Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Pojištění: Nezavrhujeme jej zbytečně?

Pojištění není třeba předem striktně zavrhovat s představou neodbytných agentů, likvidátorů, kteří se snaží výši škod ocenit co nejnižší částkou či nekvalitních produktů plných výjimek s neurčitým a nejistým plněním. Je ale dost různých námitek a kritik, které se pojišťovacího sektoru týkají. Některé nepříjemnosti si způsobují sami klienti pojišťoven svou nedbalostí, pojišťovny, jejich produkty a způsoby prodeje jim to však často moc neulehčují, spíše naopak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bobo

31. 1. 2003 8:09
lháři
při uzávírání pojistek všichni lžou, na životní pojištění slibují hory doly zisku, ale stačí vzít kalkulačku a zjistíte, že dostanete podstatně míň, než tam dáte,úrok a zisk žádný, při pojištění domácnosti před podpisem se vztahuje pojištění na všechno, ale jen do té doby, než budete mít poj. událost, pak zjistíte, že existuje jiný papír dodatků ke smlouvě a jste v háji, o zlodějně v pov. ručení nemluvě
0 0
možnosti

František

29. 1. 2003 17:14
Pojištění má nezastupitelné místo v portfoliu klienta, ale nesmí se jednat o vypelíchaného kanára ve zlaté kleci.
Internet je mocné médium. I s jeho pomocí se lidé postupně vzdělávají. Mnozí již vědí, že je třeba přemýšlet. V minulosti koupili kde co. Kromě předražených vysavačů, mixerů, hrnců, perličkových koupelí, omlazovacích a hubnoucích směsí, také předražené pojistky. Nyní nastává doba tzv. "úklidu a léčení". Mnozí pochopili, že toho mají dost a že je třeba v tom udělat pořádek. A od toho jsou nezávislí finanční poradci. Finanční plánování v pravém slova smyslu, vyžaduje nejen patřičné vzdělání, dobrou praxi, ale i cit pro realitu. To není nic pro prodejce produktů, dealery pojišťoven, spořitelen a různých fondů. I když se honosí titulem finanční poradce. Toto je již vysoce odborná záležitost, vyžadující dobré znalosti jednotlivých produktů, jednotlivých finančních institucí, umět je dobře kombinovat, ale také znalost daňové problematiky a různých státních programů v oblasti dotací, příspěvků apod. K tomu je potřeba mít schopné analytické zázemí, bez kterého by byl jedinec (samotář) tak říkajíc "mimo mísu". To je nový trend finančního poradenství, který se bude čím dál více prosazovat v praxi. Tvorba rodinného finančního plánu je dlouhodobá záležitost. Nejdříve je třeba získat důvěru klienta (nic nového, to dělají všichni prodejci). Seznámit klienta s časovým a věcným postupem. Současně s tím je třeba vysvětlit (pokud to klient požaduje) k čemu slouží jednotlivé produkty, jak je dobré je kombinovat apod. Něco jako výchova klientů v Čechách. Na to následuje společná tvorba finančního plánu. Součástí tohoto plánu jsou i stávající produkty a jejich audit. Některé z nich se musí třeba zredukovat a nebo zrušit. Plán by měl obsahovat části zajištění příjmů a majetků, bydlení, vzdělávání, spoření a investování. Měl by mít vazbu na zaměstnanecké výhody. Tedy žádný okamžitý prodej dalších nevhodných produktů (jak to dělají prodejci hlavně KŽP), ale dlouhodobá poctivá mravenčí práce, která ponese ovoce mnohem později. Výše uvedený článek je něco jako snaha o obnažení duší pojišťovacích prodejců, kteří si říkají finanční poradci. Autorka patrně ťala do živého, proto je tu ticho, jako po pěšině. Že by i v oblasti pojišťovnictví platilo „mnoho povolaných, málo vyvolených“?
0 0
možnosti

Milan

29. 1. 2003 9:36
Smlouvy
Já si myslím, že velkou část problémů způsobují nejednoznačné a složité pojistné smlouvy. Málokdo dnes ví, kolik dostane uhrazeno v případě nějaké pojistné události. A to je špatně. Pokud si pojistím zařízený byt za milión, a celý mi shoří musím vědět, že dostanu KONKRÉTNÍ ČÁSTKU a ne čekat, kolik mi ta pojišťovna milostivě přiklepne. A pak být obrovsky překvapen.
To stejné je v případě úrazu. Platím si úrazovou pojistku asi 10 let a za tu dobu jsem měl 2 úrazy. Papírování a vyřizování je složité a výsledek nejasný. Pokaždé s napětím čekáte, kolik dostanete a jestli se to vyplatí. A to ještě lékaři zaplatíte 200kč za vyplnění formuláře a pojišťovna Vám proplatí jen 100.
Uvítal bych nějaký zákon, který by sjednotil systém smluv, aby zákazník na první pohled poznal, kolik zaplatí a kolik dostane. Se započítáním všech poplatků. Něco podobného jako v případě leasingů a splátek. Tam mají všichni povinnost udávat RPSN a každém je hned všechno jasné. Současný stav v pojišťování je džungle, kde dravci jsou pojišťovny a pojistitelé (osoby i firmy) jsou malé myšky, které slouží jako potrava dravcům.
0 0
možnosti

Alois

29. 1. 2003 18:30
Re: Smlouvy
Pojistitelé - to jsou pojišťovny! Pokud máte na mysli osoby a firmy, které se pojišťují tak to jsou "pojištění" nebo také "pojistníci". A poud byste pracoval v oblastin pojištění, věděl byste, že pojistný trh je velice konkurenční! Neříkám, že některé věci z příspěvku nejsou pravdivé, ale ve většině případů je klient (tedy pojištěný, pojistník) tím kdo si vybírá! A pokud chce obchod pojišťovna - pak musí ctít heslo: Náš zákazník, náš pán! samozřejmostí ovšem musí bý "solidní" likvidace. Ale nelze dopředu stanovit přesnou částku, kolik dostane. To prostě není možné.
0 0
možnosti

Petr

29. 1. 2003 8:43
kapitálové životní a ostatní
Myslím, že by bylo dobré rozdělit kapitálové životní pojištění a ostatní. U kapitlového pojištění je velkým problémem to, že se prodá lidem, kteří ho nepotřebují, platí horentní sumy, dlouho se jim peníze nezhodnocují a po pár letech se jim vyplatí tolik, kolik by jim vynesl i fond peněžního trhu. Pod "náklady na riziko" se schovávají všechny náklady pojišťovny, tedy i náklady na provize a ty zdaleka převyšují náklady na krytí pojistných rizik.
Čím vyšší provize, tím vyšší chuť prodávat, třeba i s nefér argumenty (zhodnocení 8 %, dostanete vyplaceno...)
U ostatních pojištění (rizikových a majetkových) není až tak velký problém čelit prodejci, který chce prodat smlouvu. Je více třeba soustředit se na vhodnost pojistky, krytí, pojistnou částku,...
Prodejci životního pojištění vytvořili "image pojišťovků".
Petr
0 0
možnosti

Jana

29. 1. 2003 12:49
Re: kapitálové životní a ostatní
K Vašim připomínkách v podstatě nic nemám až na jedno. Nelze porovnávat neporovnatelné, neboli životní pojištění a fond peněžního trhu. Je třeba si v první řadě připomenout hlavní účel životního pojištění. Je to zodpovědnost k sobě a svému okolí, že v případě mé smrti bude mít rodina nějaké zajištění a ne spekulovat o tom zda mi to za xy let přinese navíc 8 nebo 4%. Nákladem pojišťovny je také tzv. rizikové pojistné, které hradí právě toto. Neboli, když si dnes uzavřu pojistku na xset tisíc a za týden mne na ulici srazí auto, a jsem zároveň živitel rodiny, je trochu méně bolestné pro moji rodinu přejít na hospodaření s jedním platem.
0 0
možnosti

Misule

29. 1. 2003 8:39
dotaz
Existuje nějaká zákonná lhůta do které je povinna pojišťovna odpovědět, v případě, že se odvoláte proti pojistnému plnění?
0 0
možnosti

Erik

29. 1. 2003 10:30
Re: dotaz
Ne. Ostatně "odvolat se proti pojistnému plnění" ani nejde. Pokud se s pojišťovnou nedohodnete, nezbývá vám nic jiného než soud.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Sendvičová generace je v obležení povinností. Jak z toho ven

21. května 2024

Přibližně milion Čechů denně bojuje s náročnou situací, kdy musí pečovat o své stárnoucí rodiče,...

Když tělo hovoří za duši. Signály těla vnímejte jako cenné informace o zdraví

20. května 2024

Premium Máte na den naplánováno hodně úkolů a obáváte se, že je nezvládnete? A zrovna vás ještě navíc...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Spořicí turismus je téměř národní hobby. Co je ale lepší?

14. května 2024

Po relativně dlouhé okurkové sezoně v oblasti spořicích účtů a stálosti jejich úrokových sazeb se...

IT nebylo to pravé ořechové. Srdce ho táhlo k práci s kovem a dřevem

18. května 2024

Technická škola ho nebavila, stejně tak ho neoslovil ani víc adrenalinově zaměřený obor. Adrenalin...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pokud zázračně nezbohatneme, vlastní zajištění na stáří je nezbytné, říká expertka

15. května 2024

Premium Důchod a příprava na něj je často skloňovaným tématem. Legendární tisícovka na penzijko už dávno...

Podílové fondy i akcie ukrajují z výnosů. Co je příčina, vysvětlují analytici

21. května 2024

Ceny akcií i dluhopisů po optimistickém prvním čtvrtletí zabrzdily. Hlavním důvodem dubnového...

KOMENTÁŘ: Sendvičová generace je v obležení povinností. Jak z toho ven

21. května 2024

Přibližně milion Čechů denně bojuje s náročnou situací, kdy musí pečovat o své stárnoucí rodiče,...

Když tělo hovoří za duši. Signály těla vnímejte jako cenné informace o zdraví

20. května 2024

Premium Máte na den naplánováno hodně úkolů a obáváte se, že je nezvládnete? A zrovna vás ještě navíc...

Kvíz: Dovolená po vlastní ose. Co čekat v hotelu a co (ne)můžete reklamovat

19. května 2024

Stále častěji si Češi vybírají dovolené na vlastní pěst, během kterých zvládnou navštívit co...