Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Interview s tvůrci RPG Golden Land

  12:00
O kvalitách ruských vývojářských týmů jsme se již několikrát přesvědčili. Připravované izometrické RPG Golden Land ve stylu Baldur´s Gate vypadá také více než dobře, takže jsme se rozhodli přeptat se na tento titul trochu podrobněji. V našem interview proto máte šanci dozvědět se něco o herním světě, grafickém enginu či soubojích.
Golden Land

Již několikrát jsme vás informovali o připravovaném fantasy RPG Golden Land, které vzniká v dílnách ruské vývojářské firmy Burut. Něco informací si můžete přečíst v naší novince, představu o grafickém zpracování můžete získat z našich screenshotů. Vzhledem k tomu, že hra Golden Land se zatím tváří tuze zajímavě a datum jejího vydání už se blíží, rozhodli jsme se vyzpovídat Sergeye Buravtsova, vedoucího celého projektu. Dnes vám tedy můžeme nabídnout interview, které přináší všechny možné informace, které by vás mohly zajímat.

Můžete krátce představit svoji firmu a své dosavadní projekty?
Naše vývojářská společnost Burut byla založena v říjnu 1999. Nejdříve jsme se zabývali tvorbou výukových programů a multimediálních encyklopedií, poté, co byl náš tým již dobře sehraný, jsme se pustili do tvorby her. Náš první projekt a zároveň první úspěch na poli počítačových her bylo fantasy RPG Heath. Tahle hra byly vydána v březnu minulého roku a kromě cenných zkušeností nám zajistila i dobré jméno na trhu.

Mohl byste prozradit něco o světě, ve kterém se příběh hry Golden Land bude odehrávat?
Hra se odehrává v jedinečném světě, který je rozdělen na čtyři hlavní části. Zlatá země (Golden Land) je území s mírným klimatem a úrodnou zemí, žijí v ní bohatí a svobodní lidé. Druhou zemí, do které hráč zavítá, je Marvia. Je to země východního typu se vším, co k tomu patří – mystické intriky, nečekané zvraty událostí, zajímavá setkání. Turbern je hornatá a drsná země, ve které žijí bojovné kmeny barbarů a temní gnómové. Poslední zemí je Alberia, území nepřátelských amazonek. V těchto čtyřech zemích musí hráč najít svůj osud...

Golden Land

Bude svět spojitý (s plynulým přechodem) nebo bude rozdělen do jednotlivých lokací?
Golden Land bude disponovat klasickým herním světem, rozděleným na samostatné lokace. Pohyb mezi lokacemi bude možný přímo mezi sousedními lokacemi, ale budete moci použít i globální mapu světa. Během pohybu po mapě bude hráč leckdy v neobydlených částech přepaden nestvůrami, jindy zase potká důležité NPC (NPC = Non Player Character, neboli postava, za kterou hráč nemůže přímo hrát – pozn. autora).

Mohl byste nám říci něco o hlavním příběhu hry?
Neuplynulo ani 300 let od doby, kdy byly poraženy hordy zlých stvoření vedené temným bohem Drah-Shoo a země Zlatého údolí našly klid. Země Zlatých hor byly ještě krásnější než kdy dříve a lidé pomalu zapomínali na staré zlo. Velcí hrdinové, kteří porazili strašlivého Drah-Shoo, byli prohlášeni za svaté a Kult hrdinů začal ovládat duše obyvatel. Lidé žijící ve Zlaté zemi se pomalu začali odklánět do svého božského ochránce, Boha Světla... Zdálo se, že mír a klid ve Zlaté zemi nemůže být ničím narušen. Bezstarostné roky, které následovaly po porážce Drah-Shoo, vedly obyvatele k domněnce, že poklidný život může trvat navždy. Nikdo nebyl varován, když se nestvůry začaly valit ze svých brlohů a naplnily údolí zlem, nemocí a válkou. Jen jediný muž, nejvyšší kněz Kultu hrdinů, věděl, že před třemi sty lety předcházely příchod Drah-Shoo podobné příznaky...

Bude herní příběh lineární nebo nelineární?
Herní příběh bude nelineární a nabídne hráčům maximální volnost jednání. Hráč bude moci dělat téměř cokoliv, co se mu zlíbí.

Golden Land

Jaké rasy a profese ve hře najdeme?
Herní svět je obydlen mnoha různými rasami, některé jsou víceméně klasické, jiné specifické pro svět Golden Land. Ve hře budou například orkové, degenerovaní draci, moudří gmurové a podivní ruirrové. Většina světa je obydlena lidmi, kteří nejsou nijak specificky rozčleněni. Při tvorbě postavy má hráč možnost zvolit si zaměření postavy dle svého uvážení.

Můžete nám říci něco o dovednostech, které budou postavy ovládat?
Golden Land umožňuje rozvíjet bojové i nebojové dovednosti. K dispozici jsou dovednosti ovládání jednotlivých typů zbraní, znalosti jednotlivých směrů magie, schopnost léčitelství a mnoho dalšího.

A jak to tedy bude s magií?
Veškerá magie je rozdělena do šesti magických škol. Jedná se o magii bohů, přírodní magii, elementální magii, magii světla, stínovou magii a temnou magii. Každá škola má defenzivní i ofenzivní kouzla, ale každý směr má samozřejmě svá specifika. Například v elementální škole dominují ničivá kouzla, naopak přírodní magie klade důraz spíše na ochranná a léčivá kouzla. Ve hře fungují také různé imunity vůči jednotlivým kategoriím magie, přičemž se snažíme vybalancovat hru tak, aby byla stejně zajímavá pro hráče upřednostňující ničení nepřátel chladnými zbraněmi i pro hráče majícího v oblibě kouzla a magii.

Je ve hře použit levelový nebo bodový systém zlepšování postavy?
Vývoj postavy je založen na postupování na vyšší levely a zároveň umožňuje rozdělování dovednostních bodů, čímž je určeno zaměření hlavního hrdiny.

Golden Land

Bude hrdina odkázán sám na sebe nebo se k němu přidají nějaké NPC postavy?
Hlavní hrdina začíná svoji pouť sám, ale během svého dobrodružství potká několik postav, které se k němu přidají. Kromě toho si může najmout žoldáky za peníze.

Mohou postavy běhat, skákat, plavat či šplhat?
V rámci Golden Land nepovažujeme tyto dovednosti za nepostradatelné. Během bojů jsou důležité spíše parametry postav a správně zvolená taktika, nikoliv rychlé pohyby jako je skákání či běh.

Jaké budou dialogy – jednoduché a přímočaré nebo složité?
Dialogy hlavního hrdiny s ostatními postavami budou ve většině případů poměrně komplexní a větvené, takže hráč by se měl cítit jako při opravdovém rozhovoru.

Víme, že ve hře budou tahové boje. Můžete nám o nich říci něco bližšího?
Jistě. Nový bojový systém přináší mnoho možností.

  • Mnoho nových zbraní (kopí, kuše, muškety) umožňujících efektivní boj.
  • Magické zbraně s vlastními specifiky a parametry. Některé zbraně mají speciální bonusy proti určitému typu nestvůr.
  • Množství vrhacích zbraní – nože, kopí, kameny.
  • Luky a kuše s různou municí (šípy a šipky) lišící se poškozením, dostřelem a dalšími parametry.
  • Série zásahů přináší možnost způsobit větší poškození během jednoho kola.
  • Vychytaná AI počítá s terénem, polohou nepřátel a taktickými manévry. Každý NPC má vlastní inventář a může během boje používat svitky, lektvary a podobně.
  • Mířené zásahy způsobují větší poškození a mohou vyřadit nějakou část těla. Postava se zlomenou rukou nemůže držet v postižené ruce zbraň, postava se zlomenou nohou se zase pomalu pohybuje.
  • Při úderech lze volit mezi silou a přesností.
  • Nespotřebované akční body (neboli Action Points) lze během tahu nepřítele využít k vrácení úderu.
  • Zbraňové sloty umožňují přezbrojovat bez aktivování inventáře.
  • Bizarní zbraně, jako jsou parní pistole, zápalné granáty a podobně.

Golden Land

Kolik různých druhů nestvůr a nepřátel můžeme ve hře potkat?
Ve světě Golden Land lze narazit na více jak 50 druhů nestvůr a bezpočet nepřátelských humanoidů. Po pravdě řečeno, téměř každý z několika tisíc obyvatel (až na několik výjimek) se může stát vaším nepřítelem...

Jsou ve hře nějaké speciality co se AI týče?
Samozřejmě. Chceme do hry implementovat realistický model chování NPC.

Prozraďte nám něco o grafickém enginu hry.
Herní engine je náš vlastní a nabízí mnoho možností.

  • Dynamické přebudovávání lokací.
  • Vylepšený "sprite blitter".
  • Počasí (sněžení, sněhová vánice, déšť, blesky).
  • Engine podporuje animované sekvence.

Bude do hry implementován denní cyklus a střídání ročních období?
Ve hře bude skutečné střídání dne a noci, roční období ovlivňuje počasí v jednotlivých lokacích.

Jsou hrdinovy zbraně a vybavení viditelné na jeho postavě ve hře?
Ano, většina hrdinova oblečení a vybavení bude viditelná.

Golden Land

A jak bude vypadat inventář? Bude limitován silou postavy a objemem baťohu?
Množství předmětů v inventáři záleží na statistikách postavy.

Je nutné opravovat zbraně a vybavení?
Opravovat zbraně a vybavení sice nelze, ale nebuďte překvapeni, až se vám v rukou rozbije meč nebo se vám na těle rozpadne brnění...

Fajn, mám dvě poslední otázky. Připravujete jen ruskou a anglickou verzi?
Ano, ruskou a anglickou.

Znáte už datum vydání?
Datum vydání je stanoveno na duben tohoto roku.

Děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí...

Autor:

Nejčtenější

Sběratelskou edici za miliony korun si nikdo nekoupil

Troufalé nabídky polského studia Techland na jednu z nejdražších sběratelských edicí videohry nakonec nikdo nevyužil. Zástupci studia se po letech přiznali a zároveň dodali, že se jim ulevilo.

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

Chystá se velká aktualizace Kingdom Come 2. Seznam změn bude ohromný

Příští velká aktualizace hry Kingdom Come: Deliverance 2 bude zřejmě pořádně objemná. Autoři se přiznali, že výčet všech oprav a novinek ve hře vyšel na 34 stránek.

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

17. března 2025 18

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

16. března 2025 27

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

15. března 2025 9

Potvrzeno, očekávané sci-fi Death Stranding 2 vyjde s českými titulky

Death Stranding 2: On the Beach je jednou z nejočekávanějších letošních her na PlayStation 5. Našince tak určitě potěší, že české zastoupení chystá volitelné české titulky.

14. března 2025  12:38 2

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

14. března 2025  9:48 42

Ztratíte nervy u přistání Muskovy rakety? Těžká hra baví internet, je zdarma

Je to pořádná fuška, která však baví internet. Minihra ve webovém prohlížeči se inspirovala známým zachycením přistávacího stupně rakety Starship. Zvládnete to také?

14. března 2025 8

Došly nám peníze, končíme. Střílečka Spectre Divide se loučí už po půl roce

V žánru free 2 play stříleček je místo pouze pro ty nejlepší, mezi něž stylizovaná akce Spectre Divide nepatří. Tvůrci oznámili, že hru během následujícího měsíce vypnou, končí také celé studio...

13. března 2025  9:55 10

KVÍZ: Není to jen Kingdom Come. Znáte i jiné české hry, které dobyly svět?

Díky fenomenálnímu úspěchu Kingdom Come: Deliverance 2 se o českých videohrách začalo zase mluvit i v mainstreamových médiích. Máme z toho samozřejmě obrovskou radost, ale také pocit zadostiučinění....

vydáno 13. března 2025

Terminátor T-1000 masakruje v Mortal Kombatu nepřátele přesně jako ve filmu

Povedená bojovka Mortal Kombat 1 se brzy dočká nové postavy. Tentokrát tvůrci lákají na ikonického zabijáka T-1000, kterého ve filmu Terminátor 2: Den zúčtování skvěle ztvárnil Robert Patrick.

12. března 2025 5

Blizzcon vstává z mrtvých, ale letos to nestihne

Blizzcon, svátek všech fanoušků her od studia Blizzard, je zpět. Pokud ovšem očekáváte tradiční show už letos v listopadu, musíme vás zklamat. Akce proběhne až příští rok.

12. března 2025  11:16 1

Vzpomínáte s láskou na Wolfensteina 3D či Dooma? Pak tuto knihu musíte mít

Nemá cenu zastírat, že knižní novinka I’m Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992–2002 je určena zejména pro dnešní čtyřicátníky a padesátníky, zkrátka pro ty, kteří tuto krásnou éru...

12. března 2025 12

Nový set Lega je výstavní kousek pro dospělé fanoušky Mario Kart

Lego na oslavu dne Maria představilo nový set s maskotem Nintenda, ikonickou závodní motokáru s Mariem. Určena je tentokrát spíš na vystavení někde na poličce než na hraní na koberci v pokoji. Podle...

11. března 2025  13:53 3