- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se něco vymyká historickým výpočtům, nazvěme to Mezkem.
hry mě přestaly bavit někdy před deseti lety. S chutí programuji v php nějakou db app, ale střílečky ně nebavi a na strategie je mi líto času.
Pak mi syn předvedl Minecraft...přišlo mi to děsně ošklivý....kostičky v době renderovaných her.
Dnes je to víc než rok, co si v creative módu Minecraftu tvořím svůj svět a je z toho téměř trvalá závislost. Na každou stavbu, krajinu, skálu, most teď koukám óčima kostiček.....jak to udělat v Minecraftu? Příjemná závislost.
Dobře, všechno super. A o čem ta hra teda je? Buď jsem přehlédl nebo to v článku tak nějak chybí a jen se chodí okolo. Je to budovatelská strategie s jakým cílem, je to úplně něco jiného? Dík.
Toto neni recenze hry, ale popis pribehu vzniku. Recenzi je na netu hodne, hru hraji ostatne deti klidne od 6 do 99 let.
Základem je jednoduchost úvodní myšlenky. Dále pak obrovská variabilita.
"Notch" udělal pravý opak toho co dělají nabubřelé velkospolečnosti se svými AAA hity.
Dnes je běžné, že hra má dabing v 5 řečech, hrají tam drazí profesionální herci a má fotorealistickou grafiku a postavy složené s miliönů polygonů - díky tomu pak máme grafické orgie, které ale po víkendu odložíme, protože jsme hru dohráli, a jejím hraním znova dokola už nás žádné překvapení nečeká. Viděli jsme veškerou použitou grafiku, prošli jsme celý scénář filmu a jeho opakování stále dokola nám už nepřinese vůbec nic. Game over, nová výzva je jen repete třeba na vyšší obtížnost, ale to už prostě není ono, když vešekerá "odměna" v podobě "co je za dalšími dveřmi" byla odhalena v minulém hraní. Nový content jako datadisky je následně stejně finančně drahý a časově nákladný - a krátký.
Opakem je právě Dwarf Fortress (říkal jsem si, zda se neinspiroval zrovna tam".
Toto je neskutečně detailní simulátor celého obrovského (stovky tisíc kilometrů čtverečních se stovky tisíc inteligentních obyvatel (každý má vlastní povahu) a můžete jej projít metr po metru, každá bytost se narodí běžnou cestou , doroste do dospělosti a umírá na stáři) - pro srovnání celý Skyrim má asi 20km čtverečních a celková populace kromě náhodně se generujících obludek "z ničeho" má kolem 300 lidí.
Dabing ani spoustu polygonů nečekejte. Ani detailní textury. Vlastně žádné textury a nula polygonů. Je to hra v ASCII s uživatelsky dodanými grafickými nastavbami.
Obrovská zábava Minecrafu je právě v opakované hratelnosti - nový svět je vždy jiný než předchozí - překvapení z prozkoumávání a objevování nevyprchá tak rychle jako u lineárních titulů,, velké variabilitě, jak hru hrát ale HLAVNĚ v tom, že umožňuje kooperaci a spolupráci na tvorbě něčeho velkého co změní celý svět, bude vidět pro každého, kdo přijde a na možnostech udělat si svět takový, jaký bychom chtěli, aby byl
Je to podobné, jako když v reálném světě architekt postaví katedrálu a chodí se na ni dívat tisíce lidí a obdivují jeho dílo, malíř obraz, sochař sochu...
S tím rozdílem, že tady se investuje spousta času, a odpadají problémy s financemi, byrokracií kolem.
Teď už jen aby někdo podobnou věc dokázal převést i do MMO žánru, zničeného primitivní WOW epidemií.
MMO kde by hráči mohli spolutvořit vzhled světa a questy v něm pro ostatní hráče (ne jen lineární repetitivní grind) a kde by se hráči mohli dostat i do politických a ekonomických struktur ovládajících virtuální MMO světy (stát se králem provincie a následně se nechat uzurpátorem zavraždit atd.. ) ... a nechat tupý grind/spawn/aggro/ikonoklikový McMMO Hamburger WoW žánr v propadlišti dějin.
Podíval jsem se na videa té hry Infiminer a článek mohl být o dost kratší, místo všech "rádoby inspirací" stačilo jen napsat, že udělal novou verzi této hry, sice lepší, ale vlastně nic nevymyslel, ta hra vypadá přesně jako minecraft, skoro stejná grafika (např. kousky rudy ve skále) stejné jeskyně atd. A já si to teď fakt myslel, že ten nápad byl skutečně jeho... :-( :-( Tak jako tak je minecraft dobrej počin
Vzal něco co mělo potenciál, ale samo nedokázalo ho využít... A on to dokázal... Rozhodně si zaslouží respekt...
Nehraji to, ale myslím si, že je na té hře baví svoboda...