Hra sama o sobě tak trochu připomíná známou scénu ze Simpsonových, ve které jsou děti nadšené z virtuálního simulátoru práce na zahradě. Obzvlášť, pokud máte jako já doma skutečnou kočku, co právě ukradla papírový kapesník ze stolu a roztrhala jej na padesát malých kousků, načež je z toho nepořádku ještě více nabuzená a pustila se do škrábání gauče. Vývojáři ze studia Foursay to však se svým simulátorem Funny Kitty Stick myslí vážně.
Tedy, jak se to vezme. Hra, ve které proháníte kočku po virtuálním bytě a necháte ji zde tropit neplechu sice na papíře nepůsobí nijak převratně, ovšem zásadní je způsob, jakým hru ovládáte. Namísto myši a klávesnice či gamepadu totiž autoři ke hraní vyrobili kutilský slepenec různých součástek, který má simulovat tyčku s provázkem – oblíbený nástroj k hraní si s kočkami.
Herní zařízení sloužící k ovládání hry se skládá z ovladače Wiimote z konzole Nintendo Wii, který slouží pro sledování pohybu (ve 3D prostoru), dále sady elektromagnetů a také malého počítače Arduino. Vše dohromady pomáhá zvyšovat věrohodnost procesu hraní, kdy nejenom ovládáte samotnou hru, ale také cítíte škubání provázku, když se do něj třeba virtuální kotě zakousne nebo po něm švihne packou.
Autoři podle svých slov přišli na koncept hry tím, že viděli interaktivní počítačový wallpaper, ve kterém se kočka proháněla za ukazatelem myši. A usmysleli si, že chtějí sestrojit něco ještě daleko více realistického. Ve hře proto ovládáte čistě onu tyčku s provázkem a je vaším úkolem nezávisle se pohybující zvíře zabavit.
RECENZE: Krátké kočičí dobrodružství hry Stray není jen o škrábání gaučů![]() |
Ačkoliv hra vypadá zajímavě, jde spíše o prototyp něčeho, k čemu by bylo nutné vyvinout i příslušný ovladač a přibalit ho k fyzické kopii hry, což se zdá být na malý tým autorů poměrně velké sousto. Třeba nás ovšem jednou překvapí. Do té doby nicméně doporučuji spíše zabavovat skutečné zvíře (pokud jej doma máte), které si rovněž zaslouží pozornost.