Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pevná linka: Když telefon oněmí

Prožít týden bez vyzvánění telefonu je pro někoho nádherná představa. Jinému naopak může porucha na lince způsobit velké problémy, třeba v podnikání. A to i v době mobilů a internetu. Co dělat, když vaše stížnosti nepomáhají a telefon je stále hluchý?
Telefon, komunikace

Telefon, komunikace | foto: Profimedia.cz

Podnikatel Josef Závranský, který spolu s ženou Evou vlastní firmu na výrobu razítek, vnímal devět dní, kdy jeho telefon nefungoval, jako pohromu. Jakmile oněměla pevná linka Českého Telecomu, ztratil i přístup k internetovým stránkám svého obchodu a firma napojená po telefonu na pult centrální ochrany zůstala zabezpečená pouze klíčem u dveří.

„Hodně zakázek nám přichází denně po internetu. O ty jsme přišli. Zákazníkům, kteří chodili do našeho obchodu osobně, jsme zase museli vysvětlovat, proč nezvedáme telefony,“ říká Eva Závranská. Po devíti dnech neustálých urgencí na linkách pro hlášení poruch se Závranští dozvěděli, že závadu bylo možné odstranit dřív.

„Technik Českého Telecomu jen přepojil nějaký kabel, trvalo to asi tři minuty,“ říká Josef Závranský. Vše tedy nasvědčuje tomu, že museli bez telefonu vydržet tak dlouho, protože selhala komunikace mezi operátory ohlašovny poruch a kompetentními pracovníky, kteří mají závadu vyřešit.

„Věci se daly do pohybu den poté, co se do našeho případu vložil tisk,“ spekuluje podnikatel. Proč tak dlouho čekal? Mluvčí společnosti Telefónica O2 Martin Žabka reaguje: “Závada se stala v důsledku přepojování kabelů a je již odstraněna. Omlouváme se.“

Špatná komunikace s telekomunikacemi

Ušlý zisk a bezesné noci, kdy se báli, že jejich nechráněný obchod někdo vykrade. Tak popsali majitelé firmy hlavní ztráty. Český Telecom je hodlá kompenzovat slevou za používání telefonní linky a služby Internet Expres v červencovém vyúčtování. Ta se rovná poměrné části ceny za telefon a internet vynásobené počtem dnů, kdy byla na lince porucha.

Na náhradu ušlého zisku může firma zapomenout. Podle Všeobecných podmínek pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací není totiž Český Telecom povinen platit zákazníkům náhradu škody včetně ušlého zisku, která jim vznikne kvůli přerušení nebo vadnému poskytnutí služby. Je část paušálu přiměřená náhrada za chybu společnosti? ptá se Josef Závranský. Jeho snaha zjistit, proč telefon nefunguje, a požádat o rychlou nápravu totiž vycházela celých devět dní naprázdno.

Jako horký brambor

Ihned poté, co podnikatel zjistil, že telefon nejde, zavolal ze svého mobilního přístroje na linku poruch. „Tam si nás přehazovali jako horký brambor. Přepínali nás na jiné linky a slibovali, že se ozvou. Nikdo však nezavolal,“ vypráví. To se opakovalo několikrát. „Operátoři mi připomínali cvičené opičky, jen odříkávali stejnou frázi: ‚jak vám můžeme pomoci‘, ale opravdová snaha pomoci a výsledek žádný.

Navíc jsem musel před spojením s konkrétní osobou vyslechnout řadu komerčních sdělení,“ stěžuje si. Chtěl po Českém Telecomu, aby alespoň zřídil hlásku, která by volajícím oznámila, že má telefon poruchu. „Operátor nám sdělil, že by byla funkční do deseti dnů a museli bychom za ni zaplatit,“ dodává. O hlásku samotnou se musí žádat písemně a stojí 203 korun. Nepříjemné je, že za její namluvení zaplatí klient 1690 korun, takže celkem bezmála dva tisíce.

Martin Žabka vysvětluje: „V nabídce naší společnosti je služba Zákaznická hláska, která umožňuje vytvořit individuální hlásku podle přání zákazníka. Pracovníci poruchové služby toto bohužel nezajišťují a zákazníkům nenabízejí – nemají takový pokyn. Tuto službu zajišťuje Telefonické centrum služeb na bezplatné lince 800 123 456 a je zpoplatněna dle ceníku.“

Problém Závranských by mohlo dočasně řešit i nouzové připojení telefonu jiným způsobem. Jak uvedl Martin Žabka, ani instalace fixního GSM se v případě krátkodobých přerušení provozu neprovádí.

Můžete to být i vaše linka

Do podobné situace se může dostat každý uživatel telefonní linky. Jak v takovém případě postupovat? Ihned se spojte s operátory společnosti, kteří mají na starosti poruchy. Chtějte vědět, proč závada vznikla a dokdy bude odstraněna. Nenechte se odbýt. Pokud se vám na zákaznické lince nedostane uspokojivé odpovědi, volejte přímo do sídla společnosti. Zjistěte si, kde má telekomunikační společnost nejbližší obchodní místo. Pokuste se, máte-li možnost, vyřídit problém osobně.

V případě, že vaše snaha vychází naprázdno, kontaktujte například linku sdružení Spotřebitel.cz (telefon 2248 11 111, www.spotrebitel.cz).

popisekCO NEJMÉNĚ ZA BANKOVNÍ SLUŽBY:
ušetřete stovky korun

 

Autor:
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

KVÍZ: Pravidla penzijního spoření se mění. Víte, jak z něj získat maximum?

28. dubna 2024

Penzijní spoření má v České republice dlouhou historii. Již tři desítky let poskytuje lidem...

Vyvážejí do Asie i do Afriky. Recepturu a stroje si přísně chrání

27. dubna 2024

Jejich výrobek zná každý český chalupář. A často mu jeden nestačí. Přesto Papírna Moudrý stačí...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...