Diskuse k článku
Chytrý mobil je pobočka v kapse, lákají banky. Dravější jsou ty menší
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
pingodikObrovské bezpečnostní rizikoDělat aktivní operace na smartfounu je z bezpečnostního hlediska riskantní. Jednak je dost problém zjistit, jestli je daná aplikace opravdu z dílny banky. Pak nevím, jak ověřit, že je komunikace šifrována a jak. Představte si následující scénář: Po prvním přihlášení do banky přes chytrý telefon má SW telefonu k dispozici přihlašovací jméno a heslo. To znamená, že není problém ověřit zůstatek na účtu. Pak jen stačí na pozadí bez vědomí majitele účtu vygenerovat transakci, odchytnout autorizační SMS z banky. Pomocí autorizační SMS transakci dokončit a SMS smazat. Opět odchytnout a smazat potvrzující SMS. Jednoduché, ne? Přitom se nejedná o žádné sci-fi. Takový SW je k dipozici. Věřte mi. Pokud dělám aktivní transakce "tradičně", přes internetové bankovnictví, tak používám dvě oddělená zařízení. PC a mobil. Ty o sobě neví. Proto musí mít útočník pod kontrolou obě zařízení. To je komplikace. Budoucnost smartfounů, jako nového, uživatelsy příjemného a sexy kanálu do banky vidím černě. |
![]() |
A přece se maže...Aplikace Citibank...... na Androidu 2.1 stále tvrdí, že neexistuje připojení k intenetu, takže se nejde přihlásit, přitom při kliknutí např. na ikonu "produkty" se otevře prohlížeč a stránka se normálně zobrazí... Někde udělali soudruzi chybu. |
![]() |
the doctorersteprávě sem zkusil erste a po nainstalování je to jenom prázdná modrá obrazovka s jedinou možností, zvolit jazyk |
![]() |
legnawiBéémixujete pomerance s jablky....kdyz napisete Android (operacni system) ...tak nemuzete k tomu napsat iPhone (model telefonu)... ale co bych od pisalku chtel... |
![]() |
Lánikškoda eBankyŠkoda eBanky, ještě když byla samostatná tak většinou byla první v těchto inovacích, daleko před ostatními, dneska pod RB už jen žije z toho, co se povedlo v minulosti. |
![]() |
Hipk čemu to je?v chytrém telefonu s internetem snad každý může používat internet banking, na co nějaké dodatečné aplikace? |
![]() |
RadinC4Re: k čemu to je?na co? aby tu správní lidé měli přístup ke správným informacím. |
![]() |
preaxikRe: k čemu to je?a) pohodlnější b) menší přenos dat (jen informace po zašifrované lince - netahá se grafika) Osobně používám mobilní aplikace u mBank (osobní účet), FIO (firemní účet) a Citi (kreditka) a jsme s nima spokojen. Je to pohodlnější, než to lovit v prohlížeči. |
![]() |
New York New YorkNechápustížnosti na banku v mobilu, např moje babička ji má v mobilu již několik let a to má obyčejný mobil... |
![]() |
RadinC4on je někdo ochotnej se dělit i o bankovní datase zvýdavým strýčkem gůůglem? Že mu lidi svěřují osobní data budiž ale tohle? |
![]() |
we_ahRe: on je někdo ochotnej se dělit i o bankovní dataA jeje, tady zase bude Brouku Pytliku |
![]() |
we_ahRe: on je někdo ochotnej se dělit i o bankovní dataNekul ocima a bez neco delat! |
![]() |
RadinC4Re: on je někdo ochotnej se dělit i o bankovní datatřeba svěřovat svoje osobní čísla zvýdavému strýčkovi gůůglovi |
![]() |
Karel Infeld Prácheňský, osobněRe: on je někdo ochotnej se dělit i o bankovní dataO debi*a co neumí ani pořádně česky se nikdo zajímat nebude, neměj strach. |
![]() |
Středočech007KB má plnohodnotnou aplikaciCo je to za blbost? Vždyť KB má plnohodnotnou aplikaci, která umožňuje zadávaní plateb a vše, co lze řešit přes telefonního bankéře. Odkaz na aplikaci dostane každý majitel účtu, který si zjedná mobilní banku. Je dostupná i pro Symbian, takže většinu populace má banka pokrytu. |
![]() |
preaxikRe: KB má plnohodnotnou aplikaciMohu potvrdit, v AppStoru jsme ji už parkárt viděl, nicméně jelikžo nemám účet u KB, nevyužiju. |
![]() |
LazyFatManRe: KB má plnohodnotnou aplikaciJo, ale je to Java aplikace a je poměrně zastaralá (např. moc nepočítá s velkými displeji). Ale je pravda, že už funguje drahně let. |
![]() |
newcoastI v tomdle čechů blbém Brusselu na latišti Japonci tahají mobily a klidně procházejí přes kontroly, přiložením k čipu.Jen mi zase o tom zde v ČR budeme žvanit,žvanit a zase žvanit.To už i Slováci mají elektronické peněženky 5let. |
![]() |
rockhopper01Re: I v tomCo je za problém si stáhnou boarding pass do mobilu a odletět z Prahy? Že jsem to minulý týden udělal... |
![]() |
Karlsbader BecherFoto u článkuNa obrázku je zobrazen telefon Apple iPhone první generace z roku 2007, který nelze aktualizovat na vyšší iOS, na kterém by běžala většina uváděných bankovních aplikací. Pro ty, kteří tento přístroj ještě mají (včetně mne) to může být zavádějící článek, neboť na tomto telefonu prostě tyto aplikace nepoběží. |
![]() |
-berushka-Re: Foto u článkuAktualizovat systém sice nelze, ale většina aplikací s tím nemá žádný problém. Zkoušel jsem aplikace od KB, Uni, RB, Fio, mBank, ČSOB i několik zahraničních a běží bez problémů. |
![]() |
ReturnKdyby byly bankyTak kreativní jako v okrádání klientů, tak ovládáme své účty mobilem už dávno :-( |
![]() |
Šerlok HomelessRe: Kdyby byly bankyJá bych teda nechtěl ovládat svůj účet mobilem. Z bezpečnostních důvodů. Mobil mám pro autentizaci. Pokud bych ho měl i pro on-line ovládání, tak při ztrátě mobilu bych měl bobky. |
![]() |
-berushka-Re: Kdyby byly bankyA co to s tím má společného? Aplikace samozřejmě vyžaduje přihlášení stejně jako internet-banking. Takže ta obava je poněkud zcestná, resp. při ztrátě mobilu musíte mít bobky stejně. Není přece problém se na Váš účet přihlásit z jiného mobilu, ať už přímo na internetbanking nebo pomocí té volně dostupné aplikace. |
![]() |
jdobryRe: Kdyby byly bankyna internet banking nektere banky vyzaduji jeste priklasovaci SSL klic. Takze samotny telefon kam chodi potvrzovaci SMS i znalost hesla utocnikovy nestaci. A mit klic v telefonu kam chodi SMS dvoufaktoroveho overeni muze mit jen analfabet. |
![]() |
DereckRe: reknu to asi takhlePěkné ráno přejeme do PR oddělení Fio. Mimochodem, ještě se kamarádíte se socialisty? http://goo.gl/ETrog |
![]() |
Don_AlexRe: reknu to asi takhleno aspon je to ceska banka, na rozdil od vsech ostatnich...... |
![]() |
mamsrbČeská banka,to je zrovna argument, který mě neuklidňuje. Ovšem proč nesvěřit pár šupů bance, která neúčtuje poplatky? I kdyby zkrachovala je riziko minimální a na BÚ nikdy nenechávám větší peníze. |
![]() |
preaxikRe: Česká banka,Třeba já mám 13 účtů u 5 bank, úspory rozdělené do tří bank a neplatím nikde ani korunu na poplatcích. |
![]() |
karelRe: Česká banka,tak to já třeba nemám žádný peníze, žádnou bamku a představ si taky neplatím žádný poplatky |
![]() |
preaxikRe: reknu to asi takhleJelikož rozumný člověk rozloží úspory mezi několik účtů, tak neřeším, jestli jde o čeksou, polskou či holandskou banku. A k FIO - jejich karty jsou lahůdka, což je důvod proč FIO používám jen jako firemní účet. Až se FIO karty vyrovnají aspoň ZUNO kartám, tak pro mně bude FIO plnohodnotná banka. |
![]() |
MiWRe: reknu to asi takhleA jee, mHujer .) V cem se FIO karty lisi od vetsiny karet ostatnich bank? Normalnimu BFU je jedno, jestli se mu transakce objevi v inet. bankovnictvi za 10s nebo za 2 dny. Ja tam teda kazdy den nekoukam :)) |
![]() |
preaxikRe: reknu to asi takhleNo třeba neonline aktualizace zůstatku? Jako že si pošlu na účet peníze, ale karta je ještě klidně pár hodin nevidí. U FIO běžná věc. A díky za poklonu s mHujerem. |
![]() |
MiWRe: reknu to asi takhleneni zac, holt mi to nedalo :)) ok, ja si porad myslim, ze "normalni" lidi tohle neresi, maji ucet kam jim chodi penize, jednou za cas neco prevedou na sporak a mezi tim vybiraji z bankomatu a plati kartou....a takovym muze byt fuk, jak dlouho se aktualizuji zustatky nebo se zablokuji prostredky na uctu |
![]() |
pětníkRe: reknu to asi takhleFÍÍÍ . . . JÓ . . . JÓ. ..JÓ...JÓ . . . jÓÓ´´OÓÓ´´OÓ |
![]() |
nejaktakRe: reknu to asi takhleF....F . . . F . . . F . . . FÍÍÍ____JÓÓÓ . . . |
předchozí | 1 2 | další |
Finance.iDNES.cz radí
Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?
Další rady k nezaplaceníDopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!
V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.
Vstupte do obchoduPoraďte se s odborníkem
Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.
Vstoupit do poradny