Práce z domova je druhý nejžádanější benefit, nejoblíbenějším zaměstnaneckým bonusem v Česku je šestitýdenní dovolená. Ilustrační snímek

Práce z domova je druhý nejžádanější benefit, nejoblíbenějším zaměstnaneckým bonusem v Česku je šestitýdenní dovolená. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Mladí zaměstnanci chtějí více volnosti a vyhlížejí brzké povýšení

  • 153
Mladí chtějí pracovat na část úvazku či z domova a touží po rychlejší kariéře. Na oplátku jim nevadí za prací dojíždět nebo se stěhovat.

Téměř polovina zaměstnanců mladších 34 let očekává do dvou let povýšení. Šestnáct procent předpokládá, že povýší každý rok, a jen šest procent se spokojí s kariérním postupem jednou za pět let. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Adecco mezi více než tisícovkou zaměstnanců ve Velké Británii. Podle mluvčí společnosti Adecco ČR Ivy Didové je situace v tuzemsku obdobná.

Brzy chtějí povýšit, jinak jdou pryč

"Jsou to zhruba dva roky, během nichž je pracovník v prvním zaměstnání ochoten setrvat na jedné pracovní pozici. Pak se buď prosadí a získá lepší postavení, nebo odchází k jinému zaměstnavateli," srovnává poměry v České republice a v západní Evropě Iva Didová. Podle ní se také mění pracovní benefity, které evropští uchazeči o zaměstnání očekávají.

Zaměstnání na částečný úvazek by ocenilo 85 procent pracovníků a více než tři čtvrtiny zaměstnanců považují za výrazný bonus možnost pracovat alespoň někdy z domova.

Ocení pružnou pracovní dobu, stěhování není problém

Podle zkušeností personální agentury Adecco hledá v Česku zaměstnání s možností pružné pracovní doby a případně práci z domova asi 30 procent kandidátů. Právě ta je druhým nejžádanějším benefitem, nejoblíbenějším zaměstnaneckým bonusem v Česku je šestitýdenní dovolená.

Může se hodit

Najděte si práci, která vás bude opravdu bavit.
Nyní přes 14 tisíc volných pracovních míst na jobDNES.cz.

Zaujměte potenciálního zaměstnavatele kvalitním životopisem. Vygenerujte si jej zdarma na jobDNES.cz.

Pro zaměstnavatele je dobrou zprávou, že se zvyšuje flexibilita zaměstnanců, například ohledně cestování za prací. Podle britského výzkumu je polovina pracovníků ochotna dojíždět více než hodinu, a 16 procent z nich dokonce více než dvě hodiny.

Podobné je to i v tuzemsku. Devadesát procent absolventů připouští možnost se za zajímavým zaměstnáním přestěhovat, příslušníci střední a starší generace považují za schůdné cestovat za prací jednu až 1,5 hodiny denně.

"Průzkumem Workplace Revolution chceme upozornit zaměstnavatele na nové trendy při získávání, motivování a udržení si loajality nejlepších pracovníků. Doporučujeme jim, aby reagovali na změny a přizpůsobili jim politiku vytváření pracovních podmínek pro současné zaměstnance. Priority pracovníků se evidentně mění," dodává Iva Didová.