"Není to nic nového. Plánička a spol. v roce 1934 jeli na mistrovství světa do Itálie taky vlakem a přivezli stříbro," usmál se šéf fotbalové asociace Miroslav Pelta na tiskové konferenci v pražském sídle Generálního ředitelství Českých drah.
Jak vlaky jedouKde můžou fanoušci nastoupit Vlak z Prahy: Kolín, Pardubice, Choceň, Ústí nad Orlicí a Letohrad. Vlak z Brna: Vyškov, Kojetín, Přerov, Hranice na Moravě a Ostrava. |
Fotbalisté vyjedou z Prahy v neděli 3. června v jedenáct hodin dopoledne a kolem šesté dorazí do Vratislavi, kde odehrajou všechny tři zápasy základní skupiny.
Na sedm hodin se cesta reprezentantů protáhne, protože vlak s cenným fotbalovým nákladem pojede do Vratislavi přes Ostravu, aby fanoušci mohli české hráče pozdravit na co nejdelší trase. Tento zvláštní vlak však stavět nikde nemá, maximálně na větších stanicích zpomalí.
Vlak pro reprezentaci bude mít pět vagonů, z toho jeden lůžkový a jeden konferenční. Kapacitu bude mít 130 míst, ale výprava národního týmu bude nejvýš padesátičlenná.
"Tohle maximální pohodlí a komfort jsme samozřejmě uvítali. Vlak už jsme jednou zvolili - před rokem a půl, když jsme cestovali do Olomouce," připomněl manažer reprezentace Vladimír Šmicer. "Jenom věřím, že tentokrát nás doveze k úspěšným výsledkům."
V září 2010 v Olomouci totiž český tým prohrál s Litvou 0:1. "Ale nakonec to všechno dobře dopadlo a na mistrovství Evropy jsme postoupili," dodal reprezentační kouč Michal Bílek.
Na Euro můžou stejným způsobem cestovat také fanoušci. České dráhy před každým zápasem vypraví zvláštní vlaky. Cena za zpáteční jízdenku z Prahy a Brna bude osm set korun.
Směrem na Vratislav vyrazí vlaky minimálně třikrát. V pátek 8. června vstoupí Česko do turnaje proti Rusku, v úterý 12. června hraje Bílkův výběr proti Řecku a základní skupinu v sobotu 16. června uzavře duel proti domácímu Polsku.
Na zpáteční cestu se tyto spoje vydají vždy dvě a půl hodiny po utkání, fanoušci tak budou moci případná vítězství v klidu a beze spěchu náležitě oslavit.