- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavý je, že když je krize, tak nejdřív začnou žebrat ty nejbohatší.
Je pravděpodobné, že za 10 let se již v USA žádná americká auta vyrábět nebudou. Bude se tam možná montovat nějaká Honda (Accura) a korejské značky automobilů. Kdo jste tam byli, tak mi asi dáte zapravdu, že situace v tomto odvětví odráží celkovou technickou zaostalost USA v porovnání s vyspělými evropskými státy.
Mizerně postavené domy, nefungující koupelny, primitivní okna, zastaralé veřejné telefony fungující na papírové karty přes operátora..... a spousty levných korejských aut i v relativně bohatých městech. Vůbec nechápu, že to mohli nechat dojít tak daleko, Ameriku jsem vždy obdivoval a americká auta až do 70ých let měla svůj charakter. Archaické krabice, které vyrábí Chrysler, se přece nedají nikam úspěšně vyvážet, ani kdyby jim dali 100 miliard na podporu exportu. A jak tu více lidí zdůrazňuje: obrovské náklady na lidskou práci, které jistí ty nejsilnější odbory v americkém průmyslu, dávají jedinou jistotu: výroba původních amerických automobilů se nemůže vyplácet.
Nic bych těm šéfům nedal. Zaspali čas, ztratili kontakt s technickým pokrokem, neodhadli vývoj cen ropy atd. atd. Jsou to neschopní šéfové, proto si nezaslouží žádné finance.
Mozna si trosku prispali. Bohuzel problem vznikl v realitni oblasti. Pred financni krizi se ty traktory prodavaly jako na bezicim pase. Naopak, cim vetsi a silnejsi motor, tim lepe. Tak malo stacilo, aby se vse zmenilo.
tak to je super. tady se budou pumpovat penize do soukromeho sektoru a pomahat kde komu. neni to nahodou prilis socialisticke??? jsou to soukromnici tak at padnou na hubu kdyz na to nemaji. ted je jim stat dobrej. ale placeni dani a plneni povinnosti vuci statu se kazdy strasne rad vyhyba
Američtí Demokrati jsou jako naše socky v bledě modrém a proto chtějí rozdávat ze státního. Obamova strana je dotována odboráři, atpod.
Souhlasím s Republikány, že americké automobilky jsou dinosauři -- vyrábět v 21. století auta se spotřebou 10+ litru na 100km je zhovadilost, když si vezmeme tenčící se zásoby ropy... (+ bude mít Škoda auto volnější trh )
Ta fotografia presne vystihuje podstatu problemu. Ked vidim tie "traktory" s tou ich povestnou spotrebou, tak je jasne, ze to v sucasnej dobe financnej krizy nie je uz ani pre bohatsich ludi v Amerike velke lakadlo.
ty trakaře na obrazku, to sou nejaky čínský nepodareny pokusy o vyrobu aut
Americké automobilky táhne ke dnu hlavně neschopnost udělat konkurence schopná auta a neúměrně vysoké personální náklady. Ještě tak FORD, mateřská značka a Volvo se dokáží na světovém trhu prosadit, Lincoln je americká specialitka a zbytku se může zbavit.
Zbylé dvě jsou na tom ale kriticky. U GM by se dalo uvažovat o Chevroletu (jen díky převzetí modelových řad Daewoo) a Chrysler je uplně mimo. Prostě dělat "úsporné" modely se spotřebou dvanáct litrů a výše dnes už nejde.
Co kdybyste se zachovali tržně. Žebráte u vlády jako Národní podniky. Ruka trhu to vyřeší a japonská i evropská auta jsou bohužel pro vás někde úplně jinde a američané si je jistě rádi koupí.
Tak to je ta neviditelná ruka trhu?Nastavená pro almužnu?Neměli by tu ruku spíše natáhnout k akcionářům,kteří se léta (když se dařilo)pásli na tučných dividendách? Proč by se mělo veřejnými financemi podporovat jen určité odvětví?A pár miliard to nevyřeší,akorát oddálí.Je to bohužel smutné,ale když neumí dělat auta,at' toho nechají.Že budou nezaměstnaní?Bohužel,takový je kapitalismus.A dlouho nezaměstnaní nebudou,vše koupí Číńani a Korejci.V něčem přeci amíci jezdit musí.
Číňani zaměstnance v USA jistě rádi zaměstnají za ČÍNSKOU mzdu.