Grafický systém firmy Nvidia, označovaný jako RSX, který bude tepat uvnitř chystané PlayStation 3, je stále ve fázi vývoje. Sdělil to finanční ředitel Nvidie Marv Burkett s tím, že technologická dema, která bylo možno shlédnout na letošní E3 byla poháněna jiným grafickým chipsetem. Údajně se tak mělo jednat o řešení, které je vyvíjeno pro příští generaci PC a které sdílí některé vlastnosti právě s RSX. Ač by tato zpráva mohla zavánět senzací, nejedná se vzhledem k datu uvedení PS3 do prodeje o nic extra překvapivého, jelikož grafické chipy jsou obvykle až jedním z úplně posledních prvků, jejichž vývoj je pro nové konzole definitivně ukončen. Podobná situace prý panuje i kolem Xboxu 360, kdy vývojové týmy rovněž pravděpodobně nemají k dispozici finální specifikaci grafického systému od Ati, přestože má nový Xbox přijít na trh ještě v tomto roce. Do značné míry se tím potvrzují i zvěsti a zprávy ze samotné centrály Sony i od third-party vývojářů, podle nichž je současný PS3 hardware méně výkonný než tomu bude ve finále při zahájení prodeje.
- pátek 27. května 2005