„Český prezident má jezdit v českém autě,“ řekl Miloš Zeman. Nyní má Škodu Superb druhé generace v luxusním provedení Laurin & Klement. Prezidentská limuzína patří mezi nejsilnější, nejrychlejší a nejlépe vybavený model.
Škodovkou jezdil už první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Ten se od roku 1926 vozil legendární Škodou Hispano-Suiza s šestiválcem o výkonu 100 koňských sil.
Zemanův předchůdce Václav Klaus naopak upřednostňoval modely A8 německé značky Audi.
Zeman se už v prezidentské kampani zmínil o tom, že chce, aby čeští politici jezdili v tuzemských autech.
Koncern Volkswagen do rozšíření závodu Kvasiny investuje 13 miliard korun. Stát a kraj dá do průmyslové zóny v Kvasinách na Rychnovsku v příštích letech přes miliardu, což stvrdí čerstvě dohodnuté memorandum mezi krajem, vládou a firmou Škoda Auto. „To pokládám za docela dobrý obchod,“ porovnal prezident Zeman (více o investicích čtěte zde).
Vrcholový model české značky Škoda Superb třetí generace se představil ve světové premiéře v Praze. Prodej odstartuje v červnu letošního roku. Mladoboleslavská automobilka přidá v druhé půlce roku k provedení liftback ještě žádanou kombíkovou variantu.
„Tento vůz zosobňuje důležitý pilíř naší růstové strategie a napovídá mnohé o budoucnosti značky, naším cílem je získat nové zákazníky ze soukromého i podnikatelského sektoru,“ uvedl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.
Svými tvary vychází nový Superb z designové studie VisionC představené loni na autosalonu v Ženevě (více o novém voze čtěte zde).