McDonald’s zkouší nový typ jídelního konceptu. V Hongkongu otevírá první prodejnu se salátovým barem. Jednu ze svých poboček tam přetvořil na první restauraci McDonald’s Next, která má být „moderní a progresivní“ variantou americké značky. Zdravá jídelna se v kosmopolitním čínském velkoměstě otevírá čtyřicet let od chvíle, co tam fastfoodový řetězec se svým byznysem začal, připomíná CNN.
V konceptu restaurací McDonald’s Next standardní nabídka hamburgerů a hranolek v nabídce zůstane, zároveň však firmě pomůže přiblížit se stále větší poptávce po zdravém jídle. Pocit kvalitního stravování umocňují také interiéry nových fastfoodů. Dlouhé stoly, tlumené osvětlení nebo skleněné pulty s jídlem utvrzují návštěvníky v tom, že se ocitli v restauraci, kde bude mít nabízené jídlo plno vitamínů a vlákniny.
Poblíž salátového baru jsou navíc k dispozici samoobslužné kiosky, ve kterých si můžou zákazníci namíchat salát nebo přílohu k hamburgeru podle vlastní volby, třeba s merlíkem čilským, kuskusem nebo chřestem.
McDonald’s se restauranty McDonald’s Next snaží přetnout reputaci levného fastfoodového řetězce. Jeho dosavadní obchodní model totiž podle analytiků začíná ztrácet dech.
Změnu kurzu řetězec oznámil loni v květnu poté, co mu celosvětově výrazně klesly tržby. Vedení McDonald’s odhaduje, že by se díky novému konceptu mohl počet zákazníků do roku 2022 zvýšit o zhruba šedesát tisíc na restauraci.