Dobrý den, toto už je v podstatě právní téma, nikoli finanční. Nicméně, smlouva sjednávaná na dálku je v takovémto případě platná např. zaplacením. Tím je nahrazen fyzický podpis smlouvy. On-line sjednávané smlouvy obsahují zpravidla i elektronickou komunikaci. Tedy o vytvoření návrhu smlouvy by vás měli informovat e-mailem. Podle uvedených podmínek byste měl uhradit. V případě, že úhrada neproběhne, může být automaticky zasláno upozornění. Doporučuji, abyste si prošel veškeré maily. Pokud jste si sjednával pojištění zcela sám, pak vše ostatní může řešit automat, tedy je třeba více obezřetnosti na straně zájemce o pojištění. V případě, že jste to řešil po telefonu, pak s vámi jednala konkrétní osoba, kde by se dalo očekávat, že by vás mohla pro nezaplacení upomenout. Pokud jste zaslal platbu chybně, např. jiný variabilní symbol, pak má ji pojišťovna povinnost vrátit, pokud platba nemohla být napárována. V tomto případě může dané věci řešit automat. Pochybuji ovšem o tom, že automat dokázal vyhodnotit, že se jedná o neidentifikovatelnou platbu a vrátil by ji složenkou. Ta totiž vyžaduje, aby byla uvedena osobní data klienta, která nemohl znát. Vrátil by ji na účet, ze kterého byly peníze odeslány. Tedy někdo musel vědět, komu peníze vrací a proč. To, zda-li tam byly jiné důvody vrácení platby, to víte vy, ale je dobré vzít v úvahu, že pojišťovna musela vědět k jaké smlouvě a osobním datům se částka váže, aby ji byla schopna vrátit složenkou. Tedy i v takovém případě vás mohla pojišťovna možnými způsoby informovat o nevzniklém pojištění. Jinak postup ČKP je takto obvyklý. Doporučuji případně celou věc řešit s právníkem, pokud náklady na jeho službu by byly nižší, než částka požadovaná ČKP.