"Stále platí, že chceme splnit cíl, který jsme si položili před sezonou. A tím je postup do některé z evropských pohárových soutěží," vyhlásil včera majoritní vlastník brněnského klubu Roman Pros.
Svou touhu už Brňané doložili také přihláškou do letního Intertoto Cupu, který v posledních třech letech opomíjeli.
"Dlužíme to našim fanouškům. Všichni si pamatujeme, jaká euforie vládla při našem tažení soutěží v létě 2003," připomněl předseda představenstva 1. FC Brno Karel Jarůšek.
"Navíc nový model soutěže je pro nás mnohem přijatelnější. Intertoto Cup bude hrát jen jeden český klub, který bude nasazen přímo do druhého kola," dodal brněnský ředitel Radek Bělák.
Pohárový sen je ale pro Brno stejně lákavý jako náročný. Tým, který se přes zimu prakticky nezměnil, totiž k jeho splnění potřebuje ještě vylepšit už tak těžce vydobytou pozici.
"Přesto věřím, že to dokážeme. Víme, že to bude těžké, ale zároveň víme, jaká síla v nás je. Doufám, že naše kvality prodáme na hřišti," prohlásil brněnský trenér Josef Mazura. Jinak než přes ligu už jeho tým do Evropy vklouznout nemůže, z domácího poháru byl totiž vyřazen.
Vysoké ambice dlouho tápajícího brněnského fotbalu mají konečně znovu probudit i zájem fandů. Přes výborné podzimní výsledky na domácím hřišti se totiž tribuny stadionu na Srbské neplnily tak, jak by si v Brně přáli. A jak zde bývalo zvykem.
Proto klub zahájil spolupráci s marketingovou agenturou Kentaura, starající se mimo jiné o Kateřinu Neumannovou, která má znovu přilákat diváky na stadion. "To je jeden z našich hlavních cílů," potvrdil majitel Pros. "K jeho naplnění bude pro fanoušky připravena řada překvapení."
Budou to například přestávkové programy či soutěže pro fanoušky jezdící ven. Další speciality hodlá klub zveřejňovat před každým domácím zápasem. Na ten úvodní v neděli proti Českým Budějovicím je v případě výhry Brna připraven ohňostroj.