Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vodík jako palivo budoucnosti? Každopádně dobrá příležitost pro investory

Evropská unie chystá další regulaci pro výrobu automobilů. Současnou normu Euro 6 má v roce 2025 nahradit norma nová, která přinese další povinné snižování emisí. Cílem je odklon od benzínu a nafty k elektromobilitě a dalším alternativním pohonům. Mezi ně patří i vodík. A je to právě vodík, který zajímá stále více investorů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

U vodíku bude muset být uplatněn vládou, způsob výroby, který nezahrnuje neekologickou produkci - tedy výrobu vodíku z ropy.

Což bude znamenat aspoň ze začátku dotovanou výrobu.

Na druhé straně je to dobře skladovatelný zdroj energie třeba z ekologických zdrojů elekřiny na elektrolýzu v době, kdy není na elekřinu odbyt.

0 0
možnosti
Foto

ta dobrá skladovatelnost mi trochu hapruje. on už se našel matroš, kterým ty blbý pidi neutralizovaný protony nekorzují mýrnyx týrnyx?

0 0
možnosti

V88í75t 21O62ž37a46n27a

25. 5. 2021 18:38

Co to jsou za žvásty? "k distribuci [vodíku] lze využít stávající síť čerpacích stanic." Vodíkové čerpací stanice nemají s těmi současnými společného vůbec nic!

0 1
možnosti

Já to vidím jako Asiati. Konkrétně Honda, Toyota a Hundayi. Nejvíc se mně pozdává Honda Clarity a uvidíme jak to bude. Do baterek nejdu.

0 1
možnosti

Trochu som zapátral a našiel som toto:

Vodík má nejvyšší množství energie ze všech paliv (33kWh/kg). To znamená, že 1 kg vodíku nese 33 kWh energie, na kterou osobní automobil při využití vodíku v palivovém článku dojede 100 km (palivový článek má cca 50% účinnost).

Na výrobu 1 kg vodíku elektrolýzou je zapotřebí 9 l vody a 50-60 kWh elektrické energie.

Takže vodík je vlastne taká vcelku dosť slabá baterka, do ktorej sa možno oplatí ukladať prebytky z OZE.

1 0
možnosti

J58a10n 59L82u14k95á78š

25. 5. 2021 9:45

Prumyslove se obvykle vodik vyrabi nejak z etanolu. Elektrolyza stoji prilis mnoho energie.

0 0
možnosti

Vodík je palivem budoucnosti.

4 2
možnosti

V28í91t 77O96ž22a18n96a

25. 5. 2021 18:41

... a tak to zůstane nejméně příštích 50 let

0 0
možnosti

Bezeztrátové skladování vodíku ? 8-o

2 0
možnosti

Vodík musíte dobře utěsnit. Nejde ani tak o nesmysly, že uniká přes stěny nádoby, ale uzávěr nádoby. Tam francouzák stačit nebude.

0 0
možnosti

Vodík bude následovat osud nafty. Ta nejprve pronikla do nákladní dálkové dopravy a teprve po dekádě zkušeností a vývoje do osobních automobilů. Nejprve to bylo " Naftu do auta nikdy, ta je do traktoru" a dnes naftová auta lehce převažují. Stejně tak vodík pronikne do nákladní dopravy. ( Už ted ́ jsou výsledky busu na baterky víc než rozpačité v různých městech). A pak pronikne do aut, kdy budeme čerpací stanice jako doposud. Jen na stojanu nebude autogas či CNG, ale H2.

1 0
možnosti

Nafotva auta prevazuji?8-o Naftova auta se realne prodavacji jen v evrope, a ani tady nemaji rozhodne blizko ani k polovine, natoz aby prevazovaly.

Jinak vodik ma oproti elektrine jeden zasadni problem - cenu, ktera se nema moc potencial snizit (ucinnost nejde zlepsovat do nekonecna)

2 0
možnosti

J47i29ř78í 18J22o90h37n

25. 5. 2021 8:00

Vodík v 1 kg obsahuje trojnásobek energie, než benzin nebo nafta. Když se k tomu připočte váha nádrže, kterou je nutné vozit, tak už ekonomie provozu vychází výrazně ve prospěch benzinu nebo nafty.

Zatím se nejlevněji vyrábí vodík tepelným štěpením metanu, tedy zemního plynu. "Modrý vodík" vyráběný elektrolýzou z vody, je drahý, při použití "zelených zdrojů energie" je investice do zařízení velmi nerentabilní, protože zařízení běží pouze při přebytku energie v síti.

O nebezpečí zejména u starších vozidel a při nehodách, asi EUropoapláši neuvažují. Jistě jsou přesvědčeni, že v EUroráji, který vybudovali, jezdí každý novou limuzínou.

2 0
možnosti

E54m53i37l 18N76o45v98á12k

25. 5. 2021 8:08

Modrý vodík je vyráběný rovněž z fosilních paliv se zachycením emisí CO2. Elektrolýzou vody vzniká "zelený" vodík, který může být vyráběný i dedikovanými elektrárnami, ale drahý je tak jako tak, i když o něco méně.

0 0
možnosti

J39i64ř92í 36J44o73h32n

25. 5. 2021 7:50

Zdá se, že současná EU je velmi úspěšný projekt cizí moci, jehož cílem je ekonomicky oslabit geopolitické soupeře.

Státní úředník nebo politik, který nejedná v zájmu svých voličů, může být ještě efektivnější, než hrubá síla.

Zdroj: https://johnjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=764735

1 1
možnosti

No soucasne EU jen logicky refletkuje to, jake lidi si lidi zvolili do vlad, pokud si lidi v clenskych zemich zvoli ve velkem kolaboranty s nejakou cizi mocnosti, tak bude EU kolabrantske, pokud si zvoli komunistky, tak bude komunisticka, pokud si vsude zvoli LGBT aktivisty, tak bude LGBT aktivisticka, na tom asi neni nic prekvapiveho :D

0 0
možnosti

Já vidím budoucnost vodíku v sezonní záloze elektřiny. Určitě je jednodušší vytvořit megazásobníky H2 než megabaterky. Pro dopravu se hodí snad jen pro rychlost tankování. Celková účinnost je ale bídná a značně klesá s vyšším stupněm stlačení vodíku do nádrží. U autobusů se používá nižší tlak a je tak provoz výhodnější, resp. méně nevýhodný. Možná bude lépe vyrábět syntetický metan nebo benzín.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...