O zájmu zahraničních klientů o nemovitosti v Málaze informovali dva největší španělští developeři Aedas Homes a Neonor Homes. Aedas Homes vloni zdvojnásobil prodeje bytů cizincům, zatímco Neonor Homes zaznamenal výrazný růst zájmu po pronájmech ze strany mladých lidí ze zahraničí.
Podle šéfa Aedas Homes Davida Martíneze jeho firma zaznamenala prudký nárůst prodejů klientům z České republiky, Polska, severských zemích, Belgie a Francie. „Nemyslím si, že je to jen válkou na Ukrajině,“ řekl. „Myslím, že mnoho lidí přehodnocuje své životy po pandemii covidu-19,“ dodal developer.
Škola karavaningu digitálních nomádů: zabydlete se u kolegy či klienta |
Tvrzení developerů potvrzují i některé statistické údaje. Prodeje domů cizincům se v Andalusii v prvním pololetí loňského roku zvýšily meziročně o 62 procent, ukazují údaje notářů.
V reakci na pandemii covidu-19, kdy mnoho zaměstnanců pracovalo na dálku, Málaga spustila portál, kterým se snaží oslovit takzvané digitální nomády. Město také vytvořilo místa, kde lze pracovat, takzvaná coworkingová centra. Místní vláda rovněž schválila některé daňové úlevy pro výdělky ze zahraničí.
Toho hodlají využít i některé technologické a finanční firmy. Americká společnost Alphabet hodlá v Málaze umístit své evropské centrum pro kybernetickou bezpečnost kvůli vysokému počtu technologických start-upů podnikajících ve městě a okolí.
Bankovní skupina Citigroup pak ve městě chce umístit středisko pro juniorní investiční bankéře. Odůvodnila to tím, že chce dosáhnout lepší rovnováhy mezi profesním a soukromým životem, a tím přitáhnout mladé talenty.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz