Diskuze

Když peníze nestačí. Nejdražší hra své doby má šanci i po 20 letech

Ve srovnání s jinými odvětvími zábavního průmyslu stárnou videohry strašně rychle a 20 let je zde až nedůstojně dlouho. Přesto se najdou hry, které jsou i po takové době v pohodě hratelné i dnes, a to prakticky stejně dobře jako v době svého vzniku. Učebnicovým příkladem je Shenmue, výpravná sága, kterou pohřbilo, že vyšla na „nesprávnou“ konzoli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Na konzolích věšíme záclony; na hry je PC.

2 2
možnosti
MP

Intergalakticke číslo :)

0 0
možnosti
JB

A mimo jiné obsahuje i takzvané quick time eventy, kdy je potřeba včas stisknout správný čudlík, které se ve větší míře ve hrách objevily opět až o dost let později. A patřilo k dobrému vychování každého pravověrného hráče na ně patřičně nadávat.

Zdroj: https://www.idnes.cz/hry/magazin/pribeh-shenmue-nejdrazsi-hra.A190708_143149_bw-magazin_oz

To protože QTE jsou přinejlepším zbytečné a přinejhorším otravné.

Dávat je do akčních částí je jenom vršení další aktivity na postřeh k činnosti založené na postřehu, kdy navíc přestanu o hře přemýšlet jako o simulaci reálné situace, kdy se třeba snažím číst pohyby protivníka a přirozeně reagovat a místo toho mě nějaké "press X repeatedly to not die" dost násilně vytrhne ven.

Mimo boj je to pak největší možná otravnost, kdy se člověk pohodlně usadí, aby se mohl soustředit na dialogy a najednou se po něm chce, aby v minimálním časovém limitu začal nějak reagovat. Pak na to spoléhají mizerní herní designéři, kde to používají jako "press X to stay awake," aneb jak z filmu udělat "interaktivní hru."

7 0
možnosti
KS

Jako když jsem si přečetl ten line up z 99, tak to je prostě neuvěřitelný co tehdy v jeden rok vyšlo, de facto co titul, to legenda. Jsem docela zvědavej, jak budeme vzpomínat za 20 let na letošek . . .

6 0
možnosti
MH

Pořád dokola omílat jak to byl nejdražší projekt své doby, udělat dlouhou, tak dlouhou recenzi a přitom nikde přehledně nezmínit na čem ta hra vůbec vychází je dost smutné. Ano, neměl jsem sílu přečíst si celou recenzi. Přesto jsem hledal, na čem se to bude hrát. Zřejmě je to v textu umně ukryto. A nemám na tabletu chuť dohledávat... Škoda. Dát souhrn informací je základ od počátku recenzi elektronických her. :-/

5 0
možnosti