Když totiž udělá chybu, vrátí se mu peníze zpět a může se stát, že promešká termín k zaplacení daně. Pak mu úřad může vyměřit penále.
Tisíce lidí se spletlo
Řada klientů volí pohodlnější způsob a zadává platbu příkazem k úhradě přímo ze svého účtu prostřednictvím služeb elektronického bankovnictví. Jen Česká spořitelna zaznamenala za poslední dny přes 16 000 chybných plateb, které klienti chtěli zadat přes službu Servis 24.
Kód banky a předčíslí čísla účtu, které je zároveň kódem pro daňovou platbu, jsou totiž na složence vyznačeny na nestandardním místě. Klienti pak často předčíslí přehlédnou a při zadání příkazu k úhradě je nevyplní. Platbu pak nelze provést.
Ověřte, že platba proběhla
Pro jistotu platbu ověřte, třeba prostřednictvím jiného kanálu přímého bankovnictví. V mnoha případech vám ostatně pomůže i sama banka, třeba tím, že na neprovedenou platbu aktivně upozorní. „V případě, kdy máme na klienta telefonický nebo e-mailový kontakt, budeme jej o neprovedené platbě co nejdříve informovat formou e-mailové nebo SMS zprávy,“ říká Martin Jungmann z České spořitelny.
Daňová složenka je vhodná k placení na poště. Kdo bude číslo účtu (na obrázku označeno číslem 1) přepisovat třeba na příkaz k úhradě, nesmí zapomenout uvést jako předčíslí kód daně (na obrázku označeno číslem 2). Na příkaze se tedy objeví třeba číslo 7755-7625011 u platby daně z nemovitosti. Kód banky je u platby daní 0710.
Setkali jste se už s daňovou složenkou? Měli jste s údaji na ní uvedenými nějaké problémy? Napište nám, těšíme se na vaše příspěvky.