Martini, šéfredaktor fanstránky Age of Empires III

  1:30
Znáte Martina Janečka, šéfredaktora fanstránky Age of Empires III hostované na BWPlanet? Ne? Tak čtěte tento rozhovor!

Ptá se: Luboš Kovařík (kovalu)
Odpovídá: Martin Janeček (Martini)


Nazdárek Martini, jsem rád, že jsi přistoupil na tento rozhovor. Hned na začátek se nám, hlavně pro pořádek, předtav a něco nám o sobě pověz. Co tě baví, nebaví, co máš rád a čeho si ve svém životě vážíš.
Přesně otázky tohoto typu nemám moc rád, ale dobrá. Jmenuju se Martin Janeček, žiju v Kladně, je mě už 21 let, což mě přijde úplně strašný, ale nedá se nic dělat. Studuju v Praze technickou fakultu ČZU a sem tak trochu blázen do aut.

Co se týče třeba nějaký muziky, rád si poslechnu cokoliv rychlejšího, počínaje drum&basem a konče technem, z toho pomalejšího hip hop, kterej sem ale poslouchal hlavně dřív.

Jaký typ her, kromě strategií, hraješ nejraději a čím tě hry přitahují? Pokud hry nehraješ, co hlavně děláš na počítači?
V poslední době jsem hrál akorát Need for Speed: Underground 2, protože mě to baví hlavně v souvislosti s mým koníčkem užít si trochu té nadreality, kterou hra nabízí...

Dřív to byly právě hlavně počítače, dneska už ale používám počítač skoro výhradně k práci, už ani nevím, kdy jsem naposledy hrál nějakou hru víc jak hodinu v kuse... Poslední dobou si hodně hraju se svým autem, aby dobře jezdilo (což už jezdí) a vypadalo. Na tom je potřeba ještě udělat dost práce, což si zase žádá nějaký peníze a českej student vysoký školy množstvím peněz zrovna nehýří, takže musím chodit mimo školu i na brigádu, abych si něco přivydělal...
Když není žádná práce, rád si zajdu na dobrej koncert nebo na jinou párty nebo jen tak posedět na pivko a pokecat s lidma...

Super RTS Age of Empires III, pro kterou jsi se rozhodl udělat profesionální fanstránku, vypadá podle oficiálních screenshotů a hlavně videí opravdu úžasně! Proč ses rozhodl udělat web právě o této hře? Programoval jsi i jiné stránky o strategiích?
Nebylo to o rozhodnutí dělat fanstránky o hře Age of Empires 3. Ta situace se táhne již pěkných pár let, kdybych chvíli počítal, dostaneme se na nějakých 6 let, kdy mě naprosto uchvátilo AoE2 a jelikož jsem v té době zkoušel základy html rozhodl jsem se udělat si svůj web o AoE2. Stále zde existují lidé, kteří ví že na tehdejší scéně AoE2 webů existoval docela tvrdý konkurenční boj, osočování s opisování a podobně. Do toho všeho pak 2 roky před vydáním začali prosakovat první informace o AoM a tak jsme logicky v soupeření pokračovali. V boji o fanoušky AoM jsme zůstali jen já se svým AoM tehdy ještě na freehostingu webpark a Dan s AoM BonusWeb. Ještě něco málo přes půl roku žily tyto dva weby vedle sebe a stále si konkurovali. Pak jsme se s Danem dohodli, že by pro nás oba, ale hlavně pro čtenáře bylo výhodné udělat jeden pořádný web o AoM, což se nám myslím s AoM BonusWeb skutečně podařilo na výbornou. Web o AoE3 (http://aoe3.bonusweb.cz) už je jen jakýmsi dalším následovníkem v tomto příběhu.

Jak jsem již naznačil, v AoE3 je grafické zpracování na špičkové úrovni. Jaké nové technologie využívá tato hra a jak se to projevuje?
Hra využívá nejmodernější technologie které dosud v žádné jiné RTS nebyly použity a podle vyjádření vývojářů v době kdy AoE3 vyjde nebude mít 95% hráčů potřebný hardware aby si hru mohli zahrát na nejvyšší detaily, které samozřejmě půjdou různě optimalizovat, aby si hru mohli zahrát i majitelé slabších sestav. Z použitých technologií se nejvíce uvádí využití fyzikálního enginu Havok, díky němuž se budou všechny věci ve hře chovat realisticky. Další věci jako je renderování vodního povrchu a osvětlení vypadá také úžasně, však jste ve videích mohli vidět sami.

Správně. Nejvíce mě asi zaujalo video na oficiální stránce, http://www.ageofempires3.com, kde po srážce skupiny vojáků s kamennou koulí vrženou z katabultu se celá skupina rozletí do dálky a třeba spadne z mostu do řeky. Tyto detaily opravdu obdivuji.
Už se zná oficiální, nebo alespoň odhadované datum vydání?

Oficiální zpráva stále zní 3.čtvrtletí 2005 ale na 90% se ví, že v USA to bude 1.11.2005 o něco málo později (cca 3 dny) v EU a společně s EU i u nás, kde hru bude opět distribuovat AT Comptures v české lokalizaci.

Bude se příběh hry, nebo jednotlivých kampaní časově (histroricky) vyvíjet? Co si myslíš o konkurenci .. Empire Earth 2?
Single playerová kampaň bude o třech dějstvích (lidských generací) hlavního hrdiny Mograna Blacka a jeho rodiny. Jedná se o fiktivní příběh zasazený do celého časového úseku, ve kterém je hra zasazena...

Nemám příliš mnoho času věnovat se konkurenčním titulům, na hraní se mě opravdu času nedostává, ale podle recenzí, které jsem četl, tak EE2 se také povedla co se týče propracovanosti technologií a nových věcí, nicméně z grafického hlediska je EE2 myslím si naprostý propadák...

To možná ano, ale u EE2 se můžeme dočkat celého časového vývoje - od pravěku, 1. a 2. světovou válku až do současnosti a dokonce budoucnosti.
Práve to je to co se mě na sériích EE či třeba Rise of Nations nelíbí, že postihují celé dějiny. AoE je zasazená vždy do určitého období, kde se děje odehrávají. V RoN nebo EE se vždy stejně akorát každý snažil co nejdříve se dostat k letadlům, bylo by pak logičtější začínat rovnou v době druhé světové války a nebo hrá jenom ve sředověku, ale obsáhnout v jedné hře proti jednomu soupeři celou historii lidstva je nesmysl...

Ještě před poslední otázkou se tě zeptám na tvoje plány do budoucna. Co chystáš, na co se připravuješ ..
Teď se především chystám na zkoušky, kterejch mě schází udělat ještě osm, ale už se těším až to bude za mnou a budu moct jít na prázdniny pracovat, vydělat si nějaký peníze a pak jet v září na dovolenou... Už se nemůžu dočkat tý prázdninový pohody, kdy jenom vím, že přijdu z práce a nemám žádné povinnosti...

A jako uplně poslední jsem si připravil otázku ohledně hokeje. :c) Fandil jsi nám a jsi hrdý na to, že jsi Čech?
To je jasný že jsem fandil, nevynechal jsem snad jedinej zápas, nepočítám-li že jsem u několika zápasů v těch základních skupinách usnul u televize, ale od čtvrtfinále jsem chodil fandit do sportbaru na velkoplošnou projekci, kde už se jen tak usnout nedalo :-) Po získání titulu jsme oslavovali asi do 2 do rána a nebejt toho, že jsme museli ráno vstávat, ještě by se to protáhlo. Na přivítání hokejistů do Prahy jsem se letos bohužel nedostal, ale znám tu atmosféru z předchozích let, když jsem chodil kousek od Staromáků na střední nevynechali jsme s klukama jedinej návrat našich hokejistů.

Tak fandi i na nadcházející olympiádě a díkes za rohovor. ;-)
jj, bye

Autor:
Témata: Need for Speed

Nejčtenější

Předělávka 19 let staré hry láme rekordy a nandává to moderním titulům

Po devatenácti letech se v předělávce vrátila milovaná hra The Elder Scrolls IV: Oblivion. Krátce po oficiálním odhalení se začala prodávat a zájem je, minimálně na platformě Steam, ohromný.

RECENZE: Tempest Rising je konečně pořádný nástupce Command & Conquer

90 %

Zlatá éra RTS, tedy strategií v reálném čase, se už nevrátí. O to víc si teď musíme vážit kvalitních titulů, jako je právě Tempest Rising.

Pět videoherních zabijáků, kteří si nás získali. Znáte je všechny?

Jejich živobytím je vraždění ostatních, takže z morálního hlediska k nim máme výhrady, ale přesto si nás svým způsobem získali.

Zaslouží si druhou šanci? Vyzkoušejte si zdarma Star Wars Outlaws

Star Wars Outlaws, hra od Ubisoftu zasazená do otevřeného světa, sice prodala za první měsíc zhruba milion kopií, pro francouzského vydavatele šlo ovšem o hořké zklamání. Nyní se snaží nalákat hráče...

Kdysi jsme je milovali. Tyto hry nutně potřebují vzkříšení

Těmto starším herním značkám aktuálně chybí naděje, že by mohly dostat pokračování, nebo alespoň nějakou vylepšenou verzi. Byla by to ovšem velká škoda, jelikož spousta z nich má dodnes velkou...

PlayStation odhalil datum vydání samurajské akce Ghost of Yotei

Očekávaná samurajská akce Ghost of Yotei vyjde letos v říjnu na PlayStation 5. Podívat se můžete také na nový trailer, který poodhaluje střípky z příběhu.

23. dubna 2025  17:20 0

Fanouškovský Oblivion vzniká už 13 let, Bethesda poslala celému týmu dárek

Oblivion letos ještě neřekl poslední slovo. Kromě právě vydané oficiální předělávky The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered vzniká již třináct let fanouškovská verze, která by měla vyjít koncem...

23. dubna 2025  13:30 6

RECENZE: Clair Obscur: Expedition 33 vyzývá na souboj japonská RPG

75 %

Žánr tahových RPG má zajímavý přírůstek nikoli z Japonska, ale tentokrát z Francie. Clair Obscur: Expedition 33 je ambiciózní hra, která se do tohoto žánru pustila po hlavě. A přináší jak spoustu...

PS5
23. dubna 2025 0

Předělávka 19 let staré hry láme rekordy a nandává to moderním titulům

Po devatenácti letech se v předělávce vrátila milovaná hra The Elder Scrolls IV: Oblivion. Krátce po oficiálním odhalení se začala prodávat a zájem je, minimálně na platformě Steam, ohromný.

23. dubna 2025  9:22 22
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.