- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Volkswagen si přivodil "emisní skandál", protože nějakým nedopatřením po dlouhých letech lhaní někdo z Volkswagenu řekl pravdu. Ta měla spočívat v tom, že do aut namontovali něco, co rozeznalo probíhající test a upravilo nastavení auta tak, aby testem prošlo. Když test nebyl rozpoznán, automobil používal jiné nastavení, se kterým měl ale zase vyšší emise. Dělalo se to všechno proto, aby vozidlo vyhovělo různým systémům regulací.
Nastala zlatá doba aktivistického měření emisí. Pozoruhodným výsledkem volkswagení aféry nepochybně je, že zelené NGO nalezly nemalé zalíbení v automobilech. Jejich členové, kteří všemožnými cestami demonstrovali a pravděpodobně i praktikovali lásku k jízdnímu kolu, najednou začali jevit zájem o to, co je z plechu a přišlo přímo od ďábla. Poptávka po aktivistickém měření emisí v posledních týdnech ohromně narostla, zejména pak o takové měření, které vyjde správně. Samozřejmě jde hlavně o přírodu a přírodě se pomůže nejlépe penězi, například poplatkem za neměření. Ne všichni výrobci automobilů to pochopili a našli ve svých rozpočtech dostatečně pružně peníze na podporu NGO projektů. Například Opel neprošel zeleným emisním testem, protože se lišily naměřené hodnoty, když se zadní kola točila a netočila. I Renault má problém. Nikdo dosud nebyl s to rozklíčovat, co to ty NGO vlastně měří, protože vzhledem k určitým specifikům spalovacích motorů se maximální, minimální, průměrné a normované hodnoty výrazně odlišují. NGO samy žádná surová data neuveřejňují a tak si z jejich analýz může každý vybrat, co potřebuje pro svoji fundraisingovou show. Zelená média si berou maximální hodnoty a kvílí, že mnohonásobně překračují normované hodnoty. Automobilky se odkazují na normované hodnoty. Takhle to může jít donekonečna. Hlavně se proboha nedotknout toho, že celý systém regulací emisí je nerealistický a obsahuje protichůdné požadavky.
blbost ve dojel na to ze c USA chtel prosadit diesly do osobaku.coz je nemožné.clean diesel je neco jako kvadratura kruhu, no prasklo to.jak proste…
Bude taky NSA zalovat programatory, kteri pro ne na objednavku podle zadani vytvorili spehovaci software? (analogie mi prijde stejna)
Celá ta pseudokauza je nesmysl a jde o hloupost.
Bohužel Amíci jsou experti na to soudit se kvůli každému nesmyslu a vytřískat prachy ze všeho...hrozný
A už našli původce popálenin od kelímku v Mekáči?
Neměli by rovnou žalovat potomky Rudolfa Diesela, ten je přece prapůvodcem celého problem, ne?
A hledají kdo vyrábí střelný prach do náboje, který někoho zabije v kině?
no uz se tesim az americani najdou konkretniho programatora (pravdepodobne nekde v Indii) a pak ty penize budou chtit po nem :D :D :D
mimochodem, jsou to stejni americani, kteri se odmitaji pripojit ke Kjotskemu protokolu? podle meho skromneho nazoru u nich neni hnacim motorem vztah k ekologii, ale obecna zaliba k zalobam a bezpracnemu obohaceni.. proste svine
nerikam, ze to VW udelali nejlepe, ale na druhou stranu.. co je moc, to je prilis..
poto byl kjotsky protokol zrusen a bude nahrazen tim parizskym