Logo Valve | foto: Valve

Proč už Steam nepřijímá bitcoiny? Polovina transakcí byla podvod

  • 18
Gabe Newell, šéf studia Valve, které provozuje největší digitální obchod s hrami Steam, vysvětlil, proč již před čtyřmi roky přestali akceptovat platby v kryptoměnách a nehodlají na tom nic měnit ani do budoucna.

O Gabu Newellovi jsme v posledních letech slýchali jen velmi sporadicky a spíš v souvislosti s aktuálními společenskými problémy, než co se týče samotných her. Jelikož však jeho Valve aktuálně na trh posílá nové zařízení Steam Deck (viz náš článek), korpulentní byznysmen přerušil mediální půst a s radostí odpovídá na všetečné dotazy novinářů.

Jediným způsobem, jak můžete na Steamu platit Bitcoiny, je zahrát si strategii Bitcoin Tycoon.

Už v pondělí jsme se tak mohli dozvědět, jaká hra teď Newellovi „žere“ nejvíc času, v rozhovoru pro PC Gamer nyní prozradil i svůj názor na kryptoměny.

Ten kupodivu není tak jasně odmítavý, jak by se asi dalo tušit ze skutečnosti, že se obchod Steam už čtyři roky veškerým blockchainovým transakcím úzkostlivě vyhýbá, a to včetně i dnes tolik (ne)populárních NFTokenů (viz náš článek).

„V blockchainech je spousta opravdu zajímavých technologií a neotřelých řešení, ale myslím, že lidé ještě nepřišli na to, proč vlastně takové transakce potřebují,“ řekl Newell a následně objasnil: „Je rozdíl mezi tím, co by měly být, a tím, čím ve skutečnosti dnes jsou.“ Krátká doba experimentování s bitcoiny přinesla studiu daleko víc problémů než benefitů. Kromě neustále kolísajícího kurzu, který měnil hodnotu her prakticky před očima, a rostoucích poplatků z každé transakce, pak byl problém i v přístupu samotných uživatelů.

Příchod NFT mění herní průmysl. A ne zrovna k lepšímu.

„Spoustu z těch lidí, kteří se v tomto oboru pohybují, nechcete nechat přijít do styku s vašimi zákazníky. Když jsme začali přijímat kryptoměny jako platební možnost, padesát procent transakcí bylo podvodných, což je ohromující číslo. Takové zákazníky jsme prostě nechtěli,“ odhalil Newell proč celý experiment po několika měsících skončil.

Situace pak využil konkurenční Epic Store, který se naopak všem společnostem, zkoušejícím se prosadit ve vznikajícím trhu s NFT, plně otevřel. Ani on však neuznává kryptoměny jako platební možnost, za virtuální herní zážitky tam můžete platit jen skutečnou skutečnými penězi.