Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

GameEkonom: hrajeme, dokud neumřeme

  12:02aktualizováno  12:28
Hráčům život nemusí skončit ani po stovce *** Xbox 360 se zjara naučí psát *** Atari míří online ***Reklama na Xbox 360 tvrdě narazila *** Take-Two oficiálně podvádělo *** Crazy Frog míří na Wii

Bill Gates kdysi v jednom rozhovoru prohlásil, že jejich generace je šťastná, protože si vzala své hračky do dospělosti. Spoluzakladatel společnosti Microsoft hračkami samozřejmě myslel počítače. A měl pravdu. Minimálně v tom, že Gatesovi vrstevníci (a u nás vrstevníci GameEkonoma) skutečně i v dospělosti zůstali věrni počítačům, herním konzolám a interaktivní zábavě obecně. Věkový průměr hráčů stále roste, nejvíce jich je mezi 25-35 lety, i když záleží na tom, kdo a kde přesně průzkum veřejného mínění provádí.

Samo stárnutí jedné generace hráčů však nemůže za to, že se ze "zábavy pro děti" stal společenský fenomén a že stoupá průměrný věk hráčů. Misky vah ve prospěch dospělých "pařanů" převracejí i ročníky, u kterých bychom obecně čekali spíše krmení holubů v parku nebo obhlídky hřbitovů. Ne, to znělo trochu hrubě, omlouváme se, ale celkem dobře to uvádí zjištění firmy Evercare, která se soustředí na zajišťování pečovatelské služby v USA. Její zaměstnanci provedli průzkum veřejného mínění mezi stovkou svých zákazníků, kteří v tomto roce slaví sté nebo vyšší narozeniny a zjistili, že 15 % členů "stovkařského klubu" hrálo videohry. Z porovnání věku respondentů a pohledu do historie počítačových her vyplývá, že hry mohou zaujmout v každém věku. Stovkaři se totiž narodili nějakých šedesát sedmdesát let před tím, než se na světě objevily první počítačové hry jako třeba Tennis for Two, SpaceWar!, Odyssey nebo Galaxy Game.

V Americe jsou vůbec docela aktivní důchodci, i mezi lidmi, kterým je přes sto let, se našlo 6 procent těch, kteří pracovali s internetem a 4 procenta z respondentů studie 100@100 poslouchala písničky na iPodu. Ještě úspěšnější je MTV – tu vidělo 15 % respondentů, přestože rozhodně nepatří mezi cílovou skupinu této televizní stanice. A možná, že tato čísla jsou ještě vyšší, ale respondenti si tyto aktivity nepamatují – nejčastěji totiž touží po lepší paměti – touha po zmírnění fyzických obtíží je se ztrátou druhá na jejich seznamu největších přání. My, kteří jsme stále ještě v produktivním věku nebo do něj teprve dorůstáme, si z výsledků průzkumu můžeme vzít naději, že jednou třeba sejdeme ze světa radostně, s joypadem v ruce. I když existují i hezčí způsoby, taktéž spojené s radostí.

Xbox 360 se zjara naučí psát
Microsoft na 7. května připravuje novou verzi software pro Xbox 360, která přináší drobnou revoluci v podobě propojení Xboxu a světa Windows PC. Součástí jarní aktualizace Xboxu 360 totiž bude nástroj pro výměnu krátkých zpráv (Instant Messaging/IM) Windows Live Messenger, který je nyní dostupný pro osobní počítače a mobilní telefony. Aby bylo psaní na Xboxu 360 alespoň trochu snesitelné, uvede Microsoft na trh také nový kousek hardware – miniaturní klávesnici, která půjde připojit ke klasickému ovladači Xboxu 360, podporovány budou také obyčejné USB klávesnice – obě řešení usnadní i komunikaci v online hrách a MMOPRG, které budou dostupné pro PC i Xbox 360.

Hráči si budou moci zároveň psát se šesti lidmi, a to i v průběhu hraní nebo sledování filmů stažených ze služby Xbox live. Microsoft tímto krokem očividně reaguje na službu Home u PlayStation 3, a díky propojení Xboxu a stovek milionů PC zase získá nějaký ten náskok. Čeští hráči ovšem budou muset nejdříve přesvědčit své kamarády, že Windows Live Messenger je vážně technologicky vyspělejší a lepší než pomalé, reklamami zahlcené ICQ.

Nová verze operačního systému Xboxu 360 přinese i další vylepšení, například výraznější upozornění na "Achievementy", rozšířené možnosti rodičovské kontroly pro komunikaci v rámci služby Xbox Live s možností různých nastavení pro video a hlasovou komunikaci. Vylepšené bude také rozhraní pro nákup na Xbox Live Marketplace a hráči také budou mít možnost zjistit, jaké stažené hry hrají jejich přátelé. Změn dozná také systém stahování nového obsahu – už během stahování budou uživatelé moci přeskakovat v rámci filmu nebo televizního seriálu podle libosti. Stahování na pozadí potom umožní vypnout celou konzolu poté, co se soubor kompletně přesune na lokální disk, aby zařízení zbytečně nežralo elektřinu.

Atari míří online
Navzdory všem našim předpokladům a přáním důstojného odchodu herní legendy se Atari stále drží nad vodou, a plánuje dokonce i nové produkty a služby. Velké naděje vkládá Atari do vytvoření "velkého online projektu", který zahájí svůj život v USA, aby se posléze, v případě úspěchu, rozšířil do Evropy. Opodstatnění svého úsilí hledá viceprezident Atari pro online zábavu Chris Bergstresser v přednášce Sony z letošního ročníku game Developers Conference o Game 3.0. Součástí online služby Atari mají být nástroje pro tvorbu uživatelského obsahu a podpora jeho sdílení. V první linii bude online služba Atari určena uživatelům osobních počítačů, ale možné je i rozšíření její dostupnosti na herní konzoly.

Reklama na Xbox 360 tvrdě narazila
Ve Velké Británii to reklamy na počítačové hry nemají snadné. Naposledy se spálil Microsoft s reklamou na Xbox 360, která podle britských úřadů propagovala rychlou a nezodpovědnou jízdu. Reklama zobrazovala závod dvou aut, jedno jelo po střechách, druhé v městském provozu. Microsoft se, nijak překvapivě, hájil tvrzením, podle kterého se tvůrci reklamy soustředili na to, aby spot nebylo možné vnímat jako záležitost, která podporuje nebezpečné řízení. Reklama navíc běžela pouze po deváté večer a obsahovala sdělení, které vysvětlovalo, že předváděné kousky byly natáčeny v kontrolovaném prostoru a že řidiči v žádném okamžiku nepřekročili povolenou rychlost. Podle britské rady pro reklamu (ASA) však právě tohle sdělení posilovalo zdání, že jde o reálné kousky, které je možné napodobovat.

Take-Two čelí oficiálnímu vyšetřování kvůli podvodům
Zákonné informace, které americké akciové společnosti musejí předkládat Komisi pro cenné papíry (U.S. Securities and Exchange Commission/SEC), v případě vydavatelské firmy Take-Two Interactive ukázaly, že společnost skutečně čelí oficiálnímu vyšetřování kvůli podvodům s neoprávněnými změnami dat při přidělování opcí na nákup akcií, které slouží jako odměny manažerům. Minulý rok v Take-Two probíhalo neformální a neveřejné šetření vedené Komisí, vlastní šetření vedlo i vedení Take-Two – oba audity prokázaly nesrovnalosti. Na základě odhalených nepravostí z firmy odešel výkonný ředitel Ryan Brant, který byl donucen zaplatit pokutu ve výši 7,3 milionu dolarů.

Nové, oficiální vyšetřování umožní Komisi předvolat svědky, zástupce vedení společnosti i zaměstnance k podání vysvětlení a poskytnutí důkazních materiálů. S následky se bude muset vypořádat nové vedení, které vzešlo z valné hromady akcionářů, o níž jsme referovali minulý týden.

Crazy Frog míří na Wii
Graffiti Entertainment, autoři úchylné hry Crazy Frog Racer, se stali oficiálním vydavatelem pro platformy Nintendo Wii a Nintendo DS. Firma nyní zvažuje vydání nespecifikovaného počtu titulů, které by mohly být dostupné již v příštích měsících. Vzhledem k tomu, že nejúspěšnější hrou této firmy je právě závodní hra se šíleným žabákem, mají se majitelé Wii na co těšit. To budou wiipráskané vánoce!

Autor:
  • Nejčtenější

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Udělali nám z postaviček ošklivce, stěžují si hráči mobilních Pokémonů

Nová aktualizace populární mobilní hry Pokémon GO je podle hráčů naprostá katastrofa. Ve hře se...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Byli jsme příliš chudí, abychom měli konzoli, vzpomíná tvůrce herního hitu

Sexy akční hra Stellar Blade je zatím nejpříjemnějším překvapením letošního roku a o jejího...

ANKETA: Jaké je vaše nejoblíbenější videoherní auto?

Máte nějaké oblíbené videoherní vozítko či auto? Napište nám do diskuze pod článkem, které a proč.

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...