Postupně jsme si prošli všechny žánrové škatulky, kde jsme vám představili ty nejočekávanější hry roku 2007. Aby byl seznam kompletní, vybrali jsme další pětici, která se z nejrůznějších důvodů jinam nevměsnala. Obvykle jde o zástupce minoritních žánrů či nejrůznější kombinace. Rozhodně však jde o hry nesmírně slibné a jako takové jsme vám je nemohli utajit.
Alone in the Dark 5: Near Death Investigation Výrobce: Eden Games |
Vydavatel: Atari | Datum vydání: březen 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Perfektní atmosféra
Intenzivní boj
Napínavý příběh
Obavy:
Příliš krátké
|
|
            
      
Čtyři díly hororové ságy Alone in the Dark se dají v klidu zařadit do zlatého fondu herního průmyslu, a to ještě někam dopředu. Právě tato francouzská hra jako první uvedla v činnost stále oblíbenější žánr survival hororů, jejichž koncept mnohem úspěšněji (zda lépe, o tom by se dalo polemizovat) převedli na obrazovky Japonci se svými Resident Evilem a Silent Hillem. Alone in the Dark se zdál být mrtvý, naštěstí si někdo uvědomil, že se pořád jedná o silný brand, který má navíc dostatečný potenciál, aby zaujal i v dnešní době. Pátý díl tak je něčím mezi klasickým pokračováním a novou érou této série. Dějově totiž na své předchůdce vůbec nenavazuje, naopak začíná jakoby od znova. Hlavní hrdina se z počátků 20. století dostává do současnosti, kde opět bude řešit zapeklité věci mezi nebem a zemí. Příběh má být plný zpočátku neobjasněných otázek, které budou na hranici lidského chápání. Důležité je, že zde budou co možná nejlépe balancovat, události by nikdy neměly zajít mimo jakoukoliv uchopitelnost, kterou mnozí rádi používají jako berličku, když se v příběhovém klubku zamotají a neví kudy kam. Alone in the Dark 5 rozhodně bude mít hlavu a patu – i proto vás zápletka chytne a nepustí. Na(ne)štěstí s ní strávíte nějaký deset hodin, rozdělených do epizod. Každá bude obsahovat rekapitulaci té předchozí i napínavý a navnazující závěr. Vedle adventurních prvků se nevyhnete ani akci, jež má být především intenzivní. Nelze čekat boje s desítkami nepřátel, většinou si pořádně užijete konfrontaci proti dvěma či třem padouchům, za to však na všechny možné způsoby. Střílení bude jen jedním z nich, vzhledem k častému nedostatku nábojů nikoliv převažujícím. Vtip je v tom, že coby zbraň lze použít nejrůznější součásti interaktivního prostředí.
Colin McRae DIRT Výrobce: Codemasters |
Vydavatel: Codemasters | Datum vydání: červenec 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Čtyři disciplíny
Ideální mix arkády a simulátoru
Bezvadná grafika
Obavy:
Moc obtížné
|
|
            
      
Přestože Colin Mcrae již kdovíjak profesionálně nezávodí, na virtuálních tratích je s ním stále zapotřebí počítat, ačkoliv to tak také hezkou chvíli nevypadalo. Pátý díl se zdál být završením populární série. Jestliže se tak stalo, pak jedině ve starém slova smyslu, jelikož podtitul DIRT přináší novou etapu. Vedle klasické rallye se totiž soustředí na rallyecross, který byl k vidění již ve druhém díle, ale zde se představí s mnohem větší noblesou, dá-li se tohoto slova ve spojení s blátivými stezkami a těžkým terénem vůbec použít. V Colin McRae DIRT si svou premiéru v sérii odbudou i závody do vrchu, tzv. Hillclimb. Za účelem co nejlepšího zpracování této disciplíny se partička z Codemasters vypravila do amerických Rocky Mountains, aby prašné cesty se strmým stoupáním vyvedla co možná nejrealističtěji. To vše dohromady je však slabým odvarem módu, na který se těšíme nejvíce. Paříž-Dakar, to není jenom Karel Loprais, ale i neuvěřitelné příběhy mnoha další. Nyní si budete moci napsat svůj vlastní. Abyste zde uspěli, budete však muset mít předchozí varianty v malíku. Tento vytrvalostní závod totiž není jen o rychlosti, ale i o navigaci, jejíž kouzlo chtějí autoři do hry také vtěsnat. Samozřejmě způsobem, abychom většinou trefili cíl, takže s tou absolutní realističností bychom ještě počkali, ale to je nakonec jedině dobře. Důležitá je hratelnost a Colin McRae už pětkrát ukázal, že má na nejvyšší mety. Tentokrát se na ně nejspíše dostane znovu, zvláště vezmeme-li v potaz parádní grafické zpracování, ne nepodobné obdivovanému Motorstormu na Playstation 3.
̈
Left 4 Dead Výrobce: Turtle Rock |
Vydavatel: Valve | Datum vydání: konec 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Originalita
Dva odlišné týmy
The Infected
Obavy:
Vyváženost
|
|
            
      
Tento titul už od počátku vývoje provázejí titulky jako „nová hra od Valve“ apod. Pravdu však mají jen z poloviny, poněvadž Valve na Left 4 Dead přímo nepracuje, ale svěřilo ho do rukou z Turtle Rock (mají za sebou nepovedený Counter Strike: Condition Zero), kteří by si rádi napravili reputaci. Premisa hry je nadmíru zajímavá a kombinuje singleplayerové prvky s těmi multiplayerovými. Především spoléhá na dva zcela odlišné týmy. Prvním jsou Survivors, skupina přeživších lidí, kteří se ocitnou v moři zaplaveném mutanty z tábora Infected. Ačkoliv by hra měla obsahovat i mód pro jednoho hráče, všechny možnosti se vám otevřou až na síti. Maximálně se proti sobě postaví čtveřice hráčů, ale užít by si měly i dvojice a své kouzlo prý bude mít i hra jeden na jednoho. Survivors jsou z hlediska hratelnosti klasickými hrdiny akčních her, umí tedy zacházet s rozličným zbraněmi a konvenčním vybavením, v Left 4 Dead bychom se v tomto směru však měli dočkat i určitého důvtipu. Teprve Infected však nabídnou nový herní začátek, když se v jejich řadách budete moci zhostit mocných kreatur se zcela speciálními schopnostmi. Zatímco přeživší budou muset postupovat hodně kooperativně, aby na monstra vůbec stačili, mohou si infikovaní klidně postupovat samostatně a plnit si roli, jíž jim předepisuje už jejich specifická podstata. Čtyři lidé totiž ztělesní čtyři různá monstra. Navíc by zde měli být řadoví, počítačem řízení přisluhovači Infected. Koncept je nesmírně lákavý, trochu se nicméně bojíme vyváženosti, která ze hry může udělat multiplayerového krále, nebo ji nechat nekompromisně propadnout. Hru pohání Source engine, který sice už nepatří k nejnovějším technologiím, s mnoha vylepšeními však stále dokáže vykouzlit působivé scény a momenty.
Test Drive Unlimited Výrobce: Eden Games |
Vydavatel: Atari | Datum vydání: únor 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Povedené online závody
Volnost
Kvalitní jízdní model
Obavy:
Aby byl dostatek hráčů
|
|
            
      
Pokud bychom se dnes lidí ptali na nejstarší závodní sérii, většina z nich by odpověděla Need for Speed, ovšem vedle mnohých dalších, avšak nefunkčních, je mnohem starší například Test Drive, který měl svého času mnohem větší fanouškovskou základnu než současný blockbuster od EA. Jenže jeho autoři nedokázali udržet vysoko nastavenou laťku kvality a okolo šestého dílu klesli do bahna průměru. Než aby na něj navazovali dalším regulérním pokračováním, řekli si, že se pustí na pole, které se pokoušelo zorat i EA, ale neuspělo. Závodění online je dosud velkým vývojářským oříškem, jenž by však konečně mohl být rozlousknut. Test Drive Unlimited nabídne stovky kilometrů silnic na havajských ostrovech. Koncept je přitom směšně jednoduchý. Můžete se volně projíždět nebo jen bloumat po mapě, každopádně každou chvíli narazíte na nějakou tu závodní událost, která vás vyzývá k účasti. Zde se pak postavíte proti stejně naladěným souputníkům a jdete se poprat o stupně vítězů, jelikož jiné umístění honorováno není. Za peníze si pak kupujete nejen nové vozy, ale i vybavené do svého virtuálního domečku, kde však většinu času stejně strávíte v garáži. Pokud se toho kterého závodu nezúčastní dostatečný počet živých hráčů, doplní je hra sama o závodníky řízené umělou inteligencí. Fyzikální model je mnohem robustnější než u Need for Speed. Pořád se sice jedná o arkádu, ale s tím, že každý kontakt s okolím vás zbrzdí. Je třeba počítat i s policií, která na nejvyšší, třetí stupeň pohotovosti, dokáže být velmi nepříjemná.
The Crossing Výrobce: Arkane Studios |
Vydavatel: Valve | Datum vydání: konec 2007 | Homepage
|
|
Příslib:
Skloubení single a multiplayer výhod
Atraktivní prostředí současné Paříže
Trvanlivá hratelnost
Obavy:
Povede se to vše skloubit?
|
|
            
      
Ještě předtím než francouzské studio Arkane dokončilo oceňovaný Dark Messiah of Dark and Magic, začalo pracovat na ještě ambicióznějším projektu. The Crossing. Stejně jako Left 4 Dead by se zde měly mísit přednosti singleplayerového a multiplayerového zážitku, a to ještě ve větší míře. Poněkud netradičně autoři hru zasadili do na oko strohé současnosti, kdy v Paříži padla vláda a rozpoutal se boj mezi žoldáky a templáři, kterých se v nejrůznějších konspiračních teorií snad nikdy nezbavíme. Jedna z herních variant počítá s tím, že hráč bude, například v roli žoldáka, hrát příběhovou kampaň, do které se mu bude moci zapojit templář, jakožto jeden z nepřátel. Jiný mód zase nechá žoldáky bít se mezi sebou v arénách a templáře naopak plnit kooperativně nejrůznější úkoly. Po určité době se oba tábory postaví proti sobě, aby změřily síly, přičemž templáři mají být mnohem silnější, tudíž jich bude nastupovat systematicky méně. S Left 4 Dead má The Crossing společný i engine a podle obrázků se ani zde nebude mít Source za co stydět. Grafici si dávají záležet především na architektuře v jakémsi moderním funkcionalistickém stylu. Tohle by mohla být trefa do černého!