ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

KVÍZ: Proč mít rád býky, bát se medvědů a spořit s pašíkem?

  • 2
Svět financí a ekonomiky s oblibou používá různé zástupce živočišné říše. Typickým příkladem je hantýrka pro jednoduchý popis vývoje na burzách. Zvířecí představitele najdeme i na bankovkách a mincích. A jako reklamní maskoty si je hýčkají mnohé finanční instituce. Víte, kdo nebo co je unicorn a co v ekonomice znamená černá labuť? Otestujte se.

Zvířata má rád skoro každý. Pes je považován za nejlepšího přítele člověka, zoologické zahrady patří k nejčastějším výletním cílům a v rodinách zaujímají výsadní postavení různí mazlíčci. Automobilky proto třeba sázejí na divokost a nespoutanou sílu šelem nebo koní, sociální síť Twitter snadno rozpoznáme podle jejího ptačího loga a internetová společnost Seznam využívá v reklamách psíka Krastyho.

Jedna z nejoblíbenějších dovolenkových destinací Čechů je Chorvatsko, kde se až do loňska platilo kunami. Bankovkou světa se před třemi lety stala mexická stovka, jejíž jedné straně vévodil motýl monarcha stěhovavý. Na druhém místě ve stejném ročníku soutěže skončila skotská „dvacka“ se dvěma hravými veverkami.

KVÍZ: Proč mít rád býky, bát se medvědů a spořit s pašíkem?

Na živočichy v komunikaci vsadila i řada tuzemských finančních institucí. Zonky má žirafu, MONETA Money bank kocoura. Mimochodem, ten se jmenuje Tomio a po jeho boku si v reklamě zahrál třeba Jiří Bartoška. ČSOB si zvolila chameleona, a výběr tohoto exotického tvora nebyl náhodný. Chameleon se totiž dokáže přizpůsobit, a to i klientům banky.

„Díky chameleonovi jsme snadno zapamatovatelní a jako bankopojišťovací skupina ke všem promlouváme konzistentně ve všech formátech od televizních reklam až po online prostředí,“ vysvětluje rozhodnutí Renata Němcová Pixová, výkonná ředitelka komunikace skupiny ČSOB.

Vyzkoušejte si náš kvíz, v němž se propojují finance, peníze a ekonomika s faunou. Jak uvidíte, tak často v překvapivé podobě.

, pro iDNES.cz