Detaily i změnách enginu v MMORPG EverQuest

Detaily i změnách enginu v MMORPG EverQuest
O změnách v enginu populárního MMORPG EverQuest už společnost SONY před několika týdny veřejnost informovala. Až nyní se však díky článku na IGN objevily podrobnější informace o tom, jak se oznámené změny na vzhledu světa Norrath skutečně projeví. Tvůrci engine přizpůsobují možnostem DirectX 8 a 9, což zahrnuje využití shaderu v2.0 a přidání funkcí jako bump-mapping, glow-mapping a gloss-mapping. Díky těmto funkcím by měly ožít veškeré textury, které budou odrážet světlo a budou působit mnohem reálněji. Mezi novinky patří i použití particle efektů, což je podle redaktorů IGN poznat například na tom, jak vypadá hořící louč a její plamen. Změnou si projde nejenom řada textur, ale také modely i animace postav, příšer a zvířat. Nit suchá nezůstala obrazně řečeno ani na obloze a mracích. Obloha už nebude tvořena pouze několika statickými vrstvami, ale bude pohyblivá a bude se měnit v závislosti na denní i roční době, na počasí a dalších faktorech. Každý mrak bude zcela samostatný a bude se pohybovat nezávisle na všech ostatních. Tvůrci se snaží o to, aby nové změny a nové prvky příliš nezvýšily HW nároky a hlavní zátěž směřují na grafické karty. Pro to, aby si hráči novou grafiku a všech prvků užili v plné míře, budou potřebovat grafickou kartu na úrovni GeForce 3, což dnes není tak hrozné. Dokončení upgradu je zatím ještě daleko, ale vše by mělo být hotovo nejpozději počátkem léta.

EverQuest EverQuest