Spotify Camp Nou. Zvykněte si, tak se nadcházející čtyři sezony bude oficiálně nazývat proslulý barcelonský stadion.
Katalánský velkoklub o dohodě informoval na svém webu. Platit bude od 1. července a začátku sezony 2022/23.
Finanční podmínky smlouvy nebyly zveřejněny, agentura Reuters ale s odkazem na informace katalánského rádia RAC1 píše o částce 280 milionů eur (asi sedm miliard korun).
„Spojení se Spotify je dalším krokem na začátku nové éry, kterou jsme v Barce odstartovali. Znovu budeme blíž fanouškům a umožní nám to oslovit další příznivce po celém světě,“ uvedl prezident klubu Joan Laporta s tím, že aktuálně třetí tým španělské ligy chce i díky novému partnerství výrazněji spolupracovat s umělci z hudební sféry.
Barcelona se potýká s velkými finančními problémy, její dluhy přesahují miliardu eur. V létě se kvůli tomu musela smířit i s odchodem největší hvězdy Lionela Messiho. I proto Katalánci poprvé v historii přistoupili na přejmenování stadionu s názvem hlavního sponzora.
Ve víc než sto letech klubové existence přitom v minulosti pro sponzory neexistovala možnost objevit se na nejlukrativnějším možném místě - na hrudi dresu.
Až v roce 2005 udělala Barcelona výjimku, avšak na trika natiskla bez nároku na finance logo charitativního dětského fondu UNICEF. V roce 2011 už nedokázala odmítnout gigantickou nabídku z Kataru.
Tehdejších 150 milionů eur za pětiletý kontrakt od státní neziskové organizace Qatar Foundation bylo ve fotbale rekordních. Později se na dresu objevilo i logo aerolinek Qatar Airways a od roku 2017 japonské internetové společnosti Rakuten, která platila 55 milionů eur ročně.