Diskuze

Helsinky pustily cyklisty na magistrálu. Investice do stezky se vrací trojnásobně

Finské Helsinky přizpůsobily hojně využívanou silniční magistrálu ve středu města cyklistům. Nedávná ekonomická studie pak zjistila, že tato cyklistická infrastruktura je pro metropoli i zisková. Kromě toho zkracuje dobu cestování, navzdory chladnému a větrnému počasí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Samozřejmě, že se vyplatí. Stejně jako se vyplatí městská zeleň, zvelebování a zkrášlování betonových sídlišť a jiné, pro méně vzdělané spoluobčany "zbytečné", věci. Z dlouhodobého horizontu jsou to jednoznačně rentabilní záležitosti - zdraví, snížení společensko patologických jevů (protože děti a prostředí, v které vyrůstají), relaxační zóny. To je ale u nás teprve na počátku, ač jsou tyto efekty a analýzy veřejného prostředí na západě prováděny už desítky let.

0 0
možnosti
JC

J67a86n 24C95e58p92e24k

13. 6. 2021 18:42

"Podle autorů této studie souvisejí výnosy hlavně s lidským zdravím. Jízda na kole podle nich snižuje rizika, kterým se vystavují třeba řidiči aut. Pro každého cyklistu je přínosný i nárůst fyzické aktivity, který s jízdou na kole souvisí."

To musí být velmi zdravé plnými doušky šňupat výfukové plyny z aut. ;-D

1 1
možnosti
KN

Tak o tom těžce pochybuji, že by se používání silnice jako cyklostezky, která musí být postavena mnohem robustněji než cyklostezka, mohlo nějak vyplatit. Fakt by mě zajímalo,vjak to počítali.

4 1
možnosti
PS

Zkuste si vyhledat pojem CBA.

0 0
možnosti
TB

Puste je třeba do temných děr, hlavně je konečně vyžeňte z chodníků

4 4
možnosti
Foto

J18i12ř93í 40D85o22b45r76ý

13. 6. 2021 12:31

Sprška nadávek na cyklistiku 3... 2... 1...

4 3
možnosti
RP

Studie je hodně věrohodná, zvlášt, když ji objednal cyklospolek...

Druhá věc je opět kvalita novinařiny :D Co nějakou fotku, jak to reálně vypadá? Podle google, bohužel z roku 2009 je to spíš klasická ulice 2+tramvaj+2, něco jako u nás Plzenská nebo Jana Želivského.Takže určitě ne magistrála jakou známe z Prahy... Druhá část ulice vede skoro parkem, kde má šířku na dálnici, takže věřím, že tam nebyl problém z toho x metrového chodníku celkem jednoduše udělat dva jízdní pruhy pro cyklo.

9 0
možnosti