Anthem byl průšvih, přesto se najdou fanoušci, kteří jeho konec oplakávají

  • 8
I když se Anthem dočkal jen průměrných recenzí a většina hráčů se do něj po dohrání příběhové kampaně už nevrátila, najde se i pár takových, kteří na něj nedají dopustit. Po oficiálním ukončení dalšího vývoje se na sociálních sítích organizují a vzpomínají na jeho opomíjené kvality.

Ne, Anthem rozhodně nebyl nejhorší hrou pod sluncem, většina lidí se ale shodne na tom, že šlo o průšvih (naše recenze). Vydavatelství Electronic Arts totiž dopředu nešetřilo sliby, jak že tu s námi hra bude dlouho a jak ji budou neustále vylepšovat. Jenže se ukázalo, že o další generický looter shooter mezi lidmi není zájem a navzdory povedené grafice a orginálnímu leteckému systému hra rychle zapadla.

Pro mnoho hráčů byla tato obrazovka tím nejsilnějším zážitkem, který si z hraní Anthem odnesli.

Když tak Electronic Arts v minulém týdnu oznámili, že s dalším vývojem hry končí a všechny vývojáře přesunují na jiné projekty, většina lidí na to zareagovala jen pokrčením ramen.

Najde se ale hrstka hráčů, kteří tuto zprávu oplakali a s koncem vývoje se odmítají smířit. Nejvíce pozornosti na sebe strhl člověk vystupující pod přezdívkou Ohlander1, který na sociální síť Reddit sdílel příspěvek, že v Anthem stále věří. Učinil tak ovšem pouhých šest minut předtím, než vývojáři oficiálně oznámili konec, a tak si hru obratem nechal refundovat.

Mnozí ale svůj láskyplný vztah k Anthem myslí vážně. Twitter zaplavil hashtag #IBelieveInAnthem, objevilo se několik online petic, které žádají, aby Electronic Arts své rozhodnutí ukončit vývoj změnili, na Discordu jsou stále aktivní tisíce fanoušků. 

Právě přátelská a stále aktivní komunita je to, kvůli čemu někteří lidé budou na Anthem vzpomínat v dobrém. Hráč s přezdívkou Vargoth si konec nepřipouští a je vděčný alespoň za to, že vydavatelé mají v plánu nechat spuštěné servery, na kterých hra běží. „Není to jen o konci, ale o celé té cestě, kterou jsme dosud měli. O lidech, které jsme potkali, nových kamarádech, které jsme si udělali, a vší té zábavě, kterou jsme si společně užili,“ zafilozofoval si pro magazín PC Gamer.

Ano, Anthem byl možná z obchodního hlediska průšvih, kvůli kterému vývojáři zcela promrhali desítky let budovanou důvěru fanoušků, i tak si ale nezaslouží být po smrti vláčen v bahně. Na hře pracovaly stovky talentovaných lidí a minimálně na jeho světě a pečlivě vybudované mytologii je to vidět. 

Bohužel to vše vinou mnoha špatných rozhodnutí přijde zcela vniveč a návrat značky v jakékoli jiné formě je krajně nepravděpodobný. Nezbývá než doufat, že se vývojáři poučí a další hry budou projektovat podle toho, co chtějí samotní hráči, nikoli obchodní oddělení. Nedávno oznámené rozhodnutí, že Dragon Age 4 bude ryze single playerová záležitost, dává naději, že tomu tak skutečně bude.