Letecký dopravce Cathay Pacific sídlící na mezinárodním letišti Hongkong minulý týden znovu otevřel prémiový salon pro VIP cestující. Salon s názvem The Pier se rozléhá na dvou tisících metrech čtverečních, což je plocha zhruba osmi tenisových hřišť, píše agentura Bloomberg.
Cestující salon najdou až v nejzazší části letiště, hned vedle gatu s číslem 63, který je od terminálu nejvzdálenější. Eskalátorem sestoupí ze vzdušné haly do provoněného prostoru s nízkým stropem, kde je uvítá personál v uniformách a zkontroluje pověření ke vstupu. Za nimi už se rozprostírá dlouhá chodba, která vede do hlavního sálu.
Pro rychlé občerstvení slouží místnost na levé straně, která vedle baru ve tvaru podkovy nabízí nejrůznější jednohubky a třeba hruškové koláče či makronky. Na jedné z recepcí si host bez dalšího poplatku může zarezervovat masáže, sprchu, pracovnu nebo ložnici pro krátké zdřímnutí.
Restaurace na konci salonu pak hosty rozmazluje burgery z luxusního hovězího wagyu, marinovanými vejci nebo třeba ručně dělanými krevetovými knedlíčky s wonton nudlemi, které mají tradici právě v Hongkongu. Nechybí ani rozsáhlý vinný lístek.
Zaoceánský sen
„Cestující tu stráví pár hodin, někteří ale i osm či víc,“ uvádí aerolinka, jejíž název Cathay odkazuje k historickému pojmenování Číny a Pacific zase vyjadřuje splněný sen zakladatelů letět za oceán.
Salon byl kvůli přerušení dopravy uzavřen v roce 2020, zůstaly jen dva menší postranní salonky s omezenými službami. Cathay Pacific byly kvůli covidovým restrikcím, které trvaly déle než jinde ve světě, největší obětí covidu mezi leteckými dopravci.
Někdejší rušný globální uzel se důsledkem pandemie a omezeného cestování vyprázdnil. Ačkoli i teď má Cathay před sebou ještě dlouhou cestu k plnému zotavení, pořád představuje současná situace výrazné zlepšení, v nejhlubších propadech totiž s aerolinkou necestovalo ani procento obvyklého počtu pasažérů. Nyní je společnost zhruba na 50 procentech předcovidových úrovní a otevření luxusního salonu pro ni znamená další pokořený milník.