Řetězec si získal popularitu hlavně díky razantní cenové politice. Poláci, kteří jsou na ceny ještě citlivější než Češi, dobře slyší na firemní slogan „nízké ceny každý den“. Biedronka prodává především lokální výrobky, z nichž mnohé jsou vyráběny pod vlastní značkou a je jedním z největších zaměstnavatelů v zemi.
Portugalský vlastník založil Biedronku v roce 1995. Expanzi do Polska měl tehdy na starosti právě Pedro Soares dos Santos. Bylo to v době, kdy skupinu Jerónimo Martins vedl jeho otec Alexandre, který stál v jejím čele 45 let.
Tažení do Polska se rodině vyplatilo. Biedronka se během dvou dekád vypracovala na největšího obchodníka v zemi s více než 2 500 prodejnami a ročními tržbami přes devět miliard eur. Na domácí půdě poráží i evropskou diskontní jedničku Lidl a pro Jerónimo Martins představuje nejúspěšnější část rodinného byznysu. Za rok 2015 se umístila na 4. příčce žebříčku společnosti Delloite 500 největších firem ve střední a jihovýchodní Evropě podle tržeb.
Pedro Soares dos Santos, který pochází ze sedmi sourozenců a sám je pětinásobným otcem, převzal vedení firmy v roce 2013. Pracovat v ní začal ve třiadvaceti letech jako skladník a postupně prošel všemi odděleními, aby se vypracoval až na vrchol.
Nejprve vše sám ochutná
Má pověst workoholika, který chce mít vše pod kontrolou. Žádný výrobek vlastní značky se údajně nedostane ke spotřebiteli dřív, než ho on sám vyzkouší. Jeho koníčkem je střílení hliněných holubů.
Historie skupiny Jerónimo Martins sahá až do roku 1792. Rodina dos Santos ji vlastní od roku 1921. Společnost prodá ročně zboží za 13,5 miliardy eur a provozuje přes tři tisíce obchodů ve třech zemích. Vedle již zmíněného Polska vlastní doma v Portugalsku síť supermarketů Pingo Doce s 390 prodejnami, které ročně utrží přes tři miliardy eur. Dále velkoobchod Recheio se službami pro hotely, restaurace a maloobchod. V Kolumbii provozuje 142 prodejen s potravinami pod názvem Ara.