V chystaném českém hororu Beware prcháme před zlem ve Škodě 105

  • 13
Působivou hororovou hru Beware sice připravuje jediný člověk, na výsledku byste to však určitě nepoznali. Kombinace survival hororu se závodní hrou v kulisách komunistické diktatury vypadá tak originálně, že už vzbudila rozruch i v zahraničí.

O Beware jsme poprvé psali již před třemi lety, od té doby ovšem jakoby se po hře slehla zem. Trochu jsme tak předpokládali, že stejně jako mnoho ostatních nadějných projektů nikdy neopustí fázi prvotního konceptu. Obzvlášť s přihlédnutím k faktu, že na její tvorbě pracuje jediný člověk, talentovaný animátor Ondřej Švadlena, kterého profesionální zkušenosti stejnou silou táhnou i k filmové tvorbě. O to větší překvapení znamenal nedávný trailer, který ukázal, jak velký pokrok od té doby Beware zaznamenal.

Jakoby řízení staré škodovky nebyl horor sám o sobě.

Původní koncept se nezměnil – stále hrajeme za bezejmenného řidiče, kterého temnotou mlhavé noci nahání tajemní pronásledovatelé. Zápletka je (aspoň v tuto chvíli) jen tušená a vše ponechává jen na hráčově interpretaci. Co hře (aspoň zatím) chybí na dějové lince, to víc než dostatečně dohání temnou atmosférou. 

Kvůli mizerným světelným podmínkám toho nikdy moc nevidíme, rozmazané obrysy nepřátel v okolní tmě spíš jen podvědomě cítíme. Když se však najednou mlha protrhne a před hráčem se z mlhy vynoří třeba obrovský náklaďák, ještě rádi budete vzpomínat na „obyčejné“ příšeráky z Dooma a spol.

Kromě pořádně vylepšené grafiky je největší novinkou přechod do otevřeného světa velikosti 144 kilometrů čtverečních (pro srovnání Kingdom Come: Deliverance má 16 kilometrů čtverečních).

Bohužel kromě samotného videa jsme tentokrát nedostali novou demoverzi a neznáme ani přibližné datum vydání. Jediným oficiálním zdrojem informací ke hře je totiž profil autora na crowdfundingové stránce Patreon, kde se již výrazně přibližuje kýžené částce dva tisíce dolarů měsíčně. Ta mu umožní věnovat se projektu na plný úvazek.


Témata: horor, Škoda 742