Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuse

Xbox - nová herní konzole od Microsoftu

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hofy

28. 12. 2000 8:31
PS2 vs XBOX
Vsechny moc zdravim, docela jsem za zajetim cetl tuto diskuzi. Mozna se pletu, ale X-BOX asi nebude primo i DVD video ze? A vubec se mi nelivi predstava, ze v XBOXU budou nejaky wokna, no FUJ! Ze se MS nestydi. Mam doma PC i PS a jsem spokojen s obojim, PS ma sice horsi grafiku, ale fantasticky hratelne hry a ha davam prednost hratelnosti pred napr. rozliseni 1600x1200 pri 80fps to je uplna zhovadilost rozmazlenych mazanku. Stale hraji hry klidne v 640x480, ale ta hra musi mit neco, co chytne, co motivuje. A otom to je. PS2 si hodlam koupit v druhe vlne, to zn. za cca 13000-15000 Kc a hlavne kvuli tomu, ze se blizi cas DVD videii a tak sfouknu dve mouchy jednou ranou. PS ma CPU na nejakych 5 MHz nebo 12 MHz? Presne nevim tyhle technicke veci, jsem spise uzivatel, ale co to dela? Ono to jede! No neumim si predstavit PC s mene nez 300 MHz, protoze i tak je to line jako mrcha. A jsem zdesen z predstavy, ze se tam budou muset instalovat nejake ovladace! To je ale hnusna predstava, to bych nerozdejchal. Konzole ma byt ve stylu zasun a jed. Jako pri SEXU. :) Ale to jsem odbocil. Nechci zadne eroticke pomucky(drivery, patche) Chci jen cisty SEX. (hrani bez starosti). A to ze bude XBOX za 2 roky? Rekl bych spis za 3-4 a to si ho pak vetsina z nas stejne hned nekoupi, protoze bude stat 20-25 tis. V tu dobu PS2 sezenem mozna pod 10 tis. No jsem zvedavy. :) Zajima je to, ze na PS parim nyni i po 5 letech co ho mam a ani jednou mi nespadl (pad ze stolu pri drtivem hrani NHL nepocitam) A tusim, ze N64 bylo vykonejsi a kde je mu konec? Ale dost uz, at to nenudi :) Zdravim! Hofy
0 0
možnosti

if

20. 12. 2000 17:13
Mne je sympatický aj X-box aj PS2 preto, že sú konkurenti a tým pádom budú hnať vývoj celého herného priemyslu dopredu. Nintendo je mi tiež sympatické, ale myslím si, že s GameCube príde neskoro a dopadne s ňou podobne ako s N64. Sega sa podľa mňa, tak ako 3DO zmení na softwérového vývojára. Takže fandím X-Boxu aj PS2 a počkám si až budú obidve platformy bežať naplno a až potom si vyberiem tú, ktorá mi bude vyhovovať viac. Teraz mám na hry PC, ale myslím, že páve pre to, že je všestranné, proti herným špecialistom nemá v budúcnosti, šancu.
0 0
možnosti

sicco

19. 12. 2000 8:32
Jsem onehdá čet, že když chce někdo vyvíjet pro PS2, tak musí nejdřív předložit "předběžnej" návrh projektu těm hlavounům v japonsku. Ty když to schválej, tak teprve pošlou vývojový prostředí. To když se programátoři naučej tak můžou začít vyvíjet. Když maj hotovou nějakou gama verzi, tak to opět musej ty "hlavouni z japonska" zkontrolovat a dát tomu požehnání. A pak teprve lze projekt dokončit. Tato "kontrola jakosti" na mě působí dost birokraticky. Takže i když nerad, myslím že vyhraje xbox
0 0
možnosti

solidsnake

21. 12. 2000 13:57
Re:
Pravdu díž to zbytečné je zastírat.Nicméně vzhledem k dosti velkému počtu nehorázných hovadin jež sužují PSX či PC se Sony zas až tolik nedivím.Je taky ale třeba konstatovat,že tato opatření,mající za cíl zvýšení kvality,prozatím v žádném případě nevedou ke snížení počtu titulů vyvíjených pro PS 2.A vzhledem k tomu že žádný z launch titulů není horší jak lepší průměr je jim nutno přiznat i alespoň zdání efektivity.
0 0
možnosti

18. 12. 2000 13:26
XBox se nejen pysni slusnymi parametry 'na papire' ale i v prvnich srovnavacich testech jeho vyvojove verze hrave PSX2 prekonavaji a davaji ji tezce na prdel. EA jiste vi, proc s MS spolupracuji. Nakonec vydelava stejne i zakaznik, protoze ma z ceho vybirat ;) Jinak si PC uzivejte, ja si na MAC'y taky nestezuji ;)
0 0
možnosti

solidsnake

20. 12. 2000 11:41
Re:
Bylo by trochu zarážející kdyby takřka po dvou letech nebyl Microsoft schopen přijít s něčím co je výkonější.Nicméně na rodíl od PS 2 nebude X-Box založen na multiprocesorové architektuře což je dle mého krok zpět.Testy a realita jsou dvě věci,navíc X-Box bude skládačkou jejíž jednotlivé části bude vyvíjet několik firem a jak takovéto komplikované puzle bude pracovat jako celek vý jen bůh.Přítomnost operačmího systému windoze taky na stabilitě a bezproblémové funkčnosti moc nepřidá. Co se týče EA tak ti jsou loajální pouze k penězům takže spolupráce s Microsoftem není příliš překvapující.Nicméně souhlasím s tím že uvedení X-Boxu bude přínosné i pro majitele PS 2 jelikož se bezesporu zaslouží o značné snížení ceny a nenechá Sony spát na vavřínech.
0 0
možnosti

solidsnake

18. 12. 2000 11:39
Klíč k budoucnosti?
Je bez diskuze,že na papíře vypadá X-Box velice shopně ba co víc z konzolí nové generace nejlépe;nicméně zatím pouze na papíře a ani tady ještě není zcela hotov.Tecnické specifikace,ale nejsou jediným kritériem úspěchu a podle mého ani tím nejdůležitějším(učebnicovým příkladem budiž na svou dobu naprosto revoluční Jaguar od Atari).Hlavním klíčem k úspěchu jsou pochopitelně hry nicméně ty musí někdo vyvíjet,čímž se dostávám k tomu co považuji za jednu z nejdůležitějších podmínek úspěchu jakékoliv konzole, a tou sice možná trochu překvapivě je podle mého úspěch konzole v Japonsku. Uspět totiž v zemi videohrám zaslíbené znamená podporu,masivní podporu tamních vývojářů.A zkuste si položit otázku kde by byl Playstation bez Tekkena,Final Fantasy,Metal Geara,ISS Pro,Gran Turisma či Resident Evila(čili bez Namca,Squaresoftu,Konami či Capcomu)?Nebo Nintendo bez Maria nebo Zeldy?Ostatně kde by byl celý herní svět bez těchto skvostů potažmo jejich autorů?Toto jsou skutečné klíče ke branám úspěchu a všechny jsou made in Japan.Toto jsou věci které stojí za úspěchem zmiňovaný konzolí po celém světě.A vzhledem k tomu že japonští mistři svého řemesla vyvýjejí hry v prvé řadě pro japonský trh(nikde jinde na světě se ostatně úspěšné hry neprodávají po miliónech týdně)a teprve pak pro ty ostatní je snad poměrně logické proč je úspěch zde pro konzole tak důležitý.Neůspěch totiž znamená z dlouhodobého hlediska úpadek zájmu tamních vývojářů se všemi důsledky které to přináší.A z tohoto pohledu to pro X-Box nevypadá vůbec růžově(podle předběžných průzkumů hodlá do X-Boxu investovat zhruba 10% potencinonálních kupců;do PS 2 asi 70%) a to z důvodu že se jedná o americký výrobek nebezpečně podobný nepopulárnímu PC, vybavený myší,klávesnicí a operačním systémem což nejsou zrovna věci které by si člověk s konzolí spojoval(Japonec obzvlášť). Jistě,dovedu si představit,že finančně pravděpodobně nevyčerpatelný Microsoft skoupí značnou část vývojářů PC her a zajistí tím dostatek titulů pro svou novou hračku na euro-amerických trzích nicméně o konzoli bez nových Tekkenů,Metal Gearů,GTček a japonských RPGček nestojím.
0 0
možnosti

zipiik

18. 12. 2000 17:40
Re: Klíč k budoucnosti?
presne tak, ms vyviji vlastne pc-box, pro urcite akce tezce nadupane, ale nerozsiritelne pc. a at si rika co chce, vysledek bude pc v bedne od videa se vsemi minusy a ne vsemi plusy stolnich pc. kdyz vyjde klasicka konzole, jeji konfigurace se po celou dobu prodeje rapidne nemeni, kdyzto u x-boxu mam obavu, ze se strhne neustaly kolotoc upgradu os, cpu a pameti a pak se stejne zjisti, ze za 2 roky se nove hry z vykonostnich duvodu nebudou vyrabet vubec, protoze vyvijari pc her nejsou zvykli optimalizovat hry pro danou konfiguraci, ale vetsinou resi problem tak, ze hru na chvili pozastavi a za tu chvili se objevi zelezo, ktere jejich hru utahne. vyvojari pro konzole se naopak predhaneji v tom, kdo vyzdime jeste z dane konzole nejaky ten efektik navic, kdo prijde na nejakou sikovnou fintu,... proste jak za dob zlatych osmibitu, amig a st-cek. a jeste jeden argument pro ma tvrzeni: vezmete si, jak dlouha je "zivotnost" procesoru intel nebo amd. v dnesni spirale, kdy se za necely rok stal z highendoveho 1ghz procesoru za 35000kc bezny procak za bratru 8000kc (ceny amd athlon/thunderbird) a za pul roku ma podle planu intelu behat p4 na 2gz. podle meho nazoru se takovy procesor nevyrabi dele, nez 1.5 - 2 roky, takze konfigurace x-boxu se bude neustale menit, pac nikdo nebude za 2 roky dodavat procesory, ktere nikdo nevyrabi, a troufnu si odhadnout, ze v ten okamzik pujde procesor v x-boxu na dvojnasobek taktu predesle verze -> vyrobci her toho zacnou okamzite vyuzivat -> za dva roky muzete shanet v lepsim pripade jen novy procesor, v horsim cely novy x-box, protoze bez toho si nove hry proste nezahrajete. a do konzole s moralni zivotnosti 2 roky vam nikdo vrazet penize nebude! a co se tyce uspechu x-boxu v japonsku - to nevidim vubec dobre, pac japonci jsou zatvrzeli patrioti a budou hromadne kupovat sony, segy, nintendo, ale nebudou si kupovat x-box minimalne proto, ze neni z japonska (vezmete si uspech japonske distribuce turbolinux oproti windows :c).
0 0
možnosti

Bill

18. 12. 2000 9:53
Stejne bude psx2 lepsi
1) X-box bude drahej a sotva bude mit dnes uvadeny hw ;-) 2) Microsoft JE sice prachatej, ale to ze nema konkurenci v systemu a officu, neznamena ze nebude mit KONKURENCI od Sony a koneckoncu i od Nintenda... 3) Vyjde nejdrive v pol. 2002 - a to je zatracene dlouha doba, nema smysl se dohadovat co bude ted... klidne si koneckoncu koupim na tu dobu psx2... samozrejme vedle PC...
0 0
možnosti

Pistolka

18. 12. 2000 12:38
Re: Stejne bude psx2 lepsi
Ja si nekoupim ani $X-Box ani PS2, prototoze mam nadupany PCdlo, ale pokud Micro$oft neco bude rozjizdet v celosvetovym meritku, urcite to ma spocitany a X-box se xytne urcite stejne dobre jako PS2, pokud nekdo argumentuje tim, ze v 2002 bude mit PS2 naskok, tak ja si myslim, ze X-box prave v teto dobe strci parametrama PS2 do kapsy, protoze je kontruovan tak, aby se na desku nasazely pro danou dobu lepsi GFX, CPU, atd tad... Proste urcite nevylezou s necim, co bude pomalejsi a horsi nez PS2, to by si mohly rovnou kopat hroby. A co se tyka her, tak poxybuju, ze by jix bylo malo, kdyz bude stacit udelat jednoduxou konverzi z PC. A to bude ta sila. Za 20 tacu si koupite masinku na ktere si zahrajete vsechny hry, ktery budou vyxazet na PC a nebudete si muset kupovat nadupanyho kompla za 70 tisic. Ja budu ale stale volit PC, protoze to ma a bude mit budoucnost furt :))))) papa
0 0
možnosti

Zipiik

18. 12. 2000 9:49
Xbox?
kdyz tak slintate nad technologii xboxu, uvedomte si, ze to nebude nic jineho, nez pc v male skatuli, na kterem pobezi orezane windows 2000 (nebo jejich naslednik), pac ms neumi napsat os pro nic jineho, nez pro pc s jejich koncepcne zastaralou architekturou. to, v cem jakakoli nova konzole valcuje pc je celkova propustnost systemu, paralelismus oproti pc, kde se procesor musi starat uplne o vsechno. spomente si, co dokazala staroucka amiga 500 s procesorem na 8mhz, ktery byl ovsem podporen dalsimi 3mi rovnopravnymi procesory (agnus, paula a denisa), diky rozpuleni sbernice, kterym se obchazela tzv. von-neumannova souteska. a druhy problem: kolik vykonu sezere samotna rezie os? uvedomte si, pobezi tam windows 2xxx. a co stabilita konzole? ted nemluvim o tom, jestli vam pri hrani spadne hra (ono se vcelku nic nestane), ale zkouseli jste rok do windows instalovat soft (hry) a zase ho odinstalovavat? v tomhle jsou konzole kouzelne, proste o nic se nestaram, prdnu tam cd (dvd) a hraju. vsadim se o cokoli, ze majitele xboxu bodou pouzivat pripojeni k inetu jen proto, aby ze suport stranek ms porad stahovali nejnovejsi patche, directx, lepe optimalizovane ovladace od nvidie (az ta vyda poradny ovladace, bouchnu sampus), service packy a stare hry zase pod poslednim service packem nebudou fungovat.... :o) mozna prehnany pesimismus, ale kdyz se dva nymandi typu ms a nvidia rozhodnou delat herni konzoli, jima me des a hruza. zvlast kdyz si uvedomim, ze ms ma velmi silny marketing na to, aby ji dokazal protlacit. p.s.: co se tyce ukecani ea, aby vyvijel hry pro, xbox: kdyz vezmou pc verzi hry, neni z programatorskeho hlediska tak velky problem protnout ji na xbox, kdyz jadro zustane stejne.
0 0
možnosti

abdul

20. 12. 2000 13:48
Ovladace od nVidia
Sasku pocmaranej, az dostanes ruzum bouchnu sampus, krome par nepovedenejch jsou jeji ovladace asi nejlepsi co je k videni (viz ATI, 3dfx(budiz mu zeme lehka)) jestli se ti nechce davat novy, tak si nech ty starsi, novy ti jen zlepsi vykon a nove funkce. Chytry lidi zeru
0 0
možnosti

D.E.S.

18. 12. 2000 9:00
No, ona to zase nebude jenom konzole
Jenom chci upozornit, že Xbox nebude jenom obyčejná konzole, ale mělo by tam být i rozšíření o internet a další věcičky. Tak že v tom je trošku rozdíl. Souhlasím s tím, že když za tím stojí MS, tak i kdyby to nebylo nejlepší, určitě to na trhu prorazí, a na to vemte jed. D.E.S.
0 0
možnosti

20. 8. 2000 22:41
X BOX bude naprosta bomba, sice az za (nejmin) rok, ale strci vsechny compy i PS 2 do kapsy !!! At uz je konec roku 2001 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

Sleepy

28. 12. 2000 20:33
Re:
No nevím jesli bude mít v kapce fakt všechny compy (teda alespoň můj ne), ale Plejsejšn dvojku určitě...
0 0
možnosti

15. 7. 2000 19:42
Nemá šanci
X-box i přes jeho ohromující výkon je už předem odsouzen.Tím důvodem je jeho datum vydání.Mluví se o roku 2001,ale je to je hypotéza.Microsoft má nyní velké potíže a to znamená,že se X-box pravděpodobně zdrží.A co ten ohromný výkon?Jestli ho opravdu z X-boxu vymáčknou,bude tahle "krabička" opravdu drahá,protože se zvedne výrobní cena.Vyrobit tak složitý stroj jako je nová konzole trvá neuvěřitelně dlouho.PS2 i Dreamcast byly ve vývoji 4 roky.Jaká je pravděpodobnost,že přijde Microsoft a sestaví tak skvělý stroj jen za dva roky?A i kdyby tohle všechno nebyla pravda,v době,kdy se očekává,že má X-box vyjít bude již na trhu PS2 hodně dlouhou dobu a pro většinu výrobců,tak bude mnohem atraktivnější.Ve stejnou dobu s X-Boxem má vyjít i Nintendo Dolphin,které má být na srovnatelné úrovni.Jak to vydím já,tak X-Box čeká jepičí život, nebo život v stínu uspěšnějšího,stejně jako například prožilo svůj život N64.
0 0
možnosti

Jkl

18. 12. 2000 7:24
Re: Nemá šanci
Bohužel ho vydává Mrkvosoft (prachy = reklama, reklama, reklama, případně nějaká svinárňa na konkurenci).
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

magazín 30. 4. 2024 28

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

novinky 29. 4. 2024 25

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 10

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 2

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

novinky 27. 4. 2024 4

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

magazín 1. 5. 2024 6

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

magazín 1. 5. 2024 0

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

novinky 30. 4. 2024 7

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

recenze 30. 4. 2024 0

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...