„Naši příznivci jsou po celou sezonu skvělí a plní naše přání,“ vysvětlil pro web stanice ESPN Evan Pivnick, ředitel komunikace Coachella Valley Firebirds. „Přemýšleli jsme o něčem, co by rozproudilo rivalitu s Hershey. A napadlo nás, ať lidé nejí a nekupují čokoládu.“
Proč se mančaft z Kalifornie zaměřil na oblíbenou sladkost? Zdůvodnění je jednoduché.
Hershey, městečko z opačného pobřeží Spojených států a záložní tým Washington Capitals, proslavila jedna z nejznámějších čokoládoven na světě. Vykládal o ní i současný gólman NHL Vítek Vaněček, který v Hershey odchytal čtyři sezony.
Šel jsem za svým snem a pořád se ho držím, říká gólman Vaněček o NHL |
„Když za mnou někdo přijede, tak se jdeme podívat, jak se vyrábí. Dokonce jsem si i nějakou vlastní už taky zkusil vyrobit,“ líčil český brankář v dřívějším rozhovoru pro iDNES.cz. A co se dá jinak v Hershey podniknout? „Vůbec nic,“ rozesmál se Vaněček. „Je to město, které má deset tisíc obyvatel. Vesměs jsou to farmáři, kteří chovají prasata a krávy.“
Aby tým z Coachella Valley podpořil čokoládový bojkot, umístil na sociální sítě video, na němž opeřený maskot Fuego vyhazuje čokoládové pochutiny z regálů, šlape po nich a různě je znehodnocuje.
Samotný klub, který slouží jako farma Seattlu, ale paradoxně na zimáku i při finále AHL čokoládu dál prodává. S výpomocí přispěchal jeden ze sponzorů Firebirds. „Požádali jsme fanoušky, aby si do arény přinesli i vlastní čokoládu, kterou nám jeden z našich partnerů vymění za popcorn,“ přibližuje Pivnick.
Ach ano, abychom nezapomněli. Finálová série se v noci na úterý po výhře Coachella Valley 5:2 srovnala na 3:3. Rozhodující sedmý duel se hraje ve čtvrtek nad ránem opět v Kalifornii, kde protičokoládové nálady pomohly Firebirds ke všem finálovým vítězstvím.
„Nevíme, jestli je v tom nějaká spojitost,“ usměje se Pivnick. „Můžeme ale říct, že bez čokolády máme hlad po Calder Cupu.“