- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Samozřejmě, že se vyplatí. Stejně jako se vyplatí městská zeleň, zvelebování a zkrášlování betonových sídlišť a jiné, pro méně vzdělané spoluobčany "zbytečné", věci. Z dlouhodobého horizontu jsou to jednoznačně rentabilní záležitosti - zdraví, snížení společensko patologických jevů (protože děti a prostředí, v které vyrůstají), relaxační zóny. To je ale u nás teprve na počátku, ač jsou tyto efekty a analýzy veřejného prostředí na západě prováděny už desítky let.
"Podle autorů této studie souvisejí výnosy hlavně s lidským zdravím. Jízda na kole podle nich snižuje rizika, kterým se vystavují třeba řidiči aut. Pro každého cyklistu je přínosný i nárůst fyzické aktivity, který s jízdou na kole souvisí."
To musí být velmi zdravé plnými doušky šňupat výfukové plyny z aut.
Tak o tom těžce pochybuji, že by se používání silnice jako cyklostezky, která musí být postavena mnohem robustněji než cyklostezka, mohlo nějak vyplatit. Fakt by mě zajímalo,vjak to počítali.
Puste je třeba do temných děr, hlavně je konečně vyžeňte z chodníků
Sprška nadávek na cyklistiku 3... 2... 1...
Studie je hodně věrohodná, zvlášt, když ji objednal cyklospolek...
Druhá věc je opět kvalita novinařiny :D Co nějakou fotku, jak to reálně vypadá? Podle google, bohužel z roku 2009 je to spíš klasická ulice 2+tramvaj+2, něco jako u nás Plzenská nebo Jana Želivského.Takže určitě ne magistrála jakou známe z Prahy... Druhá část ulice vede skoro parkem, kde má šířku na dálnici, takže věřím, že tam nebyl problém z toho x metrového chodníku celkem jednoduše udělat dva jízdní pruhy pro cyklo.