Diskuze
Jádro má unikátní příležitost pro návrat, zdvojnásobte výrobu, vyzvala IEA
Děkujeme za pochopení.
Z40b10y80n33ě11k 21M39e96l29i67c45h50a40r
nechápu, kam EK míří... pokud plyn a jádro jsou "dočasnými zdroji" a uhlí a ropa jsou zakázány, co má být těmi stálými? vítr, který nedrží směr ani sílu proudění? voda (to samé)? slunce, které je věčně pod mrakem nebo pod obzorem? asi mi něco uniká... (moč to ovšem není) ;-)
M16i52r30o21s31l95a34v 12D96v39o59ř69á26k
Nejspíš sama EK spěje k dočasnosti.
J45ú52l19i42u50s 34M14i58k35u61l91a
Musíme začať úplne od začiatku:
- zrušiť inklúzne školstvo
- zvýšiť intenzitu výuky matematiky a fyziky
- povinné maturity z matematiky
- obnoviť učnovské školstvo
A o takých 20 rokov môžeme mať dostatok vzdelaných ľudí, ktorí budú vedieť čo a ako, a dostatok kvalitných odborne vzdelaných a skúsených strojárov.
Do vtedy si treba našetriť miliardy a miliardy peňazí na nákup materiálu, páč u nás sa už v podstate nič neťaží a nevyrába, eventuálne len v zanedbateľných množstvách. Bude potrebné zaplatiť Číne, Rusku alebo nejakým africkým diktarúram.
Vzhľadom na vyššie uvedené som mimoriadne skeptický, že napríklad ČR vybuduje nejaký nový významný jadrový zdroj. A kto neverí, nech si prečíta, ako dopadol plán Macrona na obnovu jadra - stroskotal hneď na začiatku, pretože nemajú dostatok ani len zváračov a ďalších mimoriadne dôležitých ľudí potrebných na údržbu stávajúcich JE, natož na stavbu nových.
E89m77i59l 65N36o28v52á34k
Nouze naučila Dalibora housti a naučí i svářeče svářet. Do té doby budeme pálit uhlí. Jiná možnost totiž není, věčně se z minulosti žít nedá.
Plán Macrona na obnovu nijak neztroskotal, ještě se totiž ani nezačal realizovat.
J24a48n 79M95a87l45ý
z trochu jiného soudku, ale s energetikou to souvisí : "Dohoda Evropské unie o postupném ukončování výroby vozů se spalovacím motorem v příštích 12 letech je problematická, ale ještě větším problémem bude výroba dostatečného množství baterií pro elektromobily, které mají vozy se spalovacím motorem nahradit. V rozhovoru s agenturou Reuters to řekl finanční ředitel německé automobilky Volkswagen Arno Antlitz." https://oenergetice.cz/elektromobilita/vw-baterie-pro-elektroauta-jsou-vetsi-problem-nez-zakaz-spalovacich-motoru
J95a67n 42V70e31s62e84l46ý
Neřekl. On mluvil o tom, že to je problém, který v příštích letech budou muset řešit. Akorát oni se rozhodli se s tím problémem porvat a vyřešit ho, místo toho, aby se z něj podělali a/nebo jenom fňukali.
A, upřímně řečeno, zas tak strašný problém to není. Bude se holt postavit dost dolů, zpracovatelských závodů, výrobních linek a zprovoznit logistiku mezi výše zmíněným a fabrikami na auta. Tohle by firma VW, s obratem velikosti HDP ČR, mohla zvládnout, ne?
T69o20m17a45s 32T59o96e71g23e53l
ale Nemecko jede plyn, solary, vetrniky a baterky. Jadro je pro ne fuuuuj
Z14d38e46n25ě64k 39W39e15r41n65h21a26r93t
Ono je to přejde, až zjistí, že plyn nezaplatí, kvůli uhlí budou muset bourat další vesnice a města, vítr občas nefouká a slunce nesvítí.
J56a18n 66M66a30l21ý
V EP se hádají o blbostech. Jádro samozřejmě není zelený zdroj. Ale je to nízkouhlíkový zdroj a to dokonce i před větrnými zdroji. Zároveň je to perfektní dlouhodobý zdroj pro stálé zatížení. Taktéž nevydíratelný zdroj skrze palivo. Standardní záloha paliva je na 2-3 roky provozu. Výrobců je dost. Nákladově i provozně se zaplatí bez problémů při cenách kolem 80 EUR/MWh. Ale to bychom se museli vrátit k myšlence, že energetika je služba státu bez které ten stát nebude prosperovat. Negativem je dlouhá výstavba, resp. příprava projektu. Skutečností též je, že EU čeká v blízkých desetiletích odstavování starých bloků. Realista musí vidět, že plynoparové řešení selhalo. Uhlí nemá budoucnost. Ale na slunci a větru energetiku nepostavíte a vodní zdroje pro Eu takovou kapacitu nemají. Nelze čekat na zázraky budoucích řešení. Zdroje výroby klesají a klesat budou, spotřeba nikoliv. Naopak. Když chce Eu elektrifikovat individuální dopravu.
P76e56t27r 30A30g71u59l24á26r
ČEZ plánuje stavět menší reaktor nového typu v Temelíně. Nejspíše si na tom odzkouší nejen zprovoznění, ale také byrokracii. Dodavatelem mají být Korejci.
J61a86n 94M81a95l80ý
Ano. Otázkou je, kdy bude realizace. "V areálu Jaderné elektrárny Temelín vyčlenila společnost ČEZ speciální prostor, kde by mohl v budoucnu vyrůst první malý modulární reaktor v České republice. ČEZ tento týden již o tomto informoval americké společnosti NuScale a GE Hitachi a dnes s tímto seznámil představitele Jihočeského kraje i zástupce další americké společnosti Holtec International. S firmami má ČEZ podepsanou smlouvu o spolupráci, stejně jako s dalšími firmami vyvíjejícími malé modulární reaktory, do kterých vkládají mnozí energetici velkou naději pro budoucnost. Vyčleněný prostor nijak neomezuje potencionální výstavbu dalších dvou standardních jaderných bloků." https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/v-temeline-vznikne-prostor-pro-male-modularni-reaktory-156986
A89l86e88š 41J62a39v88ů35r85e19k
objevují se záblesky zdravého rozumu?
J35a53n 26M59a37l65ý
byl bych opatrný. Uvedla to Mezinárodní agentura pro energii. To není banda politologů, sociologů a právníků jako v Bruselu....ti to uvidí jinak Více zeleně
D91o76m60i45n95i86k 17Ž25ď53á14n25s22k53ý
To by museli v Německu začít myslet
M53a69r39t30i22n 65J30e76d35l66i81č87k31a
Až jim RuSSák odstřihne plyn, tak se možná vzpamatují.
S40t21a94n28i43s63l88a94v 93J28a30n60a83c
ČR je soběstačná co se týče výroby jaderného paliva? ze závislosti na ruském plynu vlezeme do závislosti na dodavateli jaderného paliva. S ekonomikou to taky nemusí být úplně ideální, většina JE během své výstavby zvýšila rozpočet stavby o 100-150%, v dnešní době extrémně drahých stavebních materiálů a inflace je téměř zaručeno, že stavba JE se prodraží o mnohem více než 100%, aby pak ještě byla energie z JE nějak cenově konkurenceschopná.
M13i78c73h87a58l 23H75u81š41á48k
Jaderné palivo se na nákladech provozu JE nepodílí nějak podstatně. Uranu je dost a výrobců také ...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Blackout? Máme na to podpůrné služby, vysvětluje šéf přenosové soustavy
Premium „Blackout se sice nedá úplně vyloučit, ale pravděpodobnost, že k němu může dojít, je velice nízká,“...
Není práce, chybějí turisté. Na válku ekonomicky doplácí Izrael i Palestinci
Důsledky více než šestiměsíční války na izraelskou a palestinskou ekonomiku jsou nedozírné. V Gaze...
Sazka upcykluje losy. Z těch výherních vznikl nábytek i tenisky
Společnost Sazka se rozhodla znovu využít své výherní losy. Ve spolupráci s českými designéry tak...
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...