Diskuze
Černý den evropských aerolinek. Jedny zkrachovaly, druhé oznámily konec
Děkujeme za pochopení.
Panda01
Duvod problemu Cimber Sterling si autor vycucal z prstu
Kdyz uz vkladate do clanku svuj vlastni nazor, tak alespon napiste neco jako: "Myslim si ze..."
Protoze v pripade problemu Cimer Sterling jste uplne mimo.
Cimber Air byla docela zdrava spolecnost, jeji vnitrostani i skandinavske regionalni lety byly ziskove. Problemy zacaly kdyz zkrachovala firma Sterling. Cimber Air koupil jeji letadla a pokousel se pokracovat tam, kde Sterling jen prodelaval - chartery a evropske destinace. Vzhledem ke konkurenci na techto trzich se nikdy nepodarilo na techto aktivitach vydelavat + vetsi letadla Sterlingu byla drazsi na provoz i udrzbu.
Spolecnost Norwegian se pokousela konkurovat na vnitrostatnich linkach, ale vitezem byl Cimber a Norwegian se z vetsiny linek stahli. Ohledne SAS, to je naprosty nesmysl, to nebyla konkurence, prave naopak. Cimber a SAS uzce spolupracovaly - codeshare lety, spolecny vernostni program Eurobonus, letadla Cimber Sterling byla nasazovana na lety SAS atd.
honza.skypala
Budu vzpomínat
S Cimberem jsem létal víceméně pravidelně, protože to byla jediná společnost, která létala na letiště Karup (z Kodaně). Žádný zázrak, ale těch 30 minut v pohodě. Jsem zvědav, jestli se někdo nový na této trase objeví nebo letiště v Karupu skončí a já budu muset létat jinam (nejspíš do Billundu).
Panda01
Re: Budu vzpomínat
Karup nastesti nekonci, takze na nejhorsi letiste v Dansku (Billund) nebudete muset.
Zatim to vypada nasledovne:
Karup: Norwegian (od nedele, v pracovni dny 4 lety, v nedeli 2), Aarhus: SAS (zvysuji kapacitu i pocet letu), Aalborg: SAS (zvysuji kapacitu i pocet letu), Bornholm: DAT (letaji uz od vcerejska), Soenderborg: DAT (letaji uz od vcerejska)
Mystic_CZ
Černý den
by byl, kdyby padala letadla, ne společnosti. Je to jen bussines. A když nejde o život jde o hov.. Jen asi není o čem psát a tak je potřeba to řádně nazvat. Grrrr.
ODS čstější než Standův kříšťál
Re: Černý den
ty nevíš že slovo krach je v Evropě zakázané?
Damik
Re: Doufám,že Wizzair ještě týden vydrží ...
proč by neměl. je to soukromá společnost, která nemusí prezentovat výsledky hospodaření. Ale teď přebírala další letadla, tak s nějakým útlumem asi nepočítaj.
ODS čstější než Standův kříšťál
nic ve zlém ale používat k přepravě lidí letadlo
na vzdálenost 500 km je dost luxus - a na ten Evropa rozhodně nemá
SKS9
Re: nic ve zlém ale používat k přepravě lidí letadlo
No ono není 500 km a 500 km...
Gilgameš
Já létám....
Po Evropě jezdím autem nebo vlakem a do zahraničí létám pouze s Deltou. A nemám s ní problém....
Aurisak
Re: Já létám....
Ne všude Delta létá, že... A popravdě řečeno, Delta není žádná sláva.
all_the_way
mám kliku
Kupoval jsem před dvěma týdny letenku cph-prg a málem jsem ji koupil u cimberu. Odradilo mě jenom to, že bych měl letět hlučným a pomalým ATR. Divil jsem se, dřív tu samou trasu létali s Bombardier CRJ 200. Tak jsem koupil u ČSA. Klika.
Kde jsou ty časy, kdy jsem měl na trase pět možností (Sky Europe, ČSA, Sterling, Cimber a Norwegian) a vlastně šest: Wizz Air PRG-Malmö. Sky Europe zkrachovali, pak Sterling (převzal je Cimber), teď krachuje i Cimber, Norwegian to mají nahnutý a ČSA vlastně taky. Éra snadného a levného létání je pryč. Škoda
Atol
Re: mám kliku
"Levné" letenky nešlo držet donekonečna. Jednak tu byla cenová válka mezi aerolinkama a když se podíváme na ceny ropy tak je jasné, že to bylo neúnosné.
JuraS.
Nebude to trvat dlouho
a možná už naši vnuci se dožijíé doby kdy létání se stane minulostí..palivo z ropy nenahradí elektřina a plyn taky ne...
SKS9
Re: Nebude to trvat dlouho
já myslím, že už by to dávno bylo, jen by to ti šejkové museli povolit...
WebFilozof
Norwegian Air Shuttle
Tak se zdá, že to bude jen ČSA, protože Norwegian Air Shuttle má ztráty možná ještě větší.. Ale třeba je teď už mít nebude, kdo ví.
SKS9
Re: Norwegian Air Shuttle
někde jsem četl, že zrovna tahle aerolinka si objednala několik desítek nových mašin a že plánují velkou expanzi...
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky
Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...
KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší
Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
Ruskému ropnému průmyslu docházejí lidi, důvodem je válka na Ukrajině
Ruský ropný a plynárenský průmysl hraje zásadní roli pro financování invaze na Ukrajinu. Kremlu...
Cena robusty trhá rekordy. Produkci kávových zrn dusí sucho ve Vietnamu
Cena kávy robusta se podle Mezinárodní organizace pro kávu (ICO) vyšplhala na nejvyšší úroveň za 45...
Čína hrozí cly na koňak. V sudech by zůstalo moře nevypité pálenky
Francouzští výrobci koňaku mají starosti. Tentokrát je nezpůsobilo počasí ani prohibiční kampaň,...
Pekaři ve Francii upekli rekordní bagetu dlouhou přes 140 metrů, snědli ji bezdomovci
Francouzští pekaři v neděli upekli nejdelší bagetu na světě a překonali tak rekord, který dosud v...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!