„Náš vztah s Barbie začal ještě daleko před uvedením filmu,“ říká Andre...

„Náš vztah s Barbie začal ještě daleko před uvedením filmu,“ říká Andre Fernandes, viceprezident společnosti Kraft Heinz pro růst. (15. dubna 2024) | foto: https://heinztohome.co.uk/com

Barbiemánie nekončí. Heinz jde na trh s růžovou omáčkou, možná bude i kenčup

  • 6
Nejslavnější výrobce kečupů oznámil, že s příchodem grilovací sezony nabídne zákazníkům limitovanou edici pálivé omáčky jménem Barbiecue. Třebaže už vlna poprasku kolem loňského filmového trháku slábne, výrobce vsadil právě na růžovou. Testovat nový produkt chce nejprve na britském a španělském trhu.

Devět měsíců po uvedení filmu Barbie, který vydělal více než 1,4 miliardy dolarů (31,6 miliardy Kč) a stal se nejvýdělečnějším filmem roku 2023, vyústila spolupráce amerického výrobce potravin Kraft Heinz se společností Mattel Inc. ve výrobu omáčky jménem Barbiecue.

Kromě jména slavné panenky a obrázku jejího růžového profilu s culíkem na etiketě výrobce na zadní straně obalu omáčku označuje jako veganskou majonézu ochucenou grilovacím kořením. Ve Velké Británii se bude prodávat v limitované edici, od pondělí bude k dispozici 5 000 láhví na webu heinztohome.co.uk. Informaci přinesla agentura Bloomberg.

Patří kečup do ledničky? O „správný“ postup vypukl boj na sociálních sítích

Další omezená série omáčky se bude od 17. dubna prodávat v supermarketech Tesco a od poloviny května pak v online doručovací službě Ocado ve Velké Británii. Celkem Heinz vyrobí pro Velkou Británii přibližně 105 000 balení. Doporučená maloobchodní cena je 3,39 liber (91 Kč) za 415 ml.

Barbie už i v letadle

Od uvedení filmu v červenci 2023 se zboží opatřené visačkou Barbie prodává jako na běžícím pásu. Tržby společnosti Mattel vzrostly ve třetím čtvrtletí roku 2023 o 9,3 procenta na 1,92 miliardy dolarů (43 miliard Kč), a to zejména díky Barbie. Na své si přišly i další firmy, které na slavnou hračkářskou ikonu vsadily, například GAP nebo Crocs.

„Náš vztah s Barbie začal ještě daleko před uvedením filmu,“ upřesňuje Andre Fernandes, viceprezident společnosti Kraft Heinz pro růst. Velké potravinářské společnosti však podle jeho slov nejsou známé tím, že by postupovaly rychle. „Nový výrobek tedy jde na trh až nyní, na jaře 2024, když už film hrají i na palubách letadel,“ dodává.

Společnost Heinz uvádí na trh omáčku s vodkou. Inspirovala se modelkou

Společnost poprvé zaznamenala zájem o tento produkt na sociálních sítích koncem loňského léta. Tehdy příspěvek na Facebooku o tom, že by jeden ze zákazníků omáčku Barbiecue rád ochutnal, sklidil téměř půl milionu lajků. „Jeden fanoušek se dokonce nechal slyšet, že by si obarvil vlasy na růžovo, kdybychom Barbiecue vyrobili,“ říká Fernandes. Právě tehdy se společnost Heinz rozhodla, že omáčku alespoň na krátkou dobu zkusí. Vývoj trval asi šest měsíců.

Možná přijde i Kenčup

Východiskem pro recepturu byl podle Fernandese také zvyk mnoha zákazníků míchat omáčku Heinz Classic BBQ s majonézou Heinz. Růžová barva pochází z extraktu z červené řepy. Výsledek je hustá, mazlavá substance s konzistencí majonézy, která má se sladkou a lehce kouřovou chuť.

Koupili byste si na grilování omáčku Barbiecue?

Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 pondělí 22. dubna 2024. Anketa je uzavřena.

Růžová omáčka jde na trh pouze ve Velké Británii a Španělsku, protože tam společnost Heinz zaznamenala největší odezvu od zákazníků po upozornění na sociálních sítích. „Nikdy neříkáme nikdy,“ komentuje Fernandes možnost prodeje omáčky Barbiecue také na jiných trzích. Dokonce se nám ozvali lidé z Austrálie, kteří by ji také chtěli,“ dodává.

Na otázku, jestli firma uvažuje i o dalších výrobcích inspirovaných filmem, se Fernandes jen usmívá. „Ano, ve hře ji Kenčup,“ uzavírá manažer Kraftu podle Bloombergu.

7. srpna 2023