Diskuze

Slušná mzda, spoření i firemní byt. Vagonoví králové o lidi pečovali

Tvář pražského Smíchova Ringhofferové proměnili k nepoznání. Jejich vagony či tramvaje se staly legendou. Podnikatelé se postarali i o založení proslulého velkopopovického pivovaru a propagovali v českých zemích golf.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dnešní zaměstnavatelé na toto nemyslí, bohužel! Mizerná mzda, většinou žádné spoření natož firemní byt.

1 0
možnosti

No jo dříve to byli zaměstnanci a teď to jsou otroci :-(

2 0
možnosti

Takhle podnikají ti, co začnou od píky. Zločinci, co si majetek nakradou a získají ho podvodným způsobem, pak dřou lidi z kůže, jako udavač.

8 0
možnosti

J12a68n 29K54u46b72a68l85e15k

24. 2. 2018 12:27

Nahodou! Mi take davame byty! Ale jenom pro chlapi, co maji rodinu a nemuzou dojizdet. Tak mu proste dame sluzebni byt a je to.

0 0
možnosti

Já bych jen připomenul, že v této době lepší strojírenský dělník v takové fabrice na tom byl výdělkem podobně jako je dnes lepší IT technik. Ostatně vagóny i další sortiment Ringhoferovek byly tehdy z velké části novátorské a žádané výrobky, na ikterých se dalío hodně vydělat.

Nevím, jak v Praze, ale zvláště mimo Prahu, třeba tady na severní Moravě v okolí Kopřivnice, byl mezi původně chudšími zemědělci a zemědělskými dělníky o zamětsnání v takové strojírenské fabrice velký zájem. Výdělky byly, v porovnání s tím, co získali doma na vesnici prací v zemědělství, násobně vyšší a minimálně ze začátku nové dělníci nemuseli mít žádné speciální strojírenské nebo jiné vzdělání, i na vyšší posty jim stačila inteligence, snaha a postupné samovzdělávání při práci.

Lidi do takových fabrik tehdy docházeli denně ze svých vesnic až ze vzdálenosti údajně 3 hodin cestry, pěšky v létě v zimě, později na prvních velocipedech atd.

4 0
možnosti

J93a35k22u10b 75R95o66u29s

24. 2. 2018 10:21

Čteš to, Andreji?!

3 2
možnosti

Děláte, jako by se to týkalo jen jeho.

1 0
možnosti

Zajímavé bylo, že v době výroby prvních vagonů na Smíchově tam ještě vůbec nevedly koleje. Vyrobené vozy se naložily na podvalníky a na prámu se vozily přes Vltavu a ulicemi až na dnešní Masarykovo nádraží, převážně v noci. Teprve po pár letech se Ringofferovi podařilo prosadit výstavbu trati na druhém břehu, což z velké části taky sám zaplatil...

11 1
možnosti

Omlouvám se za mínus.

0 0
možnosti

Bohužel takové firmy a podnikatelé co by se takhle starali o zaměstnance již od zániku ČSR (nebo Rakouska-Uherska) nejsou :-( Dnes naše kapitalisty nebo zahraniční vlastníky zaměstnanci nezajímají. Babiš potřebuje nevolníky co budou dřít od nevidím do nevidím za pár korun a starat se o lidi ho ani nenapadne.

10 1
možnosti

Nejhorší je "zkapitalizovaný" bolševik. Ten neměl nikdy ohledy, učili jej nesmiřitelnosti v boji s nepřátelskou třídou. Nyní jen změnil protivníka (vstoupil totiž do řad toho původního), ale metody zůstaly +/- stejné...

3 0
možnosti