První oficiální oznámení Grand Theft Auta VI je událost, která daleko přesahuje herní průmysl. S víc než 190 miliony prodanými kopiemi je poslední díl bez debaty popkulturní fenomén, o kterém si sice můžete myslet, co chcete, ale ignorovat ho jednoduše nelze.
Kvůli únikům sice studio Rockstar muselo trailer zveřejnit dřív, než bylo původně oznámeno, na jeho vřelé přijetí to ovšem žádný dopad nemělo. Jen pět procent hlasujících v naší anketě označilo, že se jim trailer nelíbil, při pročítání sociálních sítích jsme pak dostali dojem, že tento poměr zhruba odpovídá i v celosvětovém měřítku.
O velikosti úspěchu ovšem nejlépe vypovídají čísla. Za prvních 24 hodin od zveřejnění bylo video přehráno víc než stomilionkrát, což z něj suverénně činí nejsledovanější herní trailer všech dob. Co víc, tohoto mezníku dosáhlo nejrychleji ze všech nehudebních videí na Youtube, přičemž do videa Butter od korejské popové kapely BTS chybělo „jen“ nějakých osm milionů diváků.
Z hlediska marketingu jde vskutku o působivý počin, a i když jsou oproti konkurenci náklady na vývoj enormní, ani sekundu nepochybujeme, že se vydavatelům několikanásobně vrátí.