Na stránkách společnosti NVIDIA se objevil seznam několika her, které budou podporovat nové funkce grafického akcelerátoru GeForce 3. Protože jde o mimořádně atraktivní materiál, nedalo nám, abychom se s vámi o některé postřehy nepodělili. Držte si klobouky, přehlídka špičkové grafiky právě začíná...
AquaNox
Vyvíjí: Massive Development
Vydává: Fishtank Interactive
Oficiální stránka: www.aquanox.de
Pamatujete si ještě na Archimedan Dynasty? Pak vězte, že AquaNox je jejím pokračováním. V roli Emeralda Flynta, žoldáka podmořského světa sedmadvacátého století, budete pilotovat svou ponorku atraktivním 3D světem, plným jak lidských nepřátel, tak krvežíznivých mořských příšer. Čekají vás akrobatické dogfighty, ale také gigantické bitvy desítek lodí. Jak je vidět ze screenshotů, grafika podmořského světa plná odlesků světla ve vodě, monster čítajících desítky tisíc polygonů a bump-mapovaných povrchů nemá v tomto žánru obdoby. AquaNox však stále zůstává jednou velkou neznámou, která ale má všechny předpoklady stát se hitem.
X-Isle: Dinosaur Island
Vyvíjí: Crytek Studios
Oficiální stránka: www.crytek.com
Představte si, že se najednou uprostřed oceánu objeví ze dne na den několik do té doby neznámých ostrovů. Aby nebylo záhadám konec, ony ostrovy jsou porostlé druhohorní vegetací a plné podivných dinosaurů. Ihned je vyslaná speciální jednotka mariňáků, která má za úkol prozkoumat jejich faunu a zejména tajemná zařízení, která rozhodně nevyrobil člověk. Až posléze vyjde najevo, že ještěři jsou vlastně inteligentní, na ostrovech mají výzkumné středisko a v žádném případě nejsou přátelští. Beznadějná situace, ze které se dokáže dostat pouze elitní formace vojáků vedená chrabrým hráčem. Při pohledu na dokonale vykreslené dinousaury a jejich dokonalé odrazy na zvlněné vodní hladině nezůstane jedno oko suché – CRYEngine prostě umí. Další informace můžete najít v jedné z novinek.
Inevitable Evolution
Vyvíjí: Inevitable Entertainment
O tom, že s GeForce 3 jdou celkem obstojně modelovat měnící se postavy, svědčí i první várka screenshotů z Inevitable Evolution. Pánové z Inevitable Entertainment jsou však na informace velmi skoupí, a tak žádné další detaily o připravované fantasy hře Inevitable Evolution nejsou známy. Již teď je však při pohledu na obrázky jisté, že díky výpočetní síle GeForce zbyl dostatek výkonu procesoru na pokročilé stínování, které můžeme vidět na povrchu těla onoho monstra. Uvidíme, s jakými informacemi na nás mladý texaský tým v nejbližší době vyrukuje – zdá se, že hoši velmi dobře vědí, co se od nich očekává.
Ballistics
Vyvíjí: Grin
Vydává: Grin
Oficiální stránka: www.grin.se/ballistics
Švédský tým s poměrně zajímavým (že, Evilminde) jménem Grin připravuje adrenalinovou závodní hru Ballistics. V nepříliš vzdálené budoucnosti již přestanou být klasické závody F1 dostatečně atraktivní, a tak si lidstvo vymyslí šílené honičky hovebiků na magnetických polštářích skrze tratě poseté všemožnými nástrahami. Hra by měla umožňovat svobodu pohybu ve všech třech dimenzích (samozřejmě v rámci vymezené tratě) a autoři slibují, že každý frame bude mít průměrně 150 000 polygonů. Když k tomu připočteme i světelné efekty, bump-mapping a realistické stínování, je jasné, že půjde o práci pro GeForce 3. Je vidět, že již od dob stařičké Megarace přitahují publikum futuristické závodní hry plně využívající potenciálu nejmodernějšího hardwaru.
DroneZ
Vyvíjí: Zetha Gamez
Oficiální stránka: www.dronez.com
Pamatujete ještě na legendární System Shock, ve kterém jste museli bojovat se zrádnou umělou inteligencí i v 3D kyberprostoru? Něco podobného se bude dít i v chystané akční hře Dronez od Zetha Games - hráč bude ovládat postavu v imaginárním kyberprostoru plném pastí a nástrah, které tam zanechali tvůrci ve snaze znemožnit průnik k jádru systému. Čas od času se mu dostane pomoci „zvenčí“ v podobě zásahu hackera, který pomůže z té největší šlamastiky. Můžeme se těšit na atraktivní průlety bizardními „živými“ chodbami, napínavé souboje na dálkově ovládaných plošinách nad hlubokými propastmi a úžasné světelné efekty. Několikaminutové video ze hry, které opravdu stojí za to shlédnout, najdete tady. Zájemci si mohou prohlédnout i další screenshoty.
Crazy Car Championship
Vyvíjí: Synaptic Soup
Oficiální stránka: www.crazycarchampionship.com
Představte si, že projdete smetiště a vrakoviště budoucnosti, vyberete hromadu součástek, stlučete je dohromady v cosi vzdáleně připomínající automobil říznutý vznášedlem a vyrazíte závodit. Říkáte, že je to nemožné? Chyba, v Crazy Car Championship je možné naprosto vše. Crazy Car Championship by měl být vcelku ojedinělý také tím, že by měl obsahovat nejen klasickou multiplayerovou podporu, ale bude možné měřit své síly i se soupeřem, který hraje CCC na rozdílné platformě. Bude tedy jedno, zda má váš protihráč PC, PlayStation 2 či Xbox - hlavně když bude mít hru jako takovou. Když se ale tak dívám na screenshoty, tak nevím, co přesně je na grafice tak náročné, aby patřila GeForce 3 k doporučené konfiguraci (autoři píšou, že prý motion blur). Uvidíme jak bude vypadat finální hra. Více informací a další obrázky najdete v Mondyho novince.
Everglade Rush
Vyvíjí: Firetoad Software
Oficiální stránka: www.evergladerush.com
Everglades, to je tropická země bažin, mělkých jezírek, neprostupných lesů, aligátorů a ptactva všeho druhu. Do těchto nehostinných končin nás zavede závodní hra, kterou již několik měsíců pilně vyvíjejí ve Firetoad Software. Stačí si jenom vybrat typ vznášedla, doladit jeho technické nastavení, vybrat trať a může se jít na věc. Nechybí ani možnost utkat se o velký pohár v Everglade Rush Grand Prix Řeč čísel je ohromující – 100 000 polygonů na každý frame, bump-mapping a odrazy okolního světa ve vodě (i na kapotách závodních strojů) jsou samozřejmostí. Další screenshoty z Everglade Rush jsou tady, ale opatrně – mohli byste u nich zblednout závistí.
4x4 Evolution
Vyvíjí: Terminal Reality, Inc.
Vydává: Gathering of Developers
Oficiální stránka: 4x4evo.godgames.com
Jak je vidět, i některé stávající hry jsou upravené pro potřeby nejmodernějších grafických akcelerátorů. 4x4 Evolution, kterou jistě mnozí z vás hráli, je jednou z oněch světlých výjimek. Arkádovité závodění terénních aut po všech možných i nemožných tratích, které svým fyzikálním modelem předčí nejeden simulátor, si za těch pár měsíců již našlo spoustu příznivců, kteří měří své síly (částečně díky nedokonalosti umělé inteligence protivníků) zejména ve velmi zábavném multiplayeru. Stejně jako u Crazy Car Championship, ani zde nezáleží při hře po internetu na platformě, na které hru spouštíte. Recenzi „běžné verze“ 4x4 Evolution si můžete přečíst tady, nezůstanete ochuzeni ani o další screenshoty. Jak je patrné z nových obrázků, je grafika zase o třídu lepší.
Incoming Forces
Vyvíjí: Rage Games Ltd.
Vydává: Rage Games Ltd.
Oficiální stránka: www.rage.com/flash/gamers.html
Incomig Forces jsou pokračováním úspěšného mixu strategie a akce - Incoming. I tentokrát jsou další čtyři planety (Fantasy, Life, Fortress a Core) ohrožené invazí ze Země a úkolem hlavního hrdiny je udržet jejich nezávislost za každou cenu. Kromě hry pro jednoho hráče, která bude obsahovat 21 misí pospojovaných do kampaně podporují Incoming Forces také všechny varianty multiplayeru, včetně stále oblíbeného módu split-screen. Technické specifikace enginu jsou obdobné jako u „kolegů“ – 150 000 multitexturovaných polygonů na frame, bump-mapping a také Blinn reflection (odrazy z bump-mapovaných ploch). Také speciální efekty jako výbuchy vypadají vizuálně velmi atraktivně.
Independence War 2 - The Edge of Chaos
Vyvíjí: Particle Systems
Vydává: Inforgrames
Oficiální stránka: www.independencewar.com/products/IWAR2/home.htm
Pokračování v našich končinách nepříliš známého, leč velmi populárního vesmírného simulátoru Independence War. Patnáct let po tragické smrti svého otce usedá mladý Cal Johnston na kapitánský můstek své bojové lodi s jediným cílem – pomstit se. Za pomoci hrstky nebezpečných uprchlých vězňů a jednoho válečného veterána (zalitého v silikonu pro delší trvanlivost) přeroste zakrátko jeho boj v obrovské povstání. Jak již napovídá zápletka, můžeme se opět těšit na souboje všelijak poslepovaných rebelských plavidel proti dobře vyzbrojeným mohutným lodím vládních sil. Díky vysoce optimalizovanému enginu je možné na jeden frame použít až milión polygonů, a na screenshotech je to opravdu vidět...
Neverwinter Nights
Vyvíjí: Bioware
Vydává: Black Isle Studios
Oficiální stránka: www.neverwinternights.com
O připravovaném RPG Neverwinter Nights toho bylo napsáno již spousta (namátkou vyberme Alenčinu novinku nebo sadu wallpaperů). Podobně jako jsou oba díly Baldur’s Gate špičkou na poli singleplayerových RPG her, aspirují Neverwinter Nights na podobnou pozici v rámci multiplayerových titulů. Kromě procházení zemí a plnění questů mohou hráči vymýšlet své vlastní světy a dávat je k dispozici ostatním. Jistou novinkou je také použití třetí edice pravidel Dungeons and Dragons - pokud jste hráli BG nebo BG2, pak vás jistě potěší, že do NWN si svojí postavu můžete naimportovat z kterékoliv hry na licenci BG, přičemž postava projde nutnými modifikacemi pro potřeby třetí edice pravidel. Je vidět, že kombinace již tak dobrého engine Aurora s novými možnostmi GeForce 3 přináší své ovoce.