Kingdom Rush: Frontiers

Kingdom Rush: Frontiers

Hrajeme na iOS a Androidu: vymakaná strategie a americký národní sport

  • 0
Kingdom Rush: Frontiers je do detailu propracovaná strategie na iOS. A Baseball Hero je hra na motivy amerického národního sportu.

Kingdom Rush: Frontiers

90 %

iOS

Kingdom Rush: Frontiers je snad nejklasičtějším zástupcem strategického subžánru "tower defence". Pro pořádek: na mapě se ve vlnách objevují nepřátelé, kteří pochodují po cestách a snaží se překonat vyznačená místa na mapě. Hráč se jim v tom snaží zabránit tak, že podél cest rozmísťuje věže, které po nepřátelích pálí.

Kingdom Rush: Frontiers

Hráči původního Kingdom Rush si budou připadat jako doma: bitvy se sice odehrávají v jiných kulisách, ale princip hry, ovládání i základní stavební kameny jsou naprosto totožné. Jenže to, co na první pohled působí jako pouhý datadisk, nakonec stejně zabaví na několik hodin.

Věže se opět dělí na čtyři druhy: střelce, rytíře, artilerii a mágy. Změny se odehrály až na úrovni specializací. I nadále platí, že některé věže spolu dobře spolupracují, případně se i ovlivňují. Například střelce lze přetavit v pevnost, kterou obývají vojáci s kušemi. Ty pak lze dále specializovat na sokolnictví, které zvyšuje šanci na kritický zásah a dosah věží v okolí.

Je zábava vymýšlet strategie, aby věže byly co nejefektivnější. Záhy si osvojíte určité postupy, které fungují, nicméně každá mapa vyžaduje přece jen jiný přístup. Vždy se totiž musíte přizpůsobit skladbě nepřátel.

Baseball Hero

55 %

Android

U nás sice není baseball až tak rozšířený, ale v USA jde o velmi populární aktivitu. Její pravidla vám tam odříká i pětileté dítě, ale většina z nás je asi nezná. Nevadí, pro hraní Baseball Hero to ani není potřeba.

Baseball Hero

Baseball je tu hodně zjednodušený a v podstatě zahrnuje dvě činnosti: buď odpalování míčku, nebo jeho házení. Nic více dělat nebudete. Postavy běhají z mety na metu samy, taktéž automaticky chytají míčky vyslané do hřiště. Vy pouze odpalujete, nebo nadhazujete.

Ovládání je v obou případech stejné. Na obrazovce uvidíte čtyři body, přičemž dva až tři z nich musíte propojit. Pokud třímáte v rukou pálku, pak je nutné sledovat, z kterého směru letí míček, a podle toho spojit dané body. Jestliže nadhazujete, pak přes čtyři kombinace ovládacích prvků ovlivňujete dráhu míčku.

Záleží také na tom, jak rychle táhnete prstem. To má vliv na rychlost letu a svižnost odpalu. Respektive by mělo mít, ale neměli jsme dojem, že by to vždy byla pravda. Zdálo se, že spíše rozhoduje náhoda než rychlost prstů.