Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy.
Jelikož se jedná o neoptimalizovanou betaverzi, je nesmyslné hodnotit nároky na HW, či různé nedodělky. Betaverze předkládá dvě hratelné mapy, bohužel v betaverzi nelze zapnout simultánní odehrávání kol, čili se bitvy relativně protahují. Na výběr máme ze šesti frakcí: Heaven, Inferno, Necropolis, Preserve, Dungeon a Academy. Každá z nich tradičně nabízí rozdílné jednotky, architekturu a styl staveb a samozřejmě i speciální bonusy. Hrdinové brázdí mapu, sbírají poklady a získávají zkušenosti. Ty postupně investují do některého z odvětví, jako třeba lepší logistika, morálka jednotek a podobně. V podstatě největší novinkou je již zmíněné grafické zpracování. Vše je nyní ve 3D, což mnohými nebývá přijímáno vždy s otevřenou náručí, právě díky určité ztrátě atmosféry, která čpí ze staré dobré 2D grafiky. Zejména grafické zpracování měst se dle mého názoru ve čtvrtém díle nepovedlo. Pětka je jiná. Vše je sice renderované, ale autorům se podařilo zachovat značný díl pohádkovosti. Města nyní vypadají opravdu úžasně, lze si pěkně rotovat – ale ne na úkor ovládání. Nákup jednotek ve městě je samozřejmě nejrychlejší přes příslušnou ikonku ve spodním menu. Vlastně pětka je ve všem velmi intuitivní. Konečně se vrátilo i populární dobývání měst – hradby lze opět ničit, na věžích stojí střelecké jednotky. Hrdinové se bitvy účastní jen pasivně, tj. sesílají kouzla, případně vystřelí šíp z luku, ale stále stojí na jednom místě - pěkně v pozadí bitvy. Jistě si pamatujete na čtvrtý díl, kdy se počítač soustředil právě na hrdiny.Celkově se toho mnoho nezměnilo – pokud je o herní systém, který se více inspiruje druhým a třetím dílem. Oproti tomu na grafickém zpracování se autoři vyřádili a přechod do plnohodnotného 3D prošel bez problémů. Nezbývá než těšit se na plnou verzi hry a již nyní plánovat, kde na hraní vzít čas. Heroes of Might & Magic 5 vás o něj zaručeně připraví.
Index očekávání: 95%
Katka Kalinová: Nebudu zde rozepisovat, co již zmínil Ondra výše. I já se na nové Heroesy těšila, u minulých dílů jsem strávila více než hodně času. Přesto jsem se dost obávala změny z 2D do 3D prosředí. Pro mne ale právem. Samozřejmě tím nechci shazovat grafickou stránku hry, ta se povedla na výbornou a přeci jen je to betatest a nějakých vylepšeních se jistě ještě dočkáme. Ale u některých her je zvyk železná košile, a zarytí fandové tuto změnu akceptovat nebudou. Možnosti kamery jsou sice hezké, můžete libovolně kameru natáčet, přibližovat či oddalovat. Ale ruku v ruce s tím jde i schovávání surovin či nepřátel. Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti. Další z věcí u které mi to vadilo bylo město. Sice autoři přidali do levé části obrazovky volby jednotlivých budov, ale pokud si chcete na něco ve městě jen tak kliknout, budete chvilku tápat a hledat.
Často jdete pro hromádku surovin a přes stromy si nevšimnete, že tam na vás číhá skupinka větší, než jsou vaše možnosti a schopnosti.
A na závěr pro vás máme pořádnou nadílku několika obrázků z betaverze, které se do článku nevešly. Takže neváhejte a navštivte naší galerii nebo se podívejte do karty Heroes of Might and Magic V, kde jsou kromě obrázků dostupná také videa nebo preview.
Index očekávání: 85%