V představenstvu Asociace profesionálních klubů, řídícího orgánu hokejové extraligy, mají těžkou hlavu. Předběžně počítali s tím, že se do soutěže o nového marketingového partnera nejvyšší soutěže přihlásí okolo devíti zájemců. Těšili se, jak budou otevírat obálky s nabídkami, které by jim měly ročně měly pro ligu zajistit 160 milionů korun ročně.
Jenže obálka přišla jenom jedna. Od společnosti Goram, která se v současnosti angažuje hlavně v golfu - tomu odpovídá i název, jenž vyplývá ze spojení slov golf, reklama a marketing. Navíc bude její návrh spolupráce nutné dopracovat.
"Nabídka bohužel nesplnila požadované náležitosti. Na základě souhlasu představenstva APK řeší firma KPMG ve spolupráci s právníky doplnění tohoto návrhu," píše se v interním e-mailu pro kluby, který má redakce iDNES.cz k dispozici.
Představenstvo APK se v něm rovněž zamýšlí nad tím, proč z původních devíti zájemců zbyl jen jeden. "Za klíčový důvod pro podání pouze jedné nabídky lze považovat relativně krátký termín pro podání, který negativně ovlivnil účast zahraničních společností," píše se v dopise klubovým manažerům.
Druhým důvodem je podle představenstva nejistota plynoucí z vypovězení smlouvy se svazem a z diskusí o uzavření soutěže. Tyto problémy si však APK způsobila sama, protože kontrakt vypověděla koncem minulého roku a současné návrhy nové smlouvy hokejový svaz neakceptuje. APK tak vlastně nabízí práva na produkt, kterým už od letošního léta nemusí disponovat.
Současným marketingovým partnerem je společnost BPA, která má každý rok pumpovat do extraligy 95 milionů korun. Smlouva s ní vyprší v létě 2013.