Diskuze
Dráha pro „šinkansen“ vede Hradcem. Zatím jen v železničních mapách
Děkujeme za pochopení.
J82i55ř67í 40V12o64s48e42č51e98k
Něco k tematu: zhodnocení potenciálu tratě Praha - Hradec s různými úpravami. https://www.dropbox.com/s/iffcvcb0slmgnyc/technicka-zprava.pdf
https://www.dropbox.com/s/8si8mim0u3j9lj0/vosecjir_gvd.pdf
https://www.dropbox.com/s/dip8971633vamcw/vosecjir_rychlostni-profil.pdf
J83i50ř61í 16H85o27v65o16r67k10a
Ještě doplnění k trase: Z Prahy využití Nového spojení směr Vysočany, zajetí do tunelu pod Prosekem, podél Vysočanské radiály kolem Zelenče, Čelákovic (odbočka), podél D11 až Libicím/Velkému Oseku (spojka směr Kolín a Poděbrady) u ˇ6íželic odbočení na Chlumec nad Cidlinou a od Chlumce nad Cidlinou využití stávající tratě Hradec Králové - Chlumec. Z Hradce Králové využití stávající tratě 031 po Trotinu, oblouk kolem Smiřic a přejetí k D11, nadjezd nad I/33 u Jaroměře do polohy cca stávajícího nádraží. odtud mezi Jaroměří a Josefovem pokračovat na Českou Skalici, Vysokovský tunel, Náchod. Dál s trasou mám trochu dilema... Jstli vést přes Polsko (Kudowa Zdrój) nebo na Hronov směr Broumov. Z Broumova tunel na polské území...
J83i19ř30í 52H46o73v77o45r27k10a
Trať smysl má již dnes a při některých uvažovaných propojkách se její význam zvýší. Budeme uvažovat o následujících propojkách na stávající tratě: Čelákovice, Velký Osek, Hradec Králové/Pardubice, Náchod.
1. Linka Praha - HK - Náchod - Walbrzych - Wroclav - Varšava (interval 2 hod),
2. linka Linka Praha - HK - Náchod - Broumov (interval 2 hod).
3. odklonění dvou tras z koridoru Praha - Pardubice (2 vlaky za hodinu).
4. pomalá linka Hradec Králové - Chlumec - Poděbrady - Lysá - Praha (1 hod).
5. Odklonění dopravy Praha - Kolín (2 trasy za hodinu). 6. Při uvažované spojce z Milovic na Mladou Boleslav také Praha - Mladá Boleslav - Turnov/Liberec (1 hod). Na výjezdu z Prahy to máme celkově 7 vlaků za hodinu. V oblasti Chlumce nad Cidlinou 4 vlaky za hodinu. Uvolní se tím stávající tratě pro zrychlení příměstské a nákladní dopravy. Přijde Vám to jako malé využití? A vemte si k tomu možnost vést vlaky odklonem při mimořádnostech kolem Prahy, kterých poslední dobou není právě málo Konečně by si i politici mohli propagovat "kamiony na koleje", protože při současném stavu to prostě nelze realizovat.
J50a16r68o14s91l20a60v 56J67o10n43á70š
Kaniony na koleje beru, to by bylo zapotřebí, ale mohou nákladní vlaky jezdit po vysokorychlostní trati? Obávám se, že ne.
A78l88e70x15a36n73d19r 51K70o85s98t46k46a
Hlavně ať už se s tou stavbou začne, ne jen o ní mluví.
V65l89a70d95i34m98í57r 46F24i46b69i95g35e69r
Dovolím si tvrdit že minimálně za našeho života se o tom bude jen mluvit vždyť nejsou schopni dodělat ani pár km dálnic. D11 měla být hotová už v roce 2000 až do Trutnova k hranicím a zatím nevede ani do HK a minimálně 2 roky to ještě potrvá. D8 chybí pár km k dokončení a stejně to vypadá na alespoň 4 další roky
M96í16l33a 38P14i39š41t80ě41l47á14k
V článku se píše, že Hradec nemá spojení s Polskem, ano nyní nemá, ale před několika lety jezdíval rychlík z Prahy přes Hradec až do Wroclavy.
J36a74r39o64s16l32a67v 14J54o69n85á71š
Já si myslím, že poptávka po spojení Praha - Wroclaw není dost velká na tak monstrózní projekt.
P75a43v23e41l 64M52a11r18e11š
Pro železnici byly vždy důležitější Pardubice. Je to již sto let významný železniční uzel, stejně jako na Moravě Česká Třebová. Mechovaci se můžou stavět třeba na hlavu, ale i kvůli návaznosti na vnitrostátní dopravu by bylo logické vést VTR přes Pardubice.
Ale než se rychlodráha postaví, stejně už to bude Prdec nebo Hradubice
J13a21n 45M46o57l93n16á14r
a dalších min. 1000 let koněřitě už nebude hlavní dopr. uzel
J16a33n 52M65a68t58ú69š
Tak to vypadá na dalšího samozvaného mesiáše, který za nic neodpovídá, ale všechno ví. Jinak to je blábol, kterému se není třeba věnovat.
J90a77k64u51b 64K83a35m39e88n25i72c73k88ý
jsou v cesku delany trate na rychlejsi jizdu nez 160km/h? nebo je to omezeni od uradu, ponevadz pac bych nechapal rychlovlak, kdyz by tu mohl jet jen polovicni rychlosti :-)
R78a32d45e10k 24J39a91n16a21t26a
Rychlost na 160 omezuje zákon, ale to je ten poslední problém.
Hlavní problém je, že cíleně se tu zatím žádná trať na takovou rychlost nestavěla (aby ne, poslední nová trať se na území ČR stavěla v roce 1953). Těch pár dostatečně rovných úseků, kde by měla smysl rychlost vyšší, vzniklo mimochodem.
R62a96d30o27s29l12a27v 73K30l12a73u73d45a
Tak jestli má na trase pozemek Havránková, tak tu VRT nepostavíte nikdy.
U Pardubic usmrtil vlak člověka, provoz na hlavní trati byl ráno přerušen
Na hlavní koridorové trati u Pardubic brzy ráno vlak srazil a usmrtil člověka. Nehoda omezila...
Stát nalije miliardy do kolejí k automobilce v Kvasinách, práce začnou letos
Rozdělené město, kde řidiči mnohdy stojí desítky minut před železničními závorami, se možná už...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hradec Králové - Olomouc 3:1, hosté neudrželi vedení, nalomil je vlastní gól
Rychle vedli, ale ještě do přestávky prohrávali o dvě branky. Olomoučtí fotbalisté nenavázali na...
Alej Kaštanku by vedle navržené dvoukolejky mohl zachránit ochranný rám
Osm let převažoval názor, že kvůli stavbě železniční dvoukolejky bude na předměstí Hradce Králové...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Teď už potřebujeme emoce na maximu. Hraje se play off, říká Trpišovský
Třetí zaváhání už nedovolil. Tentokrát výrazně rotoval sestavou a vyplatilo se. „Cítili jsme, že...
Ceny s hořkostí pomsty. Zastupitelé vyřadili biology, kteří odporovali radnici
Hořkou pachuť bude mít předávání výročních cen Hradce Králové. Politikaření a zřejmě i msta za...
Jelen už není největším zvířetem Krkonoš, kolem Žacléře pozorovali losa
Los evropský by mohl po desítkách let odsunout z pozice největšího krkonošského savce jelena...
Nehoda cisterny s argonem uzavřela na dvě hodiny D11 na Hradec
Nehoda cisterny se zkapalněným argonem uzavřela dopoledne na víc než dvě hodiny dálnici D11 ve...
Chytrá domácnost pro nemocné: k ovládání přístrojů stačí ústní myš či hlas
Domov svatého Josefa, který v Žirči na Trutnovsku pečuje o pacienty s roztroušenou sklerózou,...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!