- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A teď kdyby ta uměla inteligence byla tak rozvinutá, že by si ta postava začala uvědomovat samu sebe a zjistila, že je uvězněná ve hře? Trochu děsivé
AI ve hrách je trosku sen, např. pro hráče RPG je to moc hezká představa. Dnešní hry jasně ukazují, že žádná AI ve hrách neexistuje. Více či méně povedené algoritmy a skripty jsou parodie na AI.
Ehm... copak může existovat AI ve hrách, když neexistuje vůbec? :) Jsou to samozřejmě jen více, či méně povedené pokusy o simulaci AI :)
AI se možná nedá nacpat do traileru, ale o lidech, co si hry kupují na základě traileru si myslím svoje. Dost lidí zajímají recenze a tam už AI hraje podstatnou roli a na prodeje tak vliv má.
Jinak díky za připomenití Black and White, to byla úžasná hra a je to jeden ze dvou důvodů, proč ještě dnes miluju orangutany (ten druhý bych shrnul jako "oook." Kdo nechápe, má smůlu )
Psát o AI a pak v článku nezmínit jedinou strategickou hru je docela zajímavé.
Dnešní problém s AI je jednoduchý - potřebuje na to dostatek výkonu. Hardwarově na to naše počítače vesměs už mají, ale software her pokulhává. Hry většinou stále ještě jedou v single core 32bit módu, nicméně je potřeba, aby se rozšířilo využití multicore 64bit enginů. V grafice máme firmy zabývající se jen vývojem nových enginů, ale pro všeobecné použití moc ne.
Na poli 4X strategií třeba Galactic Civilizations 3 šla směrem nového enginu a až pak doplnění featur, problém je, že začít s enginem je brutálně drahé a nejde použít žádný starý kód, všechno je třeba přepsat...trvalo dva roky, než tu hru naplnili dostatkem věcí, aby se dalo srovnávat s minulým dílem...ale jede to perfektně, dokáže to využít celý rozsah toho, co hardware nabízí, a taky má jedno z nejlepších AI na poli 4X her.
Ale spousta (hlavně menších) společností si nedokáže dovolit začít enginem a pak se dobu patlat se zbytkem, prostě na to nemají prostředky. A není tu žádný basic engine, který by dovolil si koupit jen licenci a nemuset se s tím patlat od základů.
Budete hrat strategickou hru a ui si bude ve skutecnosti hrat s vama, ne vy sni. Sama se rozhodne na ktere uzemi vas pusti a ktere od vas vybojuje. Zhodnoti vasi strategii, vase schopnosti a bude si vama hrat jako kocka s mysi :)
Zatím je AI taková jakou ji naprogramuje "a dá mantinely" člověk. Takže pokud to co píšeš bude chtít člověk aby se tak AI chovala bude se tak chovat. Než bude sama přemýšlet na hodně vysoké úrovni to si ještě počkáme.