Připomínky už řadu měsíců míří hlavně na příliš vysokou konstrukci a také na horší viditelnost pro letící ptáky. „Nechtěli jsme lanové konstrukce či skleněné výplně, ale vítězný návrh z těch kritérií bohužel neakceptuje žádné. Budeme spokojení s rozumným kompromisem,“ řekl zastupitel Adam Záruba, který na problém upozornil mezi prvními.
Projekt lávky
|
Vedení města však zpočátku možné potíže bagatelizovalo. „Je krásné, že Hradec bude jediné město v republice, které bude mít letiště pro ptáky,“ prohodil ironicky tehdejší náměstek Martin Soukup.
Architekt lávky Libor Kábrt úpravy nevyloučil. „Můžeme vymyslet způsoby, aby lávka vyhovovala. Nejdříve ale musím znát všechny připomínky,“ uvedl. Lávka má celkem přijít zhruba na 35 milionů, za projektovou dokumentaci všech stupňů město architektovi zaplatí 2,6 milionu korun.
Na žádost o územní rozhodnutí má magistrát čas do 1. ledna 2017. Zavázal se k tomu při smlouvě o prodeji pozemků u Aldisu, kde chce postavit nové regionální sídlo až pro tisíc zaměstnanců ČSOB banka.
Právě lávka je jednou z důležitých podmínek pro realizaci jejího záměru (více o plánech banky čtěte zde). Dalším požadavkem bankovní instituce je dokončení lávky do tří let od pravomocného územního rozhodnutí.