O změnách v enginu populárního MMORPG
EverQuest už společnost SONY před několika týdny veřejnost informovala. Až nyní se však
díky článku na IGN objevily podrobnější informace o tom, jak se oznámené změny na vzhledu světa Norrath skutečně projeví. Tvůrci engine přizpůsobují možnostem DirectX 8 a 9, což zahrnuje využití shaderu v2.0 a přidání funkcí jako bump-mapping, glow-mapping a gloss-mapping. Díky těmto funkcím by měly ožít veškeré textury, které budou odrážet světlo a budou působit mnohem reálněji. Mezi novinky patří i použití particle efektů, což je podle redaktorů IGN poznat například na tom, jak vypadá hořící louč a její plamen. Změnou si projde nejenom řada textur, ale také modely i animace postav, příšer a zvířat. Nit suchá nezůstala obrazně řečeno ani na obloze a mracích. Obloha už nebude tvořena pouze několika statickými vrstvami, ale bude pohyblivá a bude se měnit v závislosti na denní i roční době, na počasí a dalších faktorech. Každý mrak bude zcela samostatný a bude se pohybovat nezávisle na všech ostatních. Tvůrci se snaží o to, aby nové změny a nové prvky příliš nezvýšily HW nároky a hlavní zátěž směřují na grafické karty. Pro to, aby si hráči novou grafiku a všech prvků užili v plné míře, budou potřebovat grafickou kartu na úrovni GeForce 3, což dnes není tak hrozné. Dokončení upgradu je zatím ještě daleko, ale vše by mělo být hotovo nejpozději počátkem léta.