Úterý 7. července 2020, svátek má Bohuslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. července 2020 Bohuslava

Začínala od nuly, dnes má vlastní kosmetickou značku. Stála ji miliony

aktualizováno 
Teprve nedávno překročila třicítku a už se může pyšnit vlastní kosmetickou značkou. Klára Rott vsadila na čistě přírodní ingredience a zdá se, že udělala dobře. Jak sama říká, cesta to nebyla jednoduchá, naštěstí v době, kdy začínala, nebyla konkurence v této oblasti tak velká jako dnes. I ona teď ovšem čelí problémům, které zavinila koronavirová pandemie, a čeká, co bude dál.

Klára Rott vyvinula vlastní kosmetickou značku. | foto: archiv Kláry RottiDNES.cz

Začala jste podnikat už na vysoké škole. Jak vás to napadlo, co vás k tomu vedlo?
Ano, podnikat jsem začala už na vysoké škole. Vždy mě lákala myšlenka být časově i finančně nezávislá. Nevadilo mi riskovat a přála jsem si něco budovat. Myslím, že nejde vždy jen o vydělané peníze, ale také o tu radost, kterou může práce přinášet. Mám pocit, že si lidé často neuvědomují, že by je práce, kde tráví nejvíce hodin, měla i bavit.

Začala jste tehdy dělat výživovou poradkyni. Proč zrovna to?
Poté, co mi onemocněl tatínek, jsem si přála dělat pro lidi něco prospěšného. A tak jsem otevřela pobočku výživového poradenství. Já sama na to nemám potřebnou kvalifikaci, ale zaměstnala jsem vystudované odborníky.

Klára Rott (32 let)

Klára Rott je začínala od nuly, dnes je majitelkou čistě přírodní kosmetiky.
  • Vystudovala Vysokou školu ekonomie a managementu v Praze. 
  • Během studia začala podnikat, otevřela pobočky výživového poradenství.
  • Je majitelkou kosmetické firmy KLARA ROTT.
  • Má čtyřměsíční měsíční dceru Vivien.
  • Ráda cestuje, vaří a má ráda dobré jídlo. 

Byly začátky těžké?
Na začátku bylo důležité vytvořit funkční tým. Najít schopné vystudované výživové poradce, nastavit interní procesy a předat jim mou vizi fungování firmy. K tomu jsem musela najít také vhodné prostory. Pamatuji si, jak jsem se snažila vstupní investice minimalizovat, měla jsem totiž jen stavební spoření, které jsem dostala k osmnáctým narozeninám od rodičů.

U jedné pobočky nezůstalo, přesto jste toto podnikání opustila. Proč?
V oboru jsem podnikala několik let a pak jsem všechny své pobočky s veškerým zázemím i personálem prodala jednomu zájemci. Šlo to velmi rychle, celý proces byl zrealizován v řádu několika měsíců.

A důvod?
Začala jsem se naplno věnovat přírodní kosmetice, ke které mě to táhlo vždy nejvíce. Na vlastní značku ale bylo potřeba dozrát a mít nějaké peníze do začátku, proto jsem to musela vzít trochu oklikou.

Co vás přivedlo ke kosmetice?
Asi více věcí najednou. Zemřel mi tatínek a po té tragické události se mi zhoršila pleť. Kožní lékaři mi neustále předepisovali nejrůznější přípravky, ty ale moc nezabíraly. Začala jsem se tedy hlouběji zajímat o jejich složení a zjistila, že jsou plné chemických látek, které pleti moc neprospívají. A tak jsem se zaměřila na přírodní kosmetiku.

Pravdou ale je, že už v pubertě jsem stále řešila, na co je který krém, jak zabírá ta která pleťová maska a podobně. Prostě jsem to vždycky měla ráda. (smích)

V kosmetice, a to i v té přírodní, je hodně velká konkurence. Nebála jste se jí?
Teď už ano. A myslím si, že se trh v tomto případě hodně posunul a je i mnohem kvalitnější než dřív. Zhruba před sedmi lety, kdy jsem začala s výzkumem a vývojem své přírodní kosmetiky, tady skoro žádná konkurence nebyla.

Vy jste měla svůj vlastní výzkum?
Když jsem se začala do problematiky přírodní kosmetiky ponořovat, zjistila jsem, že bez skutečných odborníků to prostě nemůže fungovat. Věděla jsem, že bez nich bych nevytvořila nic výjimečného, ale jen další kosmetiku, která bude sice přírodní, ale ne příliš funkční. Na začátku jsem navštívila několik univerzit a výzkumných ústavů v Česku a snažila se najít ty správné lidi, kteří můžou mít pro naši kosmetiku zásadní přidanou hodnotu. Poté se už na základě známostí a doporučení spolupráce rozrostla i do zahraničí. Samotné výrobě předcházelo mnoho let výzkumu a vývoje.

Je díky tomu vaše kosmetika jiná než ostatní?
Určitě ano. Vyrábíme přírodní přípravky péče o pleť v bio kvalitě a jinak než všichni ostatní. Jako jediní v Česku si sami vyrábíme bio květinové vody neboli hydroláty i všechny bio bylinné extrakty. Do naší kosmetiky nepřidáváme vodu, nepoužíváme žádné konzervanty. Vyvinuli jsme vlastní samokonzervační systém složený pouze z bylinných extraktů a laktobacilů, který udrží produkty čerstvé minimálně jeden rok. Máme také unikátní dvousložkové sérum, které máme „duševně“ ošetřené. To, že máme veškeré suroviny v bio kvalitě a podporujeme fair trade, považuji za samozřejmost.

Fotogalerie

Jiné jsou i obaly vašich produktů. 
Na obaly jsem kladla velký důraz hned z několika důvodů. Prvním bylo ochránit samotný produkt před vnějšími vlivy, druhým snaha co nejméně zatížit životní prostředí. V neposlední řadě je pro mě důležitý samotný design. Takže jsem zvolila plně recyklované neprůhledné skleněné obaly z opálového skla.

To všechno jistě není levná záležitost. Můžete prozradit, na kolik vás vyšly vstupní investice?
To máte pravdu. Vstupní investice se pohybují v řádech mnoha milionů korun. Padly na to veškeré úspory a museli jsme prodat i rodinnou nemovitost. Když chcete mít svou výrobu, musíte zařídit komplex věcí od výrobních prostorů, výrobní technologie, logistického vybavení, vstupních surovin, obalového materiálu až po personál. Nejsložitější ale si bylo získat všechna legislativní povolení splňující přísné evropské směrnice a nařízení. Jednoduché nebylo ani přesvědčit rodinu, jejíž podporu jsem potřebovala. Ale mám štěstí, věří mi. (smích)

Odkud berete suroviny pro své výrobky?
Suroviny, které používáme do naší kosmetiky, bereme z celého světa. Abych byla konkrétnější, tak například rooibos dovážíme z Jihoafrické republiky, arganový a opunciový olej z Maroka. Část pak nakupujeme od dodavatelů ze Švýcarska a Německa, kde se ukázala kvalita dodávaných surovin mnohem kvalitnější než u nás. Bohužel není bio jako bio. 

Zvolila jste i příznačné názvy pro své výrobky. Můžete je prozradit?
Tak například dvousložkové koncentrované sérum dostalo název Harmonie, dvousložková vyživující maska nese jméno Znovuzrození, mycí oleje najdou klienti pod označením Lehkost, odličovací média se jmenují Něha, vyrovnávací bylinná tonika dostala označení Klid. Dalšími názvy jsou ještě Dotek, Samet a Svěžest. 

Jste novopečenou maminkou, jak zvládáte roli matky a podnikatelky?
Upřímně, je to těžší, než jsem si myslela. Skloubit rozvíjející se firmu a rodinu není vůbec lehké. Naštěstí mám báječného muže, který mi se vším pomáhá.

Čím se v životě řídíte, jaké máte plány do budoucna?
Mám ráda rčení, že po každé bouřce vyjde sluníčko a věřím, že tak to bude i v případě momentální nelehké situace u nás i ve světě. Mé plány ohledně firmy jsou jasné. Penetrace dalších trhů v zahraničí a hlavně nikdy neslevit z kvality, kterou naše produkty přináší.

Autor: pro iDNES.cz
  • Nejčtenější

Peníze zapomněla v bankomatu, poctivého nálezce odmítli v bance i na úřadě

Stát se to může každému z nás. Jsme zamyšlení, roztržití nebo nám zrovna zazvoní telefon a tak transakci u bankomatu...

Začínali s jedním starým traktorem, dnes mají obrat deset milionů

Nikoho by ani nenapadlo, že se pouze čtyři členové rodiny starají o dvě stě býčků a krav a obdělávají 250 hektarů půdy....

Kolik kdo dnes vydělává? A jak naše mzdy ovlivní krize?

Průměrná mzda se v prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila na 34 077 korun. Kdo na průměrnou mzdu dosáhl a kde se...

Poradna: může zaměstnavatel chtít vědět, kam pojedu na dovolenou?

S ústupem pandemie koronaviru se opět otevírají hranice. Vycestovat na dovolenou do ciziny je již možné. Nemusí to být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vysněná dovolená se nekonala, přesto má zaplatit 24 tisíc. Jak se bránit?

Když si objednáme zájezd u cestovní kanceláře, očekáváme, že ta se o vše postará a my nemusíme nic řešit. Jak ovšem...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

V kanceláři jsme tři. Nový kolega Standa je robot

Firmy si pořizují neúnavné zaměstnance. Mluví, jen když se jich někdo na něco zeptá, a práce udělají za čtyři. Roboti...

Poslední benefit: outplacement. Jak vám pomůže?

Firmy, které nezvládly náročné období pandemických opatření, začínají propouštět. Jen za květen přišlo o práci 12 104...

Restart ekonomiky bude rychlý, míní ekonom Petr Borkovec

Jako Česko jsme z krize, kterou přinesla pandemie, vyšli dobře. Bylo skvělé, že jsme si dokázali sami pomoci, myslí si...

Je váš šéf pohodář, či depkař? A jak s ním vyjít na dálku?

Některým zaměstnancům díky tomu, že nemusí svého šéfa vídat denně, začala zase chutnat snídaně. Jiní bez jeho...

Advantage Consulting, s.r.o.
KONSTRUKTÉR – ELEKTRO

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 50 000 Kč

O novém vztahu jsem svého manžela informovala, říká Světlana Witowská

Moderátorka Světlana Witowská (47) kromě konce v hlavních zpravodajských pořadech České televize řeší také nový vztah....

Peníze zapomněla v bankomatu, poctivého nálezce odmítli v bance i na úřadě

Stát se to může každému z nás. Jsme zamyšlení, roztržití nebo nám zrovna zazvoní telefon a tak transakci u bankomatu...

Výpadek systémů T-Mobilu pokračuje. Operátor přestal účtovat mobilní data

Už téměř 24 hodin nefungují T-Mobilu interní systémy. Podle operátora si náprava vyžádá desítky hodin. Problém nastal v...

Princ George je vztahovačný a drzý, tvrdí jeho kmotra

Šestiletý princ George se na oficiálních fotkách tváří jako andílek a britská královská rodina mu pečlivě buduje image...

Influencerka propaguje reálná ženská těla s celulitidou

Danae Mercerová je další z influencerek, která chce ukázat světu, že je Instagram jen klam. Podle novinářky stačí dobrá...