Diskuze
Další průšvih na Kickstarteru. Po třech letech se začíná od nuly
Děkujeme za pochopení.
M90i56r46o84s12l77a89v 80T76i32š20e38r
Jenom idiot může dát prachy do projektu, kde 7 lidí všetně sekretářky slibuje nejpřevratnější hru za posledních 10 let.
M21i38c69h88a30l 85F10i53d41l36e56r
Tak osobě čistý crowdfunding taky moc nemusím. Mám mnohem radši model EA, kdy dostanu přístup k rozpracované hře a vidím reálně, co se s ní děje.
Rozhodně si nemyslím, že by to od autora bylo záměrné házení špíny na crowdfundingový systém, ale přestaňme se k těm vývojařům chovat nějak zvláštně a vyjímečně. Naslibovali hory doly, neudělali buď vůbec nic nebo vydali něco, na co peníze nedostali. Kritiku si zaslouží, tak to tak berme. Stejně jako si jí zaslouží velké firmy s AAA tituly, když vydají špatnou hru.
Jenže problém je právě v tom, co sami uvádíte v komentářích, bohužel ve vašich očích jako podpůrný argument právě pro crowdfunding. "Vždyť jsou to začínající firmy a oni to nakonec po letech dají dohromady." Jenže ony to ve většině případů nejsou začínající firmy. Většinou jim v týmu stojí někdo, kdo už za sebou nějakou hru má, většinou i nějakou legendu. Či je jejich nápad tak smělý a inovativní, že z toho všichni sedají na zadek. Žádné jiné tituly totiž v crowdfundingu nemají reálnou šanci zaujmout a tím pádem dostat prachy na vývoj. Takže se v kampani nakonec slibují věci, které ve finále nedopadnou, protože .... (doplňte si miliony výmluv proč)
A ve výsledku je to to stejné, jako kdybyste si chtěli nechat rekonstruovat kuchyň. Protože nechcete nějakou normální od velké firmy, přihodíte zakázku někomu, kdo nemá reference, jen vám slibuje, že ta kuchyň bude sama vařit. Za dva roky vám dodá něco z papundeklu, u čeho si neuvaříte ani kafe, ale bude to celý blikat. Další 2 roky v tom bude opravovat takový základní věci jako dřez, aby to pak po čtyřech vzdal, protože mu došly peníze a odejde. A vy tam budete stát a říkat si "tak aspoň že to zkusil"...
Ne prostě... Když už chci dělat hru, musím si zhodnotit, jestli na to mám a jestli neslibuju lidem vzdušný zámky. Pokud na to nemám, mám smůlu. Ne že to prostě zkusím a co když to nějak vyjde
J31a93k29u76b 22B54o13h16o64n76ě92k
Osobně crowdfunding taky moc nemusím. Já bych do něj nikdy nepřispěl, stejně jako nepředobjednávám hry (kromě Zaklínače 3). Platit za věc, která je teprve ve stádiu projektu nebo nápadu mi přijde moc riskantní.
Ale pak se občas dějí i věci, se kterými vyloženě nesouhlasím, jako že se rozjede kampaň pro hru od lidí, kteří už peníze mají, ale "chtějí si tak otestovat trh jestli je zájem." Ty uvozovky jsou na místě, protože tomuhle prohlášení nevěřím ani náhodou.
M53i62r68o72s95l85a72v 43S78t82a63s83t64n23y
To, že některé projekty nedopadnou ani když se plně zafinancují je prostě riziko nastaveného systému. Na druhou stranu těch dokončených projektů je prostě drtivá většina. Na crowdfundingový systém to podle mě špatné světlo nevrhá, vrhá to špatné světlo na konkrétního autora projektu.
Jiné kickstarerové hry zase dostávají podporu celé roky po svém vydání. Pro Wasteland 2 vyšel zdarma director's cut, Pillars jsou v dnešní verzi prakticky bug-free, k Dreamfall chapters teď vyšel final cut (byť kampaň měla svoje problémy) atd.
Že autor nemá crowdfunding rád z jeho článků přímo čiší, ale občas by trocha objektivity neuškodila :)
H65o62n15z57a 32S63r98p
Není to tak, že bych neměl crowdfunding rád, jen myslím, že je potřeba upozorňovat i na případy, kdy to prostě nevyjde.
Jinak fakt, že Pillars jsou dva roky po vydání "prakticky bug-free" a Dreamfall Chapters po třech letech dostaly konečně tu podobu, kterou měly mít již na začátku, na mě moc dojem nedělá.
EA opravili tváře v Mass Effectu: Andromeda již několik dní po vydání a je jim to předhazováno dodnes.
Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice
Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...
Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky
Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul
Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...
Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné
Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest
Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...
Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné
Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...
Velké propouštění v Bethesdě, o práci přišli autoři Redfallu a Evil Within
Videoherní společnost Betehsda, která patří Microsoftu, oznámila rušení rovnou několika slavných...
Prezident Nintenda: nástupce Switche oznámíme v tomto fiskálním roce
Po mnoha spekulacích, náznacích a těžko ověřitelných zprávách od leakerů přichází Nintendo s...
Padl další rekord v Magicu. Legendární Black Lotus se prodal za 69 milionů
Neznámý sběratel stanovil nový rekord populární karetní hry Magic the Gathering. I přes to, že se...
Vyřešte nespavost svých dětí
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...