Diskuse

Europa Universalis 1 a 2 - změňte historii

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mikes

16. 3. 2001 11:12
Povrchni recenze
Z cele recenze mam dojem, ze autor hru hral maximalne nekolik hodin, coz je u strategickych her takove hloubky, jako ma EU, royhodne malo. Autor naprosto pomiji zcela zasadni vlastnost hry, a to je maximalni historicka vernost. Hra obsahuje pro kazdou provincii kompletni seznam historickych vladcu vcetne jejich bodoveho ohodnoceni v nekolika oblastech (vojenstvi, diplomacie, administrativni schopnosti apod.) v obdobi 1492-1792. Tyto charakteristiky maji (zejmena diplomaticke schopnosti) docela podstatny vliv na prubeh hry. Navic i pravidla vyrazne napohaji historicke vernosti (napr. pevne nastavena promenna pro kolonialni dynamismus zabranuje tomu, aby napriklad Polsko nebo Turecko mohly vybudovat velke kolonialni rise). Neznam strategickou hru, at realtimovou nebo tahovou, ktera by byla schopna relativne verne zachytit tak dlouhe obdobi (300 let) jako EU. Podstatna je i uloha diplomacie, v EU dobra mirova dohoda znamena mnohem vic nez krvava valka, to take neni prilis obvykle a rozhodne to hre prospiva. Navic system bodu pridelovanych nejen za valecne, ale i za diplomaticke, objevitelske, ekonomicke a jine uspechy vyrazne podporuje jine nez valecne cesty k vitezstvi. Na rozdil od prevladajiciho trendu RTS her EU neni zadny clickfest pro blbecky, za to by si zaslouzila hodnoceni zvysit a ne snizit. Hra samozrejme ma sve mouchy (zdlouhavy tutorial, drobne chyby postupne odstranovane celou serii patchu), ty ale zda se recenzentovi zustaly utajeny, zrejme na ne nestacil narazit. Nebudu se tu dal rozepisovat o detailech. Mam-li svuj dojem shrnout, EU je nejlepsi opravdu strategickou hrou za hodne dlouhou dobu.
0 0
možnosti

Wolfie

28. 3. 2001 10:26
Re: Povrchni recenze
Jasně, je povrchní ale ne proto, že by byla "historicky přesná". Pokud jde o strategii, na historii sere pes, je "optional" ale ne "required". Podstatný je fakt, že v recenzi není ani slovo o hyperposraném ovládání, které je jedním slovem tragické. Tahle hra v první řadě neměla vůbec být RTS, ale při své složitosti měla být normální tahovkou. EU je možná propitvaná, ale prakticky nehratelná, něco jako East Front. Její zábavnost je vedle Alphy Centauri nebo Civilization minimální - - není pro stratégy, ale pro historické koníčkáře, kteří jsou ochotní kvůli "svému novému geniálnímu rozdělení Polska" přežít úděsný design hry. A takových lidí je naprosté, naprosté minimum.
0 0
možnosti

Chosé

16. 3. 2001 10:55
Na Civilizaci to sice nemá, ale 76?
to je trochu kritické. Viděl jsem mnohem horší a nudnější hry s minimální originalitou (Tomb Rider, zde již zmiňovaný Quake, RA2 apod), které dostali mnohem vyšší ohodnocení. Trochu divný metr. Tahle hra nabízí mnohem více zábavy než různá přitroublá pokračování Dukenukenů, RedAlertů, Tombriderů a podopných stereotypních záležitostí. Je zde vůbec vidět přísnější metr na strategické hry. Simcity 3000 bylo rovněž hůře ohodnoceno než Tomb Rider 3, prý protože přináší minimum změn. A kolik jich přinesl TR3 oproti TR2?.
0 0
možnosti

Hofy

16. 3. 2001 9:55
Hodnocení
Souhlasím se Zajícem, hodnocení strategii a zvlášť tech HARD CORE je často dosti zkreslené, protože pro mne, pro strategického maniaka, který již od dob ZX spectra začínal na hrách jako HIGH COMMAND, NATO COMMANDER (cca 15 let zpět) Tam vím, že pro mne tato hra budou naprosté orgie, protože to je přesně to co vyhledávám. Libila se mi hra IMPERIALISM a take HIGH COMMAND, ktera je klasicka "kostičková" staregie. Pokud bych to hodnotil zase ze strany stratega a hodnotil bych třeba hru QUAKE (dle mého hra pro naprosté bezmozky) tak ji dám cca 30 % Proto bych hry hodnotil trošku podle jiného měřítka. Proč sakra má QUAKE třeba 96 % ? Protože tam občas cáká kref jako při sexuálních orgii s holkou, která se miluje poprvé? Dle mého strategické hry dají hráči daleko více, trénují jeho logické, strategické a ekonomické myšlění a hráč velice intenzivně zapojuje svůj mozek. Napsal jsem se svůj názor a vím, že jsou lidé, kteří semnou nebudou souhlasit, jenom říkám, že až můj syn bude hrát ekonomickou strategickou hru do 23 hod, tak mě to bude méně štvát, než kdyby tam likvidoval desítky lidi stylem rozřeš a sežer.
0 0
možnosti

stumpy

16. 3. 2001 20:39
Re: Hodnocení
Naprostej souhlas Hofy. Ja hraju strategie uz dost dlouho na to, abych poznal co je dobry a co stoji za kulovy. Kdyz si chci fakt zahrat, tak sahnu v soucasnosti po Call to Power II. nebo Alpha Centauri a namaham sedou kuru mozkovou. Je to daleko vetsi zabava nez strilet do mutantu a pak se chvastat, kolik ze jsem to udelal fragu. Tahle hra muze bejt fakt dobra, doufam ze ji sezenu, protoze v nabidce tuzemskejch firem neni.
0 0
možnosti

R. Zajíc

16. 3. 2001 8:47
Nechápu hodnoceni
Tak hra je velmi dobrá, ale jen pro hráče strategií a proto jí dám jenom 76? Tomu nerozumím. A priori se předpokládá, že strategie hrajou nějací troubové, co dají na grafické pozlátko a co snesou tak maximálně 3 tlačítka...
0 0
možnosti