VIA vyhrála u soudu nad
Intelem další kolo
Nejedná se sice o momentálně nejsledovanější
soudní případ této dvojice, tj. záležitost kolem čipsetu VIA P4X266 & spol.,
ale naznačuje to trend, který lze pravděpodobně očekávat i u dalších
kauz. Soudce v Severní Kalifornii vynesl minulou středu následující
verdikt: v případu žaloby podané Intelem na firmu VIA v roce 1999
(údajné porušení patentových práv Intelu čipsetem, který VIA vyrobila pro
procesory AMD) se VIA zprošťuje obvinění, protože před započetím prodeje daného
čipsetu na půdě USA pozměnila jeho konstrukci tak, aby se zmíněného patentu
nijak nedotýkala.
Jak jsme vás informovali před nedávnem, stejný soud již jednu ze tří patentových žalob Intelu, které ještě figurují v tomto případu, zamítl. Nyní tedy stejný osud potkal i druhou z nich a mluvčí Intelu se jen nechal ironicky slyšet, že „by ho nepřekvapilo“, kdyby VIA pozměnila design čipsetu tak, aby se mohla vypořádat i se třetí žalobou. Inu, svobodomyslná Amerika obžalobám tohoto druhu příliš nepřeje – kolega Rambus už by taky mohl vyprávět své... :-).
Zdroj: CNET
BIOS z Xboxu ven aneb
emulace se blíží...
Od uvedení konzole Xbox na trh uplynulo jen několik
dní a už se nám blýská na emulační časy. Hardwarově a softwarově
šikovní lidé se hned začerstva obuli do nejnovějšího výdobytku Microsoftu
a jedním z výsledků jejich pionýrských snah je úspěšná extrakce kódu
BIOSu. Massachusettský technologický institut, který je také dobře znám pod
zkratkou MIT, již během minulých desetiletí opustila celá řada významných mozků
počítačové branže; zdejší čínský učitel říkající si Bunnie, který na svoje stránky
umístil podrobný popis a fotografie postupu, jak vyjmout čip ROM BIOS
z Xboxu. Po této extrakci už je získání softwarového obsahu celkem
maličkost...
Druhou věcí ovšem je, co si s tím kódem počít. Poznatky, které Bunnie učinil, svědčí o tom, že BIOS bude zašifrován (což bychom očekávali) a pravděpodobně i komprimován. Na první pohled překvapivější je fakt, že v 1 megabajtu flash ROM konzole Xbox jsou uloženy čtyři shodné 256kB bloky. Jedná se však zřejmě o bezpečnostní opatření proti chybě při budoucím flashování u zákazníka a zároveň o možnost uchování až tří starších verzí BIOSů pro případ, že by některé hry byly navázány na jejich specifické vlastnosti nepodporované novou verzí.
12 hodin po uveřejnění se Bunniemu telefonicky ozval Microsoft a varoval ho před zveřejněním získaného kódu BIOSu, takže případní zájemci si z jeho stránek kopii xboxího BIOSu nestáhnou. Pokud je ten proces ovšem skutečně tak jednoduchý, asi už bude touhle dobou na Internetu k zastižení jinde. Louskání zašifrovaných funkcí bude jistě intelektuálně velmi stimulující – jsem zvědav, kdy se dočkáme prvního alespoň částečně funkčního emulátoru Xboxu pro PC.
Zdroj: Russian Gaming World
Bičuje NVIDIA svoje čipy
k vyššímu výkonu za cenu kompatibility?
NVIDIA si dává záležet na
tom, aby nové verze jejích ovladačů Detonator nemohl nikdo označovat za
nevýkonné. Podle serveru Inquirer si
ovšem majitelé Windows XP stěžují u poslední verze 23.11 na problémy
s kompatibilitou a stabilitu; zdroje z firmy VIA tvrdí, že
výrobci základních desek jsou v tom nevinně a že za všechno může
výkonnostní válka mezi společnostmi NVIDIA a ATI. Jeden z anonymních
zaměstnanců firmy VIA se dokonce nechal slyšet, že ve způsobu, kterým NVIDIA
vyvíjí ovladače, je „základní problém, a při vývoji tohoto ovladače se na
kompatibilitu moc nehledělo“. I podle mých zkušeností s nejnovější
řadou ovladačů Detonator je někde cosi shnilého – marně pátrám, co je v mém
systému natolik zastaralého, že to NVIDIA obětovala ve prospěch výkonu...
Vzhledem k tomu, že si stěžuje právě VIA, to jasně ukazuje směrem
k čipsetu základní desky.
Zdroj: Inquirer