Doutníky jsou jedním z nejznámějších kubánských produktů a důležitým zdrojem deviz pro ekonomiku země. Stále se vyrábějí ručně. Habanos má podle svých vyjádření na celosvětovém trhu s prémiovými tabákovými produkty podíl 40 procent a na prodeji ručně balených doutníků 80 procent. Firma se zároveň už několik měsíců zotavuje po pandemii nemoci covid-19 a škodách způsobených velkým hurikánem.
Evropa je i nadále hlavním pohonem růstu poptávky po kubánských doutnících. Připadá na ní více než polovina prodeje. Asijsko-pacifická oblast má na celkovém prodeji podíl 19 procent, Severní a Jižní Amerika 15 procent a Afrika a Blízký východ 12 procent.
V Evropě rostl prodej především ve Španělsku, Francii a Německu. V Asii se stala důležitým trhem a hnací silou prodeje v regionu Čína.
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony |
Společnost se v poslední době potýká s dopady pandemie, a také s ničivými následky hurikánu Ian, který zasáhl především Pinar del Río, hlavní tabákovou oblast na ostrově.
Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy Cubatabaco a španělské Altadis z britského koncernu Imperial Brand. Má na starosti prodej a marketing kubánských doutníků na celém světě.
Mezi nejznámější značky firmy patří Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás. Kubánské doutníky se prodávají ve 140 zemích na pěti kontinentech, výjimkou jsou Spojené státy, kam je jejich legální vývoz zakázán kvůli více než šest desetiletí trvajícímu hospodářskému embargu, upozornila agentura Reuters.